Moto Alternátor
Moderátor: Moderátoři
Moto Alternátor
Zdravim, mam takovej problem, mam na motoru z motorky alternator, samotnej, a nějak netušim jak ho zapojit, teda tušim, ale má tam 4 konektor, je zapojenej do hvězdy a to je střed toho, nevíte k čemu se připojoval? či tak? popřípadě, nemáte někdo tip jak pak to napětí usměrnit a regulovat abych mohl nějak "rozumně" nabíjet baterii?
ptam se zkušenějších, v tomhle směru s tim nemam vůbec zkušenosti, děkuji
ptam se zkušenějších, v tomhle směru s tim nemam vůbec zkušenosti, děkuji
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ahoj. Nenapsal jsi, zda je to "magneto", nebo cize buzenej. Ani typ motocyklu, kterýmu to patřilo. Ale u motorek, ze kterýma jsem se setkal byl na alternátoru zapojen "stabilizující usměrňovač". Alternátor má konstrukčně dannej vnitřní odpor. Má zatěžovací charakteristiku. Při určitém proudu je na něm určité napětí - naprázdno kolem 100V. Usměrnovač "spálí" přebytečný výkon, který se nespotřebuje. Chová se jako vysoce výkonná zenerova dioda.
http://mujweb.cz/www/elektronic/regjaw.htm
http://www.ignitech.cz/ - Zkratový regulátor
http://mujweb.cz/www/elektronic/regjaw.htm
http://www.ignitech.cz/ - Zkratový regulátor
Tak - Většinou je to buzené permanentními magnety a musí se za to připojit paralelní regulátor. Jen upřesním ten vnitřní odpor - je navržen tak, aby při maximálním odběru (zapnuté všechny myslitelné spotřebiče "na palubě" s výjimkou startéru) zbývala určitá proudová rezerva pro dobíjení akumulátoru a přitom napětí ještě umožňovalo stabilizaci. Usměrňovač je můstek upravený podle počtu pólů alternátoru, jindy se kostří přímo střed vinutí a v usměrňovač má jen jednu diodu na každou fázi.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 16 led 2009, 11:08, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Když jsem to potkal poprvé, nějak mi hlava nebrala, proč se tolik zahřívá krabička s "reglerem" - měla vysoká chladicí žebra a topila jak pěťák - ale všecko fungovalo, jak má. Pak jsem se dostal k nefunkční, tak jsem ji rozpitval - a zjistil jsem, že prostě pro takové provedení zdrojové soustavy motorky je jednodušší energii "protopit" v chladiči, než se zdržovat s výrobou alternátoru s rgulovatelně napájeným budicím vinutím - neodymové budicí magnety jsou lacinější a jednodušší na výrobu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ještě dotaz, který z těhlectěch reglů je lepší? : http://orr.czechian.net/regulator.html nebo tohle? http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... or_296.gif děkuju moc za všechno
Jawa 350/638 mìla 3 fázovej altík buzen vinutým na statoru.,.. stejnej princip jako ve škodárnì... takže pokud to máš altik z Jawa 350/638 sežen si nìmu regulátor pro alterátory Š 105/120/130 zapoj podle schémy a musí to fungovat.. Jawa 350/634 mìla dynamo , 350/632,638,639,640 mìly alternátor PAL 14V 15A ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)