Nastavenie výšky svetiel-Felda

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

Nastavenie výšky svetiel-Felda

#1 Příspěvek od jandu »

Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jenys »

jandu píše:Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
Nevím jak to máš ty, ale já u své Feldy mám nastavení světel hydraulické. Po nějaké době se sníží účinnost té hydrauliky a tak jde méně nastavovat úhel. Musí se vyměnit ta hydraulika jako celek. Ale jde to vyměnit i doma :wink: :lol:
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#3 Příspěvek od vrky »

Správně, jak píše Jenys. Je to hydraulika. Je to dělané tak že si to doma neopravíš a musíš koupit tuto sestavu celou novou. Jde to vyměnit i doma. Je to lepší dělat ve dvou. Cena 700,- až 1000,-

Uživatelský avatar
cabernet
Příspěvky: 2775
Registrován: 26 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od cabernet »

Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#5 Příspěvek od galjo »

cabernet píše:Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. 8O

Uživatelský avatar
vladom
Příspěvky: 317
Registrován: 11 zář 2008, 02:00
Bydliště: Prievidzsko

#6 Příspěvek od vladom »

V knihe Opravy automobilů Škoda Felicia vydavatelstva Grada píšu že rozsah je od 0,5 do 2,5 percenta. V praxi - pokiaľ regulácia reaguje na gombík v celom rozsahu, je to ok. Pokiaľ ide len do určitého bodu (z tej pol otáčky ktorá je k dispozícii) napr len štvrť otáčky je to zle. Sú dve možnosti. Buď sú málo vyskrutkované nastavovacie skrutky na konci "hadičiek" v svetlomete, alebo je málo kvapaliny v hydraulickom systéme. V prvom prípade stačí nastavenie, v druhom výmena.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#7 Příspěvek od jandu »

Aha - takže nie el.motorčekom priamo. A čo ovláda tú hydrauliku? Tiež el.motor?
Ak bude trochu lepšie počasie, tak sa na to musím pozrieť.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Mourek
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Mourek »

Řeší se to montáží motorku z Fabie http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel, já mám doma motorky už skoro dva roky a ještě jsem to neudělal. Místo ovladače lze dát potenciometr tuším 10k.V originále do ovládá nějaký pístek ručně, je to pěknej nesmysl.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#9 Příspěvek od jandu »

Och bože - teraz ma zabijete - mám to nie na Felícii, ale na Fabii! Sory, stal sa omyl na mojej strane, ospravedlňujem sa!!! Mea culpa.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
cabernet
Příspěvky: 2775
Registrován: 26 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od cabernet »

galjo píše:
cabernet píše:Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. 8O
Nedavno som s touto zavadou presiel cez STK bez znamosti.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#11 Příspěvek od jandu »

Aspoň predstavu o tom som nakoniec získal tu: http://www.carbondesign.borec.cz/felda/naklapeni/
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Ve Fóbiji i všech pozdějších škodárnách je ta regulace řešená malým servomotorkem - obyčejný motorek s trochou elektroniky a se šnekovým převodem na lineární posun plastové tyčky s kuličkou na konci - ta zapadá do protikusu kulového kloubu upevněného na "parabole" reflektoru. Na palubce je ovládací potenciometr, který buď přímo, nebo u verzí vybavených xenony přes řídicí jednotku (ta podle polohy snímače propérování sama mění nastavení světel) dává ze svého jezdce napěťovou informaci na střední kontakt 3-pinového konektoru tohoto serva - krajní piny jsou +12V a GND, potenciometr je zapojen svými okraji tamtéž přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace. U xenonových verzí je nastavování krajních mezí řešeno softwarem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Auta tahaná zvenku mají již dlouho servomotory . Ale jelikož jsou starší a těsnění dotěsnila , mají motorek často pryč . A ve většině případů právě motorek . Jestli jsi prošel na technice , tak si to važ . S feldou stálé problémy . Protože ta nová hydraulika nevydrží ani do příští STK . Uvažoval jsem , odlehčit tu hydrauliku po STK a dát světla natvrdo . A tlakem zatížit opět až bude potřeba . Pokud není na autě automatika , chtěl bych vědět , kdo s tím kroutí . Naopak si libuje , jak to svítí . Jezdím často "za snížené viditelnosti " a kdyby tohle poliši kontrolovali ,jako kdysi dříve na cestě , tak by to byl pro ně dobrý vejvar . A to nehovořím o stále zapnutých mlhovkách . Za to bych dával body .

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#14 Příspěvek od jandu »

Na STK moja Fabia prešla bez problémov - svieti v max. polohe najviac na 20-25 metrov. V min. polohe to je asi o 5 metrov menej. Keďže v noci vlastne ani nejazdím, tak mi to doposial ani veľmi nevadilo. Vŕtať vo mne to začalo, až keď som šiel pre susedu s jej Renaultom v noci na stanicu a svetlá jej svietili iba tesne pred nos. Už-už som chcel vziať moje auto, ale keď som prestavil výšku svetiel, tak to šlo až takmer na úroveň reflektorov! Jasne, trochu preháňam, ale v porovnaní s tým moja Fabia NEMÁ nastaviteľné svetlá!

Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Nevím o čem píše Ekkar , ale co jsem měl rozdělané od Pegota a Citroena , tak je to obdoba modelářského serva . Uvnitř servomotou je servozesilovač , na pojezdovém mechanizmu poťák a poťák máš na palubovce . Pozor může mást , jsou na něm jakoby přepínací polohy , taky jsem si původně myslel , že je to přepínač . No a základní poloha se seřizovala mechanicky , kdy se táhlo , co naklápí světlomet , posunuje v závitu"matici" , kterou hýbe servo .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“