detekce zarovky v aute - led

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Taky jsem napsal, že už dlouho je platné další tvrzení - TUNING je zkrátka TUNING - nezná kompromisy a ZA KRÁSU SE PLATÍ... Bohužel to v tomto případě asi jinak nebude, prostě buď se smíří s tím, že mu bude sice nahezkaná kára hlásit spálené žárovky, nebo investuje "pár set" do úpravy softu, která mu ty hlášky odstraní - jiné, technicky čisté řešení neexistuje. Všecko ostatní bude nějakým kompromisem - a už jsem napsal. opravdový TUNING kompromisy neuznává...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
evlo
trapný slaměný panák
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2009, 02:00

#32 Příspěvek od evlo »

Tak prikladam cizi vypocty a mereni:

zarovka: I= 21W/12V, I=1.75A

světlo má spotřebu 0,95A
R=12V/0,95A, R=12,6ohm

P=U*I, P=12V*(12V/15,2ohm)=9,5 W

To znamena, ze by ten 15.6ohmu, 20W mel stacit - vice nez dvojnasobny vykon nez je potreba.

Takze jake odpory pararelne pouzit pro lepsi rozlozeni tepla?

Dekuji :))
Vypnout to je taky reseni, ale co vsichni ostatni sporivi lidi se stejnym problemem? :) Vsak jsem myslel, ze o tom to bastleni je, ne?

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#33 Příspěvek od jardajar »

Hlavně nezapomeň, že vyzářené teplo bude vždy stejné. (to jen pro jistotu, aby jsi nemyslel, že odpory paralelně se sníží potřeba odvádění tepla)

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#34 Příspěvek od misumi »

To testování žárovek funguje stále,protože mi to upozornilo i během jízdy,že mi nesvítí světlo.Bočníky jsou v komfoktní jednotce-nebo se tomu říká centrální jednotka.Přeprodramovat to jde tím,že se funkce vypne.Mluvím o koncernu škoda audi seat a wv.Zákon o zachování energie bohužel platí a 20W to je tepla.Co dodat-snad jen at žije TUNING

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

Já bych to v případě použití LED na místě zadních skupinovek neřešil a vypnul bych to varování - životnost je větší než životnost auta, tak WCG? Přední světla lze jednoduše zkontrolovat pomocí odrazu od zádi auta před sebou nebo na zdi, ke které se najíždí a blinkry stačí jednou za čas obejít kolem auta... Některé tzv. KOMFORTNÍ fuknce jsou v běžném používání spíš na obtíž, než k něčemu opravdu užitečné - viz jehoVista, ta je díky takovým záprdkům naprosto k ho*nu... Někdy mám dojem, že podobná kur.vítka vymejšlejí někteří techničtí návrháři jen proto, aby zdůvodnili svou pochybnou existenci v mančaftu, navrhujícím jinak poměrně účelné věci...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#36 Příspěvek od Banda »

Tak v tomhle tom s EKKARem souhlasím.
V tom případě, pokud je ta možnost, vypnout varování a pokud budeš
evlo stále trvat na detekci přerušení spoje k LED, tak se dá jednoduše dobastlit.

Uživatelský avatar
evlo
trapný slaměný panák
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2009, 02:00

#37 Příspěvek od evlo »

No jo, ale dobastlit to aby se to chovalo jako original asi opravdu jen tak nebude :)

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#38 Příspěvek od jardajar »

Jestli ti nedělá problém se napojit na kontrolku v palubce, tak můžeš nějaký hlídač proudu nabastlit a na jednotku se s klidem vykašlat... :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#39 Příspěvek od rnbw »

Sice to auto nepoznam, ale dovolim si tvrdit, ze tam nie je kontrolka, ale zobrazuje to na displeji.

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#40 Příspěvek od jardajar »

Hmm, to mě nenapadlo... :oops:

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#41 Příspěvek od ViPali »

Neviem, či som to neprehliadol, ale načo sú tam tie výkonové odpory?
Ak len na to aby umlčali hlášku, tak to rovno vypni. Pretože ak odíde LED a odpor bude ďalej žhaviť, tak či tak nebudeš mať informáciu o svetle.

Ak ale chceš zachovať informáciu o žiarovkách, tak podľa mňa musíš upraviť napäťové úrovne. Podľa všetkého sa vyhodnocuje napäťový spád na niektorom kábli (+, -).
Internetové zapojenie s kondenzátorom spôsobí, že v čase zapnutia napätia pretečie prúd cez kondenzátor. Ten sa postupne nabije a následne bude tiecť prúd iba cez odpor 680 Ohm. V dôsledku prúdových špičiek (ktoré budú merateľné a bude ich vyhodnocovať palubný počítač) sa podstatne zníži životnosť LED.
Možné riešenie by bolo - nahradiť odpor 680 Ohm trimrom (alebo trimer paralerne k odporu) a na bežci nastaviť merané napätie.
Ako elektrikár sa cítim slobodne.
Môžem hovoriť do vedenia!

D.i.n.g.o

#42 Příspěvek od D.i.n.g.o »

Pokud nechce platit za úpravu softu a chce zachovat funkci hlášení spálené žárovky, tak se nevyhne laboraci s tìmi odpory, což bych já se tomu osobnì vyhnul a udìlal bych to nalezením a úpravou boèníku ze kterého øj bere informaci a protékajícím proudu. Myslim, že to je nejelgantnìjší øešení. Ovšem musí tomu èlovìk rozumìt aby nepokurvil nìco jinýho.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“