oprava menica 12/230V
Moderátor: Moderátoři
oprava menica 12/230V
Cavte, pomozete mi prosim vas s opravou menica do auta. Menic som zacal opravovat lebo zacal vyhadzovat pistku v aute. Po premerani vsetkych MOSFETov, diod a toho 400V kondenzatora ci niekde nieje nieco prerazene som zistil ze je vsetko dobre. Skusil som to zlozit a zapojit priamo na baterku(bez poistky co je v aute). Ked som menicom nenapajal ziadny spotrbic spraval sa normalne(na vystupe 225V AC za trafom 270V DC). Po zapojeni 100W ziarovky na menic, ziarovka len blikala, do toho striedavo piskal repracik a so svitom ziarovky sa prerusovane tocil ventilator. Mam tam 2x KA7500(to iste co TL494) a LM324. Potom som meral napetie pred trafom (+ na plus, - na S tych dvoch tranzistorov). Nameral som 12V aj ked nebol zapnuty menic, 12V ked som ho zapol, a po pripojeni ziarovky sa striedali hodnoty 9V a 12V. Potom som meral napetie medzi S a 12.pinom toho KA 7500. Ked bol menic vypnuty bolo nulove, ked som ho zapol bolo 12V a po pripojeni ziarovky sa tiez striedali hodnoty 9V a 12V. Ja si myslim ze vo chvili ked je napetie 9V tak ochrana proti uplnemu vybitiu akumulatora sa aktivuje a odpoji menic...to sposobuje blikanie ziarovky. Takze potrebujem zistit co moze sposobovat to kolisanie napetia. Dakujem za odpovede.
- Přílohy
-
- IMG_2575.jpg
- (100.07 KiB) Staženo 179 x
-
- IMG_2574.jpg
- (107.69 KiB) Staženo 207 x
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kromě suchých elytů může být chyba i v tom, že ty FETy se poněkud unavily a nemají ten správnej Rdson.
Samozřejmě může být někde uhnilej spoj a způsobovat napěťovej úbytek napájení, ale to snad není problém najít.
Podle vzhledu to zařízení není určený na dlouhou životnost....
Samozřejmě může být někde uhnilej spoj a způsobovat napěťovej úbytek napájení, ale to snad není problém najít.
Podle vzhledu to zařízení není určený na dlouhou životnost....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Z tych elitov som meral tie tri najvecsie a tie su dobre. FETy som tiez meral pomocou takej pomocnej schemy so ziarovkou a zdali sa byt dobre. Potom ma este napadlo jeden z tych dvoch MOSFETov vytiahnut a skusit to pustit len s jednym...spravalo so to rovnako ako s dvoma a potom som dal ten druhy FET a tiez ziadna zmena. Moze to byt v tych FEToch,ze nejaka nemeratelna takze by som ich mal vymmenit obidva?
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Elyty změř všechny, hlavně ty malý, na těch velkých je to většinou vidět, že už nejsou v kondici.
100W znamená při 12V docela solidní odběr - baterka a přívodní dráty jsou OK ?
100W znamená při 12V docela solidní odběr - baterka a přívodní dráty jsou OK ?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
skusal som dat tam 40W ziarovku a ono to pekne islo. Potom som dal 60W ziarovku a ono to svietilo pekne ale uz stale piskal ten repracik. Ked som meral napetie pred trafom tak kleslo na 9,8V a nemenilo sa....piskanie by mohlo signalizovat nizke napeti- vybitu baterku. Tie elyty som nevitahoval a skusal som ich merat pomocou priechodnsti. Po prilozeni meracich kablov ku kondiku to piplo iba chvilku a po prepolovani tiez len chvilku takze z toho usudzujem ze by mali byt dobre...myslim si dobre?
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Takže problém bude spíš někde v napájení - pokud máš na baterce 12V a na tranzistorech 10V, tak ty 2V a cca 5A ztráty už musí někde něco solidně ohřívat....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Dakujem za pomoc uz je to vyriesene. Na napajanie som nepouzival original kable k tomu ale dal som tam na testovanie svoje s krokodilkami ale neuvedomil som si ze su trochu tensie ...pri nizkom odbere to nevadilo ale pri vyssom uz hej
takze moja chyba...a ten menic ide tiez..neviem preco ale uz nevyhadzuje poistky. Takze este raz diky moc za pomoc.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele:
Ahojte, nechcem zakladat novu temu, ale presiel som cele forum a nemozem najst nic vhodne.
Mam tu menic CAR2.5K (-2R-C7) a skapal potom, co na neho majitel pripojil motor. Vykonove tranzistory su vymenene, tak som to dostal do ruk. Premeral som aj ostatne polovodice, vyzera ze toto je ok. Problem je ze stale to ide do skratu. Je mozny problem aj v riadiacej casti? Snazim sa najst schemu no bezvysledne, nema niekto prosim, pripadne aspon nieco podobne?
Dakujem.
https://carspa.en.made-in-china.com/pro ... erter.html
Nasiel som tu na fore nieco podobne
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... ve_497.gif ale je to predsa len o dost odlisne.
Mam tu menic CAR2.5K (-2R-C7) a skapal potom, co na neho majitel pripojil motor. Vykonove tranzistory su vymenene, tak som to dostal do ruk. Premeral som aj ostatne polovodice, vyzera ze toto je ok. Problem je ze stale to ide do skratu. Je mozny problem aj v riadiacej casti? Snazim sa najst schemu no bezvysledne, nema niekto prosim, pripadne aspon nieco podobne?
Dakujem.
https://carspa.en.made-in-china.com/pro ... erter.html
Nasiel som tu na fore nieco podobne
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... ve_497.gif ale je to predsa len o dost odlisne.
Někdy prošvihnutí fetů způsobí i poškození tvarovačů/posilovačů impulsů. Obvykle to bývají dva až čtyři rychlé spínací tranzistory v TO92L, nebo v TO126. Mezi nimi a řídícím obvodem bývají odpory, které poškození švába zabrání. Vyletuj a pečlivě zkontroluj i "prcky" směřující ke gejtům fetů. Zpravidla mají probitý přechod B-E, ale C-E probitý není. Párkrát jsem se setkal u autozesilovačů i s upálenými emitory těch tvarovačů, ale tam býval celkem běžný hnůj 3904/3906, 4401/4403 a u těch horších i 945/733.
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele:
Leos diky za nakopnutie, dopracoval som sa az k LM324, ktory budi koncove trandy, po jeho vybrati zmizol aj skrat, aj ked medzi napajacimi pinmi skrat nie je, takze povedal by som skor, ze je odpaleny vystup, ktory drzi tranzistory otvorene a tym padom to ide do skratu.... skusim ho vymenit a uvidime. Je moja dedukcia spravna?
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele: