Vybíjení akumulátoru?
Moderátor: Moderátoři
Vybíjení akumulátoru?
Dobrý den přeji, objevil se mi takový problém. Mám Opla Corsu B 1,2. Přišel jsem do garáže, nastartoval a vyjel ven. Asi po 3 minutách jsem to zhasnul a opět již nenastartoval. Tak jsem baterku nabíjel asi 3 hod proudem 4A a opět to samé, nastartovat šlo, po chcípnutí asi za půl hodiny už nikoliv. Tak jsem baterku nabíjel cca 10 hodin proudem 4A a jen tak mě napadlo po nabíjení ji odpojit jedním fousem od instalace v autě a zapojit mezi to ampérmetr. Lehce to prsklo a ukázal se odběr cca 0,3A. Když jsem baterku úplně vyjmul z auta a měřil ohmetrem, jestli není někde nějaký svod,(měřeno na kabelech, co přijdou na akumulátor, tak mě ohmetr měnil hodnotu on minima až k několika kilohmům a po přehození šňůr ten odpor začal klesat pomalu až k téměř nulové hodnotě a zase začal stoupat k hodnotám řádově desítky kiloohmů. Tak mám takovou prosbu, jestli někdo poradí, cože se to děje. Ten odběr 0,3A, myslel jsem si jestli není proražená nějaká dioda na alternátoru, ale to měření, nemám zkušenosti, jak se chová dioda když má třeba svod. Díky za každou odpověď.