Spínání světel na motocyklu tuzemské výroby
Moderátor: Moderátoři
Spínání světel na motocyklu tuzemské výroby
Ahoj,
protože renovuji svůj motocykl, tak jsem si chtěl trošku polepšit elektroinstalaci, nelíbí se mi kabely do přepínače dálkové/potkávací světlo mají malý průřez a vzniká na nich velká ztráta, rele jsem zavrhl je drahé, není možno spínat minus pól, instalace je 6V
co byste doporučily, případně nějaký nákres
předem díky všem
protože renovuji svůj motocykl, tak jsem si chtěl trošku polepšit elektroinstalaci, nelíbí se mi kabely do přepínače dálkové/potkávací světlo mají malý průřez a vzniká na nich velká ztráta, rele jsem zavrhl je drahé, není možno spínat minus pól, instalace je 6V
co byste doporučily, případně nějaký nákres
předem díky všem
V tomto případě žádná elektronika nepomůže. Pomůže pořádně očistit kontakty přepínače světel a kontakty spínací skříňky pro zmenšení přechodových odporů( nezapomeň na spoj ke kostře). Délka vodiče: spínací skříňka - přepínač světel - žárovka - je snad jen kolem 1m. Úbytek napětí pro žárovku 6V/25W a průřez vodiče 1mm2 je kolem 70mV. K tomu snad není co dodat.
Res to jak psal masar,spocitej si ubytek na tranzistoru pri proudu,ktery bere zarovka a tipni kolik by byl ubytek na prepinaci.RADAR-06 píše:žárovka je 40/45W, něco jsem našel, byl by to spíše vypínač, kdyby upadly někde dráty, tak by se rozsvítila obě vlákna daleko bych nedojel
elektronika by pomohla, přepínačem bych ovládal tranzistor a od tranzistoru dal dráty 2mmctverecni
máš recht to mě nějak nenapadlo, kurvítko originalMaskot píše:Res to jak psal masar,spocitej si ubytek na tranzistoru pri proudu,ktery bere zarovka a tipni kolik by byl ubytek na prepinaci.RADAR-06 píše:žárovka je 40/45W, něco jsem našel, byl by to spíše vypínač, kdyby upadly někde dráty, tak by se rozsvítila obě vlákna daleko bych nedojel
elektronika by pomohla, přepínačem bych ovládal tranzistor a od tranzistoru dal dráty 2mmctverecni
Jů-hele . Nevím , který typ motorky máš , ale většina dynam má 45 W , a to musíš dnes svítit , mělo by to zapalovat , blikat , brzdové a poziční světla . Dynamo Ti nedoporučuji ani trochu přetěžovat . Ještě se osazovala dynama 55W , ale to by v Tvém případě stejně nic neřešilo . Dej předepsanou žárovku !!!
Budou asi 2, ještě jedno rele na brzdový spínač. Alternátor je výrobek firmy VAPE ( http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ14-2/ ), je přímo určen k náhradě za dynamo na jawě, vyrábí si i ve verzi 12V (já sehnal levně 6V verzi). Regulátor je rozměrově stejný jako 2-cívkový pro 75W dynamo, je tedy umístěn pod L kastlíkem na boku motocyklu.
Relé pro světlomet bych ještě pochopil, ale relé pro brzdové světlo? Proč?RADAR-06 píše:Budou asi 2, ještě jedno rele na brzdový spínač. Alternátor je výrobek firmy VAPE ( http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ14-2/ ), je přímo určen k náhradě za dynamo na jawě, vyrábí si i ve verzi 12V (já sehnal levně 6V verzi). Regulátor je rozměrově stejný jako 2-cívkový pro 75W dynamo, je tedy umístěn pod L kastlíkem na boku motocyklu.