Nastavenie výšky svetiel-Felda
Moderátor: Moderátoři
Nastavenie výšky svetiel-Felda
Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Nevím jak to máš ty, ale já u své Feldy mám nastavení světel hydraulické. Po nějaké době se sníží účinnost té hydrauliky a tak jde méně nastavovat úhel. Musí se vyměnit ta hydraulika jako celek. Ale jde to vyměnit i domajandu píše:Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Když něco nevíte...klidně se zeptejte
Co vás nezabije, to vás posílí
Jenys ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
V knihe Opravy automobilů Škoda Felicia vydavatelstva Grada píšu že rozsah je od 0,5 do 2,5 percenta. V praxi - pokiaľ regulácia reaguje na gombík v celom rozsahu, je to ok. Pokiaľ ide len do určitého bodu (z tej pol otáčky ktorá je k dispozícii) napr len štvrť otáčky je to zle. Sú dve možnosti. Buď sú málo vyskrutkované nastavovacie skrutky na konci "hadičiek" v svetlomete, alebo je málo kvapaliny v hydraulickom systéme. V prvom prípade stačí nastavenie, v druhom výmena.
Řeší se to montáží motorku z Fabie http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel, já mám doma motorky už skoro dva roky a ještě jsem to neudělal. Místo ovladače lze dát potenciometr tuším 10k.V originále do ovládá nějaký pístek ručně, je to pěknej nesmysl.
Nedavno som s touto zavadou presiel cez STK bez znamosti.galjo píše:Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení.cabernet píše:Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Aspoň predstavu o tom som nakoniec získal tu: http://www.carbondesign.borec.cz/felda/naklapeni/
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Ve Fóbiji i všech pozdějších škodárnách je ta regulace řešená malým servomotorkem - obyčejný motorek s trochou elektroniky a se šnekovým převodem na lineární posun plastové tyčky s kuličkou na konci - ta zapadá do protikusu kulového kloubu upevněného na "parabole" reflektoru. Na palubce je ovládací potenciometr, který buď přímo, nebo u verzí vybavených xenony přes řídicí jednotku (ta podle polohy snímače propérování sama mění nastavení světel) dává ze svého jezdce napěťovou informaci na střední kontakt 3-pinového konektoru tohoto serva - krajní piny jsou +12V a GND, potenciometr je zapojen svými okraji tamtéž přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace. U xenonových verzí je nastavování krajních mezí řešeno softwarem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Auta tahaná zvenku mají již dlouho servomotory . Ale jelikož jsou starší a těsnění dotěsnila , mají motorek často pryč . A ve většině případů právě motorek . Jestli jsi prošel na technice , tak si to važ . S feldou stálé problémy . Protože ta nová hydraulika nevydrží ani do příští STK . Uvažoval jsem , odlehčit tu hydrauliku po STK a dát světla natvrdo . A tlakem zatížit opět až bude potřeba . Pokud není na autě automatika , chtěl bych vědět , kdo s tím kroutí . Naopak si libuje , jak to svítí . Jezdím často "za snížené viditelnosti " a kdyby tohle poliši kontrolovali ,jako kdysi dříve na cestě , tak by to byl pro ně dobrý vejvar . A to nehovořím o stále zapnutých mlhovkách . Za to bych dával body .
Na STK moja Fabia prešla bez problémov - svieti v max. polohe najviac na 20-25 metrov. V min. polohe to je asi o 5 metrov menej. Keďže v noci vlastne ani nejazdím, tak mi to doposial ani veľmi nevadilo. Vŕtať vo mne to začalo, až keď som šiel pre susedu s jej Renaultom v noci na stanicu a svetlá jej svietili iba tesne pred nos. Už-už som chcel vziať moje auto, ale keď som prestavil výšku svetiel, tak to šlo až takmer na úroveň reflektorov! Jasne, trochu preháňam, ale v porovnaní s tým moja Fabia NEMÁ nastaviteľné svetlá!
Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami?
Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Nevím o čem píše Ekkar , ale co jsem měl rozdělané od Pegota a Citroena , tak je to obdoba modelářského serva . Uvnitř servomotou je servozesilovač , na pojezdovém mechanizmu poťák a poťák máš na palubovce . Pozor může mást , jsou na něm jakoby přepínací polohy , taky jsem si původně myslel , že je to přepínač . No a základní poloha se seřizovala mechanicky , kdy se táhlo , co naklápí světlomet , posunuje v závitu"matici" , kterou hýbe servo .