Mìniè 24/12V 10A

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

A co ten spínaný měnič koupit hotový? S účinností 90% a zatížítelností 15A až 20A s tepelnou ztrátou do 20W je to řešení nejschůdnější, například:
http://www.menicenapeti.net/index.php?sk=3 (tohoto dodavatele neznám)
http://www.akuvavra.cz/eshop/menice-napeti/ (VDOZ)
http://www.hadex.cz/aku-bat-zdroje-nabi ... peti-DC-DC (PZJS)

VDOZ - velmi dobré osobní zkušenosti s tímto dodavatelem
PZJS - pozitivní zkušenosti, ale v jiném sortimentu (na autoelektriku jsem u nich ještě nic nenakupoval)

Zdeno_T815

#17 Příspěvek od Zdeno_T815 »

Ano, koupit to není problém, to jistì ne... :wink:
Pøi hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde nìkolik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autì je napìtí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálnì 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to nìkdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc
Přílohy
zdroj 12V_3A.JPG
(23.3 KiB) Staženo 102 x

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od workhard »

Pro parametry,které požaduješ je toto zapojení nevhodné. Jenom ztráty budou cca 130W,tudíž to bude topit jako k***a :wink:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#19 Příspěvek od Maskot »

Tudy cesta nevede pokud chces male ztraty a velkou ci vetsi ucinnost.Idealni metoda byla uvedene,kus rozumne vedeneho dratu,velka ucinnost male ztraty,jednoduche,lacine.Argument s proseknutym vodicem neobstoji,to bys nesmel mit v aute zadne.

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#20 Příspěvek od Mirda »

U tohoto připojení je veliký malér při starování a špatném kontaktu mínus svorky akumulátoru nebo zapomenutý vypnutý odpojovač baterek. A rádio to má spočítané.

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#21 Příspěvek od Mirda »

Zdeno_T815 píše:Ano, koupit to není problém, to jistě ne... :wink:
Při hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde několik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autě je napětí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálně 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to někdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc
U tohoto topení je třeba ošetřit stabík 78.. a to aby se na něj nedostaly napěťové špičky při vypínání indukčností. Ty nepřežijou ani ve vozech s 12 V instalacích!
Výstupní proud se dá zvednout paralelním zapojením více tranzistorů.
Ztráty v teple budou o něco větší jak příkon spotřebiče.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#22 Příspěvek od procesor »

patrikvarga píše:L4970
:prst:, ale dva paralelne.

Zdeno_T815

#23 Příspěvek od Zdeno_T815 »

Hmm, tudy cesta nevede, škoda... :cry:
A navíc, z baterek 12V vytáhnout nemùžu, auto je ještì rok v záruce, t.j. zásah do el.instalace -> konec záruky... :evil: Také jsou u nás hold pravidla.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#24 Příspěvek od Hill »

Jenže každý lineární sériový stabilizátor má účinnost dost pod 50% - zkrátka víc, než spotřebují připojené spotřebiče, musíš do okolí odvést jako teplo. Při 8A odběru, tedy příkonu nějakých 100W, se ztrátový výkon bude pohybovat mezi 110W a 130W podle otáček alternátoru (momentálního napětí v palubní síti). Celkem pro palubní síť to bude zátěž až 230W.

Pulsní zdroj při zátěži 8A a napětí v palubní síti 27V si odebírá z této sítě proud jen necelých 4,5A a jeho ztrátový výkon je v jednotkách wattů. A hlavně: nemusíš nijak zasahovat do instalace vozidla či si snad dokonce koledovat o zničení elektroniky připojováním spotřebičů doprostřed baterek.
Ale dnes už bych váhal, jestli chci laborovat s PWM regulací, nebo to koupit hotové...

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#25 Příspěvek od procesor »

Principiálne: trafo z PC zdroja, miesto diod synchrónny usmerňovač, kontroler hoci aj SG....(bol tu nedávno spomínaný). Doplniť ak treba prúdové obmedzenie, stabilizáciu,...
Přílohy
Zd24_12.jpg
(77.79 KiB) Staženo 122 x

Uživatelský avatar
jarda_k
Příspěvky: 187
Registrován: 15 dub 2006, 02:00
Bydliště: Vysočina

#26 Příspěvek od jarda_k »

http://alarmtuning.cz/menice-napeti/men ... v-10-a.htm
Vždyť za to chcou pětistovku. Za ty peníze to doma stejně neuděláš, navíc to nebude ani dobře vypadat. A jakou radost můžeš mít z něčeho co sám nevymyslíš a ani nevíš jak to případně opravit?
Kdysi chtěl po mně jeden známý, abych mu upravil 24V maják na 12V. Dělal jsem mu zvyšující měnič. z 12V na 24V asi 2A. Strávil jsem na tom spoustu času a náklady byly také kolem 500kč. Kdybych tenkrát věděl, že se takový měnič vyrábí seriově, tak bych se vůbec nesnažil.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#27 Příspěvek od patrikvarga »

procesor píše:
patrikvarga píše:L4970
:prst:, ale dva paralelne.
Ale podla datasheetu jeden dá 10A.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#28 Příspěvek od procesor »

Chce 12A

Zdeno_T815

#29 Příspěvek od Zdeno_T815 »

Hmm, asi opravdu bude nejjednoduší v prvním kvelbu mìniè koupit. V každém pøípadì díky všem, kteøí se mnou tratili èas. :prst: Ještì jednou Ï.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#30 Příspěvek od procesor »

Kvôli jednému, kúpa je najlepšie riešenie.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“