kontrolka žhavení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mir195
Příspěvky: 28
Registrován: 02 lis 2007, 01:00

kontrolka žhavení

#1 Příspěvek od Mir195 »

Zdravím, prosím vás neviete niekto ako by sa dal nahradiť odporový drôt v kontrolke žhavenia za normálnu kontrolku so žiarovkou? Dík

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#2 Příspěvek od kevin_mitnick »

Naposledy upravil(a) kevin_mitnick dne 31 kvě 2009, 16:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#3 Příspěvek od honza_jan »

Popíšu ti princip a odvoď si závěry. Žhavící okruh se sládá z jedné, nebo několika žhavících svíček zapojených do série s předřadným odporem. Spínač žhavení, s ovládáním ať už elektrickým, nebo mechanickým je s robustními kontakty, protože se jedná o spínání proudů několika desítek ampér. Kontrolka, která je prakticky průzor na předřadný žhavící odpor indikuje sepnutí žhavícího okruhu a zároveň i protékající proud žhavícím okruhem a tím i jeho správnou činnost. Pokud nažhavíš málo, tak motor nechytne a pokud žhavíš zbytečně dlouho, tak ti může scházet energie pro startér. To platí pro ruční ovládání žhavení. Jsou také různě chytré elektricky ovládané spínače žhavení, které po nějaké době žhavení toto vypnou a spustí startér a po neúspěšném startu zařadí přestávku na vzpamatování baterky. Kombinací je strašně moc. V každém případě ale zvyšují možnost poruchy celého systému startování. Kontrola žhavení, pohledem na předřadný odpor, bývá ale u všech systémů společná. V případě, že ti žhavící okruh trochu vyhořel a na nový nemáš, nebo jestli chceš mít jako kontrolu žhavení nějaký jiný zdroj světla, můžeš si celý obvod patřičně zesložitit snímáním úbytku napětí na tomto odporu a jeho vyhodnocením, nebo lépe snímáním barvy předřadného odporu nějakým optosnímačem a spínat tak nějaký jiný zdroj světla, který by ti vyhovoval. Ovšem pouze za předpokladu, že jsou žhavící svíčky v pořádku a na žhavícím okruhu nejsou zkraty způsobené třeba scházejícími izolačními podložkami z dřívějších zákroků. Jinak k dotazu, jestli jde nějak nahradit odpor v kontrolce žhavení.... ano, jde, odporovým drátem s ptřebným odporem a průměrem dimenzovaným na proud žhavícího okruhu. Ostatní způsoby náhrady jsou mimo náhrady originálem, nebo něčím, co se blíží originálu, podle mého soudu, bezpředmětné.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

Právě , že nepíšeš , co od té náhrady očekáváš . Je taky důležité , na "jaký" stroj to máš . Ale nic tak spolehlivého a nenáročného , jako je originál , těžko vymyslíš . Protože pokud se Ti ten "drát" neohřeje , znamená to závadu ve žhavicím okruhu .

Uživatelský avatar
Mir195
Příspěvky: 28
Registrován: 02 lis 2007, 01:00

#5 Příspěvek od Mir195 »

je to starší traktor, a odpadol mi ten drôt čo tam pôvodne bol a neviem čím ho nahradiť.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#6 Příspěvek od honza_jan »

Typuju, že máš zkrat na některé ze žhavících svíček a tím došlo k přetížení a následnému přepálení předřadného odporu v kontrolce. Oprava je možná, jak už jsem ti psal dříve, buď přímou výměnou celé kontrolky, nebo se pokusit o zhotovení nového předřadného odporu, pokud se ti nerozpadla úplně celá kontrolka. Bude ale vhodnější, když v okolí požádáš někoho, kdo dané problematice rozumí, aby ti s tím pomohl. Mám dojem, že elektrika není zrovna tvoje parketa a můžeš si nadělat víc škody, než užitku. I kdybych ti popsal celý technologický postup opravy, tak by to stejně nemuselo skončit úspěšným provedením opravy.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“