Tesla řada B4

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kosmit
Příspěvky: 134
Registrován: 26 zář 2006, 02:00
Bydliště: Praha - Řepy

Tesla řada B4

#1 Příspěvek od kosmit »

Mám dotaz k rychlosti magnetofonů řady B4. Vlastním B 43, dopinkaný téměř k dokonalosti až na rychlost. Tříminutová skladba hraje 3.10 a už je to dost slyšet. Ostatní magnetofony(B100, dvě Unitry a Grundig maj rozdíl max 4 vteřiny)
Nemám k ní bohužel žádnou dokumentaci, proto dotaz, zda se dá rychlost podobně jako u motorků kazeťáků nastavit nějakým trimrem.
Díky za případné odpovědi.

Uživatelský avatar
Ivan_Ryger
Příspěvky: 1265
Registrován: 02 bře 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava, Petrzalka

#2 Příspěvek od Ivan_Ryger »

tu je to riesene mechanicky, cez prevodovku, nepamatam sa, ze by na nastavovanie rychlosti tam bol dajaky trimer. Motor je totiz synchronny, najskor je zanesena tonova kladka, resp. nieco s remenickou...
Davno som nemal tento mgf. otvoreny, no zamerajte sa na toto.
Nie su vytahane gumy iduce na zotrvacnik?

Uživatelský avatar
pavko3
Příspěvky: 91
Registrován: 31 srp 2007, 02:00
Bydliště: Čáslavsko

#3 Příspěvek od pavko3 »

Pokud se ještě pamatuju, tak se u magnetofonů řady B4 nastavovala rychlost výměnou gumové kladky na motoru. Takže tam žádný trimr nenajdeš.Jinak tip na vytahaný,nebo ztvrdlý řemínek je dobrý, ještě by se taky mohla spoluúčastnit oleštěná a ztvrdlá přítlačná kladka.

Uživatelský avatar
Hifista
Příspěvky: 745
Registrován: 15 kvě 2005, 02:00
Bydliště: U Ostravy

#4 Příspěvek od Hifista »

Skutečně je to tak. Rychlost se nastavovala výměnou kladky na hřídeli motoru. Je jasné, že po 40ti letech od výroby bude guma poněkud "seschlá".
Jinak je nutno samozřejmě promazat po těch letech i ložiska motoru a mezikladky. Dodnes na tento maxi stroj rád vzpomínám. Kdyby měl cívky osmnáctky tak bych něj nedal dopustit. Mám za to, že tak kvalitní provední mechaniky již další novější typy neměly.

Uživatelský avatar
kosmit
Příspěvky: 134
Registrován: 26 zář 2006, 02:00
Bydliště: Praha - Řepy

#5 Příspěvek od kosmit »

Díky hoši za odpovědi. Prověřeno vše, přítlak mezikola, tonová hřídel, přítlačná kladka...vše jak má být. Bude to ta kladka na motoru. Zkusím laborovat, abych zvětšil její průměr

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Crifodo »

Řekl bych, že tyhle magnetofony nepoužívaly synchronní motor, ale buď asynchronní s běhovým kondem nebo s magnetickým bočníkem (zkrat části mag. pole statoru měděným závitem nakrátko).
Synchronní motor by byl neúnosně velký a má nevýhodný průběh točivého momentu.
B43 zas tak úžasný magnetofon nebyl, i když ve své době představoval spotřební vrchol. Byly tam problémové signálové cesty vedoucí přes děsnou spoustu pohyblivých kontaktů. Dokud jsou nezkorodované, je to OK...

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Sendyx »

Ne, má to být synchronní stroj - tzv. reluktanční motor s asynchronním rozběhem. Ono by to jinak nešlo, takový malý asynchron by měl dost značný skluz.

Uživatelský avatar
kosmit
Příspěvky: 134
Registrován: 26 zář 2006, 02:00
Bydliště: Praha - Řepy

#8 Příspěvek od kosmit »

Byla to ta ztvrdlá guma na motoru, Nouzově jsem nasunul tenkou bužírku, necelý milimetr na průměru a jede s B73 na vteřinu.

Uživatelský avatar
laminatka
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2009, 02:00

#9 Příspěvek od laminatka »

Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem

Uživatelský avatar
laminatka
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2009, 02:00

#10 Příspěvek od laminatka »

laminatka píše:Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem
PARDON, ještě kontakt: jerabek(at)railtrans(dot)info. Myslel jsem, že se to přenese z přihlašovacích údajů

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“