Hurvo píše:Dal som také vyrobiť (medené ), jedno bolo totálne spálené a na tom druhom ako keby bola uhlíková vrstva. Nevedel som to identifikovať. Dúfam, že to s tými medenými potom pôjde.
Ešte tá schéma mi chýba, lebo nejde rýchlonabíjanie.
Myslím, že čistá měď nebude vhodná - vytvoříš "tvrdý" mezizávitový zkrat
Určitě byly z práškového materiálu (slisovaný měď. a uhlíkový prášek) - proto se ti "zdálo", že je tam ta uhlík. vrstva.
Když nebudou "tak úplně vodivé", tak ten mezizáviťák taky nebude "tak tvrdý". Podívej se třeba do nějakého regul. trafa (METRA Blansko, DDR, ... ) - to je stejný princip, jen je kruhové - tady ti jezdí ty kladky rovně po vinutí. Těchto "práškových materiálů" se ale dělalo kvanta (s různým poměrem těch materiálů) - a mělo to taky své značení. Čím více mědi, tím byly "růžovější" a naopak - čím více uhlíku, tím byly "černější". Zkus na těch původních nalézt nějaké označení - pokud vůbec nějaké bylo (mohlo to také být jen v té "chybějící dokumentaci
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
).
Stejně se tak dělaly uhlíky do motorů (komutátorových, nebo kroužkových), či alternátorů.
Na použití vhodného materiálu bude hodně záležet !!!
Čistě měděných bych se obával - vyhoří ti (v tom místě dotyku) část vinutí - toho sekundáru
Věř mi, dělal jsem mnoho let ve fabrice na (mj.) "sběrací ústrojí" - tj. ty komutátory, kroužky a kartáčové držáky. Pokud se k tomu dodávaly i ty uhlíky, byly pokaždé jiné (s různými vlastnostmi). Bývaly z ELEKTROKARBONu Topolčany
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)