Kompresor

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

Kompresor

#1 Příspěvek od Petr7 »

Zdravím.
Dostal jsem kompresor z který byl používán v restauraci na tlakování sudů piva.chtěl by jsem jej využít po doplnění dalších komponentů na huštění pneumatik.Máte někdo nějakou zkušenost a eventuelně poskytnout plánek?Díky za jakékoliv tipy.http://www.ukazto.com/hotovo.php?idcka= ... 9-1025.jpg[/url]

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#2 Příspěvek od helios »

Mám doma skoro identický. Pôvodne slúžil skôr ako kompresor ku chladiacej vitríne alebo boxu, kompresory tam boli v inej miestnosti. Plánik k tomu netreba, skontroluj len, či je v ňom olej. Dáva sa tam tzv. nízkotuhnúci olej (hlavne pri používaní v garáži v zime). Na nasávanie vzduchu je vhodné dať filter (napr. papierový z auta, motorky), na výstupnú časť urobiť redukciu na pripojenie hadice. Motor by postačil zo starej pračky (ja som mal z "Vireny") alebo výkonnejší, tak okolo 500W. Pôvodné motory boli trojfázové. V zime som musel kompresor nahrievať, lebo ten pračkový neutiahol stuhnutý olej. :-)
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od mtajovsky »

Plánek žádný potřeba není, pokud to nemá mít automatické udržování tlaku ve vzdušníku. Dejte si pozor na následující věci:

- připojit 3 žilovým přívodem a správně zapojit ochranný vodič
- vyzkoušet, že při zkratu fáze na kostru to vyhodí pojistky (nebo chránič)
- dodržet směr otáčení kompresoru, některé kompresory mají kolem hřídele motanou ucpávku, která by se mohla při obráceném chodu zacuchat
- vypadá to podle hlavy na kompresor původně od chladícího agregátu. Ty mají často sání přes klikovou hřídel a v pístech mají ventily. Nesnažte se v tom případě zvýšit otáčky, jinak dostanete ve výtlaku spoustu oleje.
- na výstup by to chtělo olejový odlučovač, jinak budou pneumatiky zevnitř časem mastné.
- doporučuji udělat kryt řemene, i když se na to často kašle. Utržený prst za to nestojí.
- taky je dobré do přívodu zařadit tepelnou ochranu motoru

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od patt_01 »

Mám uplně ten samý, tlakuju s nim 8barů, a v pohodě. Používám jej na tlakování pneu, nebo mam tlakovou pistoli na foukání bordelu, či tlakovou pistoli na povolování/utahování s příklepem, perfektní věc, než se tahat třeba s ráčnou apod... Na výstupu kompresoru mam filtr na odloučení mastnoty a jiného bordelu. Olej tam byl původní a doplnuju ho kompresorovým olejem. Motor tam mam třífáz 2,2kW, sice při převážení kompresoru na vozejku spadl v zatáčte kompresor přímo na řemenici u motoru, ale doma sem gumovou palicí řemenici vyklepal zpět a motor jel. Akorát ted v zimě asi 5 vtřin po zapnutí vydává zřejmě motor takový kňučivý zvuk, nebo to může být kompresor, že jede bez oleje, než se olej zahřeje a rozhází...
Tady fotka, nádoba je ze starého kompresoru ATMOS, motor byl v háji a v kompresoru byli vyrezlý válce tak sem nádobu zachoval, a dal sem tam tento kompresor z mrazíren. Je to tuším nějaká 80litrová nádoba a kompresor jí natlakuje za chvilku..

http://www.elektrolukis.estranky.cz/fot ... riginal/62

Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

#5 Příspěvek od Petr7 »

Díky za odpovědi ale ještě se zeptám na několik věcí.Protože jsem nenašel na kompresoru nějaké tech parametry tak by mě zajímalo kolik max otáček je schopen snést.To aby jsem mohl vybrat vhodný motor.Mám jich k dispozici několik s různými otáčkami.Další dotaz je zda je nezbytně nutná vyrovnávací(tlaková)nádrž,nebo je možno použít jej na přímo.Pokud by jsem chtěl kompr používat i na stříkací pistoly tak je nádrž asi podmínkou.Jaká nejmenší velikost by asi byla vhodná.(a jaká minimální)?

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od patt_01 »

Ty parametry by mě taky zajímaly, mam tam motor tuším 2300ot/min. s převodem 2:1, takže kompresor točí nějakých 1150ot/min. někde sem četl že kolem 1000ot/min je to akorát pro kompresor, ale pro tenhle typ nevim. Jinak kompresor mi takhle funguje už skoro dva roky, stříkalo se s tim auto, přezouvalo x aut, foukalo apod... jednou za měsíc sem vždycky dolil trochu oleje a za rok z nádoby vypustil sraženou vodu + olej, bylo toho kelímek od jogurtu, převážně voda. Vzdušník podle mě když bys chtěl jenom foukat pneu tak nepotřebuješ, ale nesmíš mít pistoli na foukání pneu, jenom prostě z kompresoru hadice a přípojku na autoventilky. Když bys potřebobal vzduchovou pistoli na utahování/povolování, či jiné vzduchové nářadí tak budeš potřebovat vzdušník a samozřejmě tlakový spínač. Objem vzušníku bych volil kolem 50-80l, když bude malej, tak při stříkání aut není dobrý, protože se rychle vyprázdní a kompresor musí pořád spínat a dofoukávat, když bude velký, bude se točit dlouho, ale zas tlak dlouho vydrží...

Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

#7 Příspěvek od Petr7 »

Tak stříkání aut vůbec nepřipadá v úvahu poze sem tam něco menšího co se tak v rod.domku může vyskytnout Hlavně do dohuštování pneu u auta a nějakéto vyfoukáníprachu z čehokoliv.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#8 Příspěvek od vrky »

Čím větší vzduchojem tím lepší. Když se roztrhne tak je u toho větší sranda.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Jako vzduchojem jsem použil vzdušník od náklaďáku , zrovna tak odlučovač oleje . Huštění kol BEZ vzduchojemu , stříkání a další pneunářadí se vzduchojemem . Na vduchojem je dobré montovat pojišťovák . Před vzduchojemem mám ventil a jednu rychlospojku . Když foukám kola , tak ventil zavřu a hadici zapojím hned za odlučovač . V případě ostatních prací otevřu ventil do vzduchojemu a hadici připojím na rychlospojku na vzduchojemu . Tlakový spinač je zapojen ze vzduchojem . V době konstrukce jsem měl dost spínačů a žádný redukčák , tak jsem dal dva tlakové spinače , jeden na 1,8-na stříkání a jeden na 6 na ostatní práce . Vzdušník mám typovaný na 6atm , ale to pro dobrou fci pneunářadí nestačí . Potřebuješ alespoň 8 , při 10 je to paráda .

Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

#10 Příspěvek od Petr7 »

To:BOBOBO-super odpověď.Díky.Děkuji i ostatním.Ale ještě se na něco zeptám.Lze výstup vzduchu z každého válce spojit do jediného výstupu (bez nějakého zpět.ventilu)aniž by se nějak ovlivňovaly?

Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

#11 Příspěvek od Petr7 »

To:patt_01-Bylo by možný udělat snímek toho Tvého kompresoru i z druhé strany?Které ty vývody na kompresoru jsou na nasávání vzduchu?Ale asi bude nejlepší zajít se podívat někam na nějaký hotový kompresor.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Nejsem chlaďař , ale mělo by to mít pouze jedno sání a jeden výtlak . Již z principu kompresoru je jasno , že můžeš spojit všechny výtlaky dohromady , nejedná-li se o stupňový komresor . Musíš si uvědomit , že chladící médium je i v prostoru klikové skříně , z ní saje a bere ten olej - proto ta ucpávka na klikovce . Takže i proto je to sání tak těsně provedeno . Mám podobný dvoupísťák . Musel jsem si nechat udělat nové ventily do pístů . Nebyla to sranda . Když mi je obrousily , tak se prohly .

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od patt_01 »

Petr7 píše:To:patt_01-Bylo by možný udělat snímek toho Tvého kompresoru i z druhé strany?Které ty vývody na kompresoru jsou na nasávání vzduchu?Ale asi bude nejlepší zajít se podívat někam na nějaký hotový kompresor.
jasně, hned co budu doma, odklidim z dílny bordel abych se dostal ke kompresoru a nafotim ho...

Uživatelský avatar
Petr7
Příspěvky: 72
Registrován: 18 lis 2006, 01:00
Bydliště: jižní čechy

#14 Příspěvek od Petr7 »

To:patt_01-jestli je získáí fotky spojeno s nějakým větším úklidem v dílně tak to se toho fota vzdám.Nerad někomu přidělávám práci.

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od patt_01 »

Petr7 píše:To:patt_01-jestli je získáí fotky spojeno s nějakým větším úklidem v dílně tak to se toho fota vzdám.Nerad někomu přidělávám práci.
V pohodě, jde jen o přesunutí věcí a otočení kompresoru, po nafocení bordel zas naházim jak byl :)

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“