návrh autonabíjačky

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

návrh autonabíjačky

#1 Příspěvek od 780529 »

Mal by som len skromnú otázku. Už veľa sa popiísalo o nabíjaní Pb baterii a boli rozne schémy, ktoré sa mi zdali tak trocha komplikované, čítal som mnoho názorov o správnosti nabíjania. Z toho všetkého som sa dozvedel, že najlepšie je nabíjať pulzne. Preto som rozmýšľal, že či by na pulzné nabíjanie nestačil len takýto jednoduchý obvod. Bez regulácie prúdu. Je to len moj návrh takže nehľadajte v tom nejaký zlý umysel. Jednoducho som myslel len na jednoduchú nabíjačku, na ktoru večer pripojím batériu a ráno ju vyberiem.
Přílohy
návrh.JPG
(13.28 KiB) Staženo 112 x

Uživatelský avatar
kybler
Příspěvky: 448
Registrován: 14 led 2009, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od kybler »

A jak zabráníš "vaření" baterie? Je dobré omezit nabíjecí napětí na 14,4V, to v tom schématu nevidím. Ale divím se, že to při dnešních cenách nabíječek vůbec ještě řešíš.

A k tomu pulsnímu nabíjení, tak jednoduše bych to neviděl, jenom rozkouskováním se toho mnoho nedocílí. Pokud se to řeší tak, že se nejdřív nabíjí jmenovitým proudem nabíječky elyt velké kapacity, když jeho napětí se dostane na 14,4V, pomocí mosfetů se připojí k akumulátoru a zůstane připojen, dokud napětí na něm nespadne pod 13,4V, tak tím dostaneš pořádně silný pulsy, který pomáhají desulfatovat akumulátor a tím prodloužit jeho životnost. To je důležitý na začátku nabíjení, když je elektrolyt nejřidší, ke konci, když už napětí pod 13,4V nespadne, tak se nabíjí už jen konstantním napětím.
Když všechno selže, přečti návod.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Tohle je taky pulsní nabíječka a vaření si pohlídá sama.
nabijecka.tif

Je zajímavé, jaká je sháňka po nabíječkách v zimě, kdy už bývá pro baterku často pozdě...

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#4 Příspěvek od jandu »

K čomu má slúžiť 555-ka? na otváranie Ty v každej polperiode, alebo na časové obmedzenie doby nabíjania?
V prvom prípade je to komplikované zapojenie - je potrebné synchronizovať spúšťanie, pričom to otváranie ide jednoducho vyriešiť RC členom.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Hlavně je to blbost - jak spouštět tyristor 555kou, tak používat ji jako časovač k odměřování doby nabíjení. Samotná 555ka je přesná, ale na takovou dobu nutný časovací kond bude zákonitě utíkat s teplotou a tolerance nabíjecí doby +/-50% jaksi není použitelná.
Jako časovač jsou jednodušší a spolehlivější spínací hodiny, které koupíš v každé pořádné Elektroprodejně a k omezení nabíjecího proudu, popřípadě k vypnutí po dosažení nějakého napětí na nabíjecí křivce si vyber nějaké jiné zapojení,, kterých se po netu a i tady po Bastlírně prohání habaděj habadějů...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“