detekce zarovky v aute - led
Moderátor: Moderátoři
Taky jsem napsal, že už dlouho je platné další tvrzení - TUNING je zkrátka TUNING - nezná kompromisy a ZA KRÁSU SE PLATÍ... Bohužel to v tomto případě asi jinak nebude, prostě buď se smíří s tím, že mu bude sice nahezkaná kára hlásit spálené žárovky, nebo investuje "pár set" do úpravy softu, která mu ty hlášky odstraní - jiné, technicky čisté řešení neexistuje. Všecko ostatní bude nějakým kompromisem - a už jsem napsal. opravdový TUNING kompromisy neuznává...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak prikladam cizi vypocty a mereni:
zarovka: I= 21W/12V, I=1.75A
světlo má spotřebu 0,95A
R=12V/0,95A, R=12,6ohm
P=U*I, P=12V*(12V/15,2ohm)=9,5 W
To znamena, ze by ten 15.6ohmu, 20W mel stacit - vice nez dvojnasobny vykon nez je potreba.
Takze jake odpory pararelne pouzit pro lepsi rozlozeni tepla?
Dekuji
)
Vypnout to je taky reseni, ale co vsichni ostatni sporivi lidi se stejnym problemem?
Vsak jsem myslel, ze o tom to bastleni je, ne?
zarovka: I= 21W/12V, I=1.75A
světlo má spotřebu 0,95A
R=12V/0,95A, R=12,6ohm
P=U*I, P=12V*(12V/15,2ohm)=9,5 W
To znamena, ze by ten 15.6ohmu, 20W mel stacit - vice nez dvojnasobny vykon nez je potreba.
Takze jake odpory pararelne pouzit pro lepsi rozlozeni tepla?
Dekuji
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vypnout to je taky reseni, ale co vsichni ostatni sporivi lidi se stejnym problemem?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To testování žárovek funguje stále,protože mi to upozornilo i během jízdy,že mi nesvítí světlo.Bočníky jsou v komfoktní jednotce-nebo se tomu říká centrální jednotka.Přeprodramovat to jde tím,že se funkce vypne.Mluvím o koncernu škoda audi seat a wv.Zákon o zachování energie bohužel platí a 20W to je tepla.Co dodat-snad jen at žije TUNING
Já bych to v případě použití LED na místě zadních skupinovek neřešil a vypnul bych to varování - životnost je větší než životnost auta, tak WCG? Přední světla lze jednoduše zkontrolovat pomocí odrazu od zádi auta před sebou nebo na zdi, ke které se najíždí a blinkry stačí jednou za čas obejít kolem auta... Některé tzv. KOMFORTNÍ fuknce jsou v běžném používání spíš na obtíž, než k něčemu opravdu užitečné - viz jehoVista, ta je díky takovým záprdkům naprosto k ho*nu... Někdy mám dojem, že podobná kur.vítka vymejšlejí někteří techničtí návrháři jen proto, aby zdůvodnili svou pochybnou existenci v mančaftu, navrhujícím jinak poměrně účelné věci...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Neviem, či som to neprehliadol, ale načo sú tam tie výkonové odpory?
Ak len na to aby umlčali hlášku, tak to rovno vypni. Pretože ak odíde LED a odpor bude ďalej žhaviť, tak či tak nebudeš mať informáciu o svetle.
Ak ale chceš zachovať informáciu o žiarovkách, tak podľa mňa musíš upraviť napäťové úrovne. Podľa všetkého sa vyhodnocuje napäťový spád na niektorom kábli (+, -).
Internetové zapojenie s kondenzátorom spôsobí, že v čase zapnutia napätia pretečie prúd cez kondenzátor. Ten sa postupne nabije a následne bude tiecť prúd iba cez odpor 680 Ohm. V dôsledku prúdových špičiek (ktoré budú merateľné a bude ich vyhodnocovať palubný počítač) sa podstatne zníži životnosť LED.
Možné riešenie by bolo - nahradiť odpor 680 Ohm trimrom (alebo trimer paralerne k odporu) a na bežci nastaviť merané napätie.
Ak len na to aby umlčali hlášku, tak to rovno vypni. Pretože ak odíde LED a odpor bude ďalej žhaviť, tak či tak nebudeš mať informáciu o svetle.
Ak ale chceš zachovať informáciu o žiarovkách, tak podľa mňa musíš upraviť napäťové úrovne. Podľa všetkého sa vyhodnocuje napäťový spád na niektorom kábli (+, -).
Internetové zapojenie s kondenzátorom spôsobí, že v čase zapnutia napätia pretečie prúd cez kondenzátor. Ten sa postupne nabije a následne bude tiecť prúd iba cez odpor 680 Ohm. V dôsledku prúdových špičiek (ktoré budú merateľné a bude ich vyhodnocovať palubný počítač) sa podstatne zníži životnosť LED.
Možné riešenie by bolo - nahradiť odpor 680 Ohm trimrom (alebo trimer paralerne k odporu) a na bežci nastaviť merané napätie.
Ako elektrikár sa cítim slobodne.
Môžem hovoriť do vedenia!
Môžem hovoriť do vedenia!
Pokud nechce platit za úpravu softu a chce zachovat funkci hlášení spálené žárovky, tak se nevyhne laboraci s tìmi odpory, což bych já se tomu osobnì vyhnul a udìlal bych to nalezením a úpravou boèníku ze kterého øj bere informaci a protékajícím proudu. Myslim, že to je nejelgantnìjší øešení. Ovšem musí tomu èlovìk rozumìt aby nepokurvil nìco jinýho.