Tesla řada B4
Moderátor: Moderátoři
Tesla řada B4
Mám dotaz k rychlosti magnetofonů řady B4. Vlastním B 43, dopinkaný téměř k dokonalosti až na rychlost. Tříminutová skladba hraje 3.10 a už je to dost slyšet. Ostatní magnetofony(B100, dvě Unitry a Grundig maj rozdíl max 4 vteřiny)
Nemám k ní bohužel žádnou dokumentaci, proto dotaz, zda se dá rychlost podobně jako u motorků kazeťáků nastavit nějakým trimrem.
Díky za případné odpovědi.
Nemám k ní bohužel žádnou dokumentaci, proto dotaz, zda se dá rychlost podobně jako u motorků kazeťáků nastavit nějakým trimrem.
Díky za případné odpovědi.
- Ivan_Ryger
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 02 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Bratislava, Petrzalka
tu je to riesene mechanicky, cez prevodovku, nepamatam sa, ze by na nastavovanie rychlosti tam bol dajaky trimer. Motor je totiz synchronny, najskor je zanesena tonova kladka, resp. nieco s remenickou...
Davno som nemal tento mgf. otvoreny, no zamerajte sa na toto.
Nie su vytahane gumy iduce na zotrvacnik?
Davno som nemal tento mgf. otvoreny, no zamerajte sa na toto.
Nie su vytahane gumy iduce na zotrvacnik?
Skutečně je to tak. Rychlost se nastavovala výměnou kladky na hřídeli motoru. Je jasné, že po 40ti letech od výroby bude guma poněkud "seschlá".
Jinak je nutno samozřejmě promazat po těch letech i ložiska motoru a mezikladky. Dodnes na tento maxi stroj rád vzpomínám. Kdyby měl cívky osmnáctky tak bych něj nedal dopustit. Mám za to, že tak kvalitní provední mechaniky již další novější typy neměly.
Jinak je nutno samozřejmě promazat po těch letech i ložiska motoru a mezikladky. Dodnes na tento maxi stroj rád vzpomínám. Kdyby měl cívky osmnáctky tak bych něj nedal dopustit. Mám za to, že tak kvalitní provední mechaniky již další novější typy neměly.
Řekl bych, že tyhle magnetofony nepoužívaly synchronní motor, ale buď asynchronní s běhovým kondem nebo s magnetickým bočníkem (zkrat části mag. pole statoru měděným závitem nakrátko).
Synchronní motor by byl neúnosně velký a má nevýhodný průběh točivého momentu.
B43 zas tak úžasný magnetofon nebyl, i když ve své době představoval spotřební vrchol. Byly tam problémové signálové cesty vedoucí přes děsnou spoustu pohyblivých kontaktů. Dokud jsou nezkorodované, je to OK...
Synchronní motor by byl neúnosně velký a má nevýhodný průběh točivého momentu.
B43 zas tak úžasný magnetofon nebyl, i když ve své době představoval spotřební vrchol. Byly tam problémové signálové cesty vedoucí přes děsnou spoustu pohyblivých kontaktů. Dokud jsou nezkorodované, je to OK...
Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem
PARDON, ještě kontakt: jerabek(at)railtrans(dot)info. Myslel jsem, že se to přenese z přihlašovacích údajůlaminatka píše:Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem