Schéma - Nabíječ baterií NB 22 G

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

Schéma - Nabíječ baterií NB 22 G

#1 Příspěvek od Hurvo »

Nazdar.
Prosím Vás, potreboval by som schému zapojenia tejto starej nabíjačky: Nabíječ baterií NB 22 G (24-48 V) Našla by sa?
A ešte jedna technická otázočka pre tých čo ju mali rozobratú:
Regulácia prúdu je riešená posuvom koliesok po závitoch.....z akého materiálu sú tie kolieska resp. ich povrch, ktorý sa dotýka vinutia.
Ďakujem :)

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#2 Příspěvek od Hurvo »

Prikladám foto nabíjačky
Používajú ju v našom PD (JRD/JZD) a nemajú čím nabíjať baterky. :cry:
Přílohy
NB22G__2.jpg
Foto 2
(67.02 KiB) Staženo 434 x
NB22G__1.jpg
Foto nabijacky
(60.16 KiB) Staženo 449 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Ty rolny ("kolieska") budou pravděpodobně měděné nebo bronzové.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#4 Příspěvek od Hurvo »

Dal som také vyrobiť (medené ), jedno bolo totálne spálené a na tom druhom ako keby bola uhlíková vrstva. Nevedel som to identifikovať. Dúfam, že to s tými medenými potom pôjde.
Ešte tá schéma mi chýba, lebo nejde rýchlonabíjanie.

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#5 Příspěvek od honza_jan »

Ty kolečka jsou ze stejného materiálu, jako uhlíky pro větší proudové zatížení (větší přídavek mědi a mají dost červenou barvu). S úspěchem jsem kolečka soustružil z hlavních uhlíků do triodyny. Je nutno taky očistit dráhu na vinutí, po níž se uhlíky pohybuji. Rychlonabíjení funguje po přepnutí přepinače funkcí jenom ve spolupráci s časovým spínačem na čelním panelu. Nastaví se čas rychlonabíjení a zmáčkne start. Zkontroluj taky usměrňovač, jestli je vpořádku.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#6 Příspěvek od kokun »

Hurvo píše:Dal som také vyrobiť (medené ), jedno bolo totálne spálené a na tom druhom ako keby bola uhlíková vrstva. Nevedel som to identifikovať. Dúfam, že to s tými medenými potom pôjde.
Ešte tá schéma mi chýba, lebo nejde rýchlonabíjanie.
Myslím, že čistá měď nebude vhodná - vytvoříš "tvrdý" mezizávitový zkrat :cry:

Určitě byly z práškového materiálu (slisovaný měď. a uhlíkový prášek) - proto se ti "zdálo", že je tam ta uhlík. vrstva.
Když nebudou "tak úplně vodivé", tak ten mezizáviťák taky nebude "tak tvrdý". Podívej se třeba do nějakého regul. trafa (METRA Blansko, DDR, ... ) - to je stejný princip, jen je kruhové - tady ti jezdí ty kladky rovně po vinutí. Těchto "práškových materiálů" se ale dělalo kvanta (s různým poměrem těch materiálů) - a mělo to taky své značení. Čím více mědi, tím byly "růžovější" a naopak - čím více uhlíku, tím byly "černější". Zkus na těch původních nalézt nějaké označení - pokud vůbec nějaké bylo (mohlo to také být jen v té "chybějící dokumentaci :cry: ).
Stejně se tak dělaly uhlíky do motorů (komutátorových, nebo kroužkových), či alternátorů. Na použití vhodného materiálu bude hodně záležet !!!

Čistě měděných bych se obával - vyhoří ti (v tom místě dotyku) část vinutí - toho sekundáru :roll: :cry:
Věř mi, dělal jsem mnoho let ve fabrice na (mj.) "sběrací ústrojí" - tj. ty komutátory, kroužky a kartáčové držáky. Pokud se k tomu dodávaly i ty uhlíky, byly pokaždé jiné (s různými vlastnostmi). Bývaly z ELEKTROKARBONu Topolčany :roll:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#7 Příspěvek od kokun »

honza_jan píše:Ty kolečka jsou ze stejného materiálu, jako uhlíky pro větší proudové zatížení (větší přídavek mědi a mají dost červenou barvu). S úspěchem jsem kolečka soustružil z hlavních uhlíků do triodyny. Je nutno taky očistit dráhu na vinutí, po níž se uhlíky pohybuji. Rychlonabíjení funguje po přepnutí přepinače funkcí jenom ve spolupráci s časovým spínačem na čelním panelu. Nastaví se čas rychlonabíjení a zmáčkne start. Zkontroluj taky usměrňovač, jestli je vpořádku.
Ano v TRIODYNě byly ty hl. uhlíky s velkým obsahem mědi.
Když jsem psal, že jsem dělal hodně let ve fabrice na (mj.) sběrací ústrojí, tak tím hlavním výrob. programem byla svařovací technika: rotační svářečky - ty vzpomínané TRIODYNky (i diesselagregáty do terénu - dálkovody, plynovody, ...), svař. usměrňovače, později polovodičové svářečky (střídače, svař. v ochr. atmosféře, ...... ). Fabrika?: MEZ Brumov - kde je jí dnes konec :roll: :cry:
Naposledy upravil(a) kokun dne 01 lis 2009, 20:57, celkem upraveno 1 x.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#8 Příspěvek od vrky »

Soustružil jsem je z uhlíkových zběračů do ss elektromotorů. Je ale potřeba vyzkoušet tvrdost toho materiálu. Na kousek papíru zkus stejnou silou udělat čáru z originál kroužku a potom z materiálu ze kterého to chceš dělat. Měly by být stejné. Je lepší když bude ubívat ten uhlíkový kroužek, než aby byla díra ve vinutí.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#9 Příspěvek od kbulda »

Možná pomůže toto
Přílohy
NABÍJEČKA - nb22.pdf
(267.41 KiB) Staženo 2068 x
NABÍJEČKA - nb22_nav.pdf
(430.73 KiB) Staženo 2555 x

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#10 Příspěvek od Hurvo »

Ďakujem za vysvetlenie rady a manuál.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“