aku do elektrokola (UPS)
Moderátor: Moderátoři
motorek z kola neudělá motorku, právě ta moje verze nejde ani jinak zapnout než šlapáním.
"A co vlastně je ten systém "Pedelec"? Jednoduše řečeno je to systém který zajišťuje zapnutí a vypnutí pomocného elektromotoru
kola v závislosti na činnosti pedálů cyklistu. Legislativou Evropské unie směrnicí európskeho parlamentu a rady 2002/24/EC
není umožněno aby vypnutí (zapnutí) pomocného elektromotoru bylo inicializováno jiným způsobem než pedály cyklistu bez toho
aby dopravní prostředek byl typově schválen a evidován."
[/i]
"A co vlastně je ten systém "Pedelec"? Jednoduše řečeno je to systém který zajišťuje zapnutí a vypnutí pomocného elektromotoru
kola v závislosti na činnosti pedálů cyklistu. Legislativou Evropské unie směrnicí európskeho parlamentu a rady 2002/24/EC
není umožněno aby vypnutí (zapnutí) pomocného elektromotoru bylo inicializováno jiným způsobem než pedály cyklistu bez toho
aby dopravní prostředek byl typově schválen a evidován."
[/i]
Naposledy upravil(a) E8723 dne 21 led 2010, 23:45, celkem upraveno 2 x.
podle stupně mechanizace a robotizace a příkonu na hlavu (lhostejno jestli pracovně nebo relaxačně) bychom měli mít asi tak 47,5x větší životní úroveň a množství volného času než praotcové kteří jezdili do práce vlakem, vrtali ruční vrtačkou, s papírama chodili na poštu a pro uhlí do sklepa.
Přitom dělali 8 hodin a ve čtyři už byli na rybách.
My vyřídíme objednávku trojím kliknutím myši, součástku najde robotický zakladač, kotel topí sám, máme čerstvou zeleninu a ovoce z celého světa celý rok a přitom když máme práci, hákujeme třeba 18h abychom nenasrali zákazníka a se zdravím jsme na tom hůř než ti v roce 1965.
Kde je chyba?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Přitom dělali 8 hodin a ve čtyři už byli na rybách.
My vyřídíme objednávku trojím kliknutím myši, součástku najde robotický zakladač, kotel topí sám, máme čerstvou zeleninu a ovoce z celého světa celý rok a přitom když máme práci, hákujeme třeba 18h abychom nenasrali zákazníka a se zdravím jsme na tom hůř než ti v roce 1965.
Kde je chyba?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Co se týče toho šroubováku ,tak jsem ho měl mít zdaleka dříve , neměl bych po operci tenisového lokte , přestože věc , nazývanou raketa , jsem v životě v ruce neměl . Jen jsem makal nejen v práci , ale i odpoledne doma . Ale jestli je pravdou to nařízení viz výše , tak asi u nás byli poliši na školení . Protože zastavili kolegu a pěkně ho podusili . Nechali ho kus projít a pak už dělali , že ho nevidí .
Šílený : http://www.auto88.cz/forum/showthread.p ... d5eb7&t=17
http://www.ods.cz/eu/interpelace.php?ID=21
Šílený : http://www.auto88.cz/forum/showthread.p ... d5eb7&t=17
http://www.ods.cz/eu/interpelace.php?ID=21
"S motorem o příkonu 250W a s dvěma bateriemi o kapacitě 7Ah jsem dojel maximálně 1Km. Ty udávané dojezdy asi platí při usilovném šlapání. Laughing
"
to je docela možné, jestli byli aku činské a navíc s tak malou kapacitou.
tu je http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1663-701.pdf vidět jak klesá kapacita s odběrem proudu pro 7Ah. Při 4 A odběru je kapacita jen 4Ah a to je zatraceně málo. Když budu mít větší kapacitu, tak mi kapacita při stejném odběru neklesne na polovic, ale jen o pár procent. např 26Ah klesne na 22Ah http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1679-712.pdf
Jinak jsem ještě objejil, že některé AKU jsou speciálně určené pro cyklický provoz a ne jenom na stálé nabití jako v UPS
předběžně jsem si našel tuto "řada akumulátorů EVX je speciálně vytvořena pro pojízdné aplikace jako jsou elektrické auta, kola, vozíčky, a nákupní vozíky":
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... 12170.html
"
to je docela možné, jestli byli aku činské a navíc s tak malou kapacitou.
tu je http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1663-701.pdf vidět jak klesá kapacita s odběrem proudu pro 7Ah. Při 4 A odběru je kapacita jen 4Ah a to je zatraceně málo. Když budu mít větší kapacitu, tak mi kapacita při stejném odběru neklesne na polovic, ale jen o pár procent. např 26Ah klesne na 22Ah http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1679-712.pdf
Jinak jsem ještě objejil, že některé AKU jsou speciálně určené pro cyklický provoz a ne jenom na stálé nabití jako v UPS
předběžně jsem si našel tuto "řada akumulátorů EVX je speciálně vytvořena pro pojízdné aplikace jako jsou elektrické auta, kola, vozíčky, a nákupní vozíky":
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... 12170.html
K nám do fabriky jezdí 3 kousky . 2x24V a 1x36V . Originál do prostoru vlezou 12-14Ah . Ty aku pro cykliku jsou téměř 2x dražší ale nepřežijí 2x delší dobu . Vždy jsou přetěžovány vybíjecím proudem a to se taktně zamlčuje . Na tomto vozítku v Bukách přejeli sestřinu kámošku co k ní jela na návštěvu . Je to malinké , přehlídli ji .
to je nemilé
cyklisti jsou vážně ohrožený druh. Za poslední rok na kole (normálním) nedojel kolega do práce (zlomená kliční kost) a od kamarádky kamaradka(exitus). To elektrokolo když už nic, tak dobře svítí.
Od rána koukám na netu na ceny aku. Cyklické Aku nejsou zas tak drahé. Např. někde( www.matrix-cz.cz ) se dá sehnat cyklická CSB 12V/17AH za 1209kč to je levnějc než u Micronixu obyčejná CSB 1232kč.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Od rána koukám na netu na ceny aku. Cyklické Aku nejsou zas tak drahé. Např. někde( www.matrix-cz.cz ) se dá sehnat cyklická CSB 12V/17AH za 1209kč to je levnějc než u Micronixu obyčejná CSB 1232kč.
není to zas tak tragické: motor 1580kc + říď. j 520kč + senzor šlapání 63kč + sehnal jsem supr. cenu na supr cyklický akumulátor CSB EVX12170 - 12V 17AH - 2x888kč = total 3939 kč sDPH!
aku je jedno z nejlepších olověných co de koupit s relativně velkou kapacitou (číňani mají 12 činských Ahodin)
motor je ten malej typ s planetovou převodovkou co nevypadá jak bubnová brzda z třistapadesátky a přitom má údajně 2 x větší točivej moment. jdu do toho !!! škoda že je venku sníh
aku je jedno z nejlepších olověných co de koupit s relativně velkou kapacitou (číňani mají 12 činských Ahodin)
motor je ten malej typ s planetovou převodovkou co nevypadá jak bubnová brzda z třistapadesátky a přitom má údajně 2 x větší točivej moment. jdu do toho !!! škoda že je venku sníh
tak už to mám. na dobírku mně za 2230,- přišel motor,řídící jednotka a snímač šlapání. přestavba trvala asi hodinku . kolo jsem si nechal vyplést a dobře jsem udělal-pán se s tím trápil celej den, než našel ten správný způsob a délku špic. přece jen je to atyp. náboj. Aku - zatím jsem vzal ze svých skůtru dvě gelové varty 8Ah. po přestavbě vypadá kolo jako normální kolo. i díky tomu se museli sousedi divit, proč jezdíme po zasněžené silnici furt tam a zpátky a navzájem si to půjčujeme
jak když dostane mladej kluk k vánocům motorku
už se těším na jaro. ps:ještě jsem řešil nabíjení dvou 12V baterek. plánuju 3 polohový dvojpólový přepínač.
1 poloha "jízda" aku sériově zapojeny na kolo
2 poloha "parkink" aku odpojeno jízda bez motoru, nebo nic
3 poloha "nabíjení" aku odpojeno od kola zapojeny paralelně - lze nabíjet normální automabíječkou
snad to bude takto jednoduše fungovat (přepínač 29kč) a nebudu muset bastlit spešl dobíječ. třetí polohu můžu používat i pro vyrovnání nábojů dvou různě vybitých baterek
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
1 poloha "jízda" aku sériově zapojeny na kolo
2 poloha "parkink" aku odpojeno jízda bez motoru, nebo nic
3 poloha "nabíjení" aku odpojeno od kola zapojeny paralelně - lze nabíjet normální automabíječkou
snad to bude takto jednoduše fungovat (přepínač 29kč) a nebudu muset bastlit spešl dobíječ. třetí polohu můžu používat i pro vyrovnání nábojů dvou různě vybitých baterek
- Přílohy
-
- kolo 007.jpg
- aku a řídící jednotka
- (73.25 KiB) Staženo 44 x
-
- kolo 002.jpg
- nakonec ne skládačka, ale treking-po prvním testu na sněhu, střed se moc nehřeje, dokonce se na něm drží sníh
- (203.97 KiB) Staženo 54 x
-
- kolo.JPG
- schéma uvažovaného vypínače
- (20.71 KiB) Staženo 35 x
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem četl článek ve starém Radioamatérovi, kde se zabývali namontováním rádia (tehdy ještě na dlouho lampového) na kolo a jeho napájením z dynama. Bylo tam uvedeno, že člověk při jízdě na kole ,,skládačkovou" rychlostí po rovině vydává stálý výkon 4 W.
Sebeúspornější rádio by při připočtení ztrát v ,,dynamu" způsobilo nárůst asi o dvojnásobek, což by odpovídalo jízdě do mírnějšího kopce. Nakonec to stejně zhodnotili tak, že mít na kole rádio je rozežranost
Potom je ale otázka, proč vám 7 Ah baterie stačí na 1 km.
Já jsem uvažoval o namontování spalovacího motoru ze sekačky na skládačku, klidně třeba s přímým náhonem. Rozjezd by se děl na sádlo a při určité rychlosti by se vypl chcípák...
Sebeúspornější rádio by při připočtení ztrát v ,,dynamu" způsobilo nárůst asi o dvojnásobek, což by odpovídalo jízdě do mírnějšího kopce. Nakonec to stejně zhodnotili tak, že mít na kole rádio je rozežranost
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Potom je ale otázka, proč vám 7 Ah baterie stačí na 1 km.
Já jsem uvažoval o namontování spalovacího motoru ze sekačky na skládačku, klidně třeba s přímým náhonem. Rozjezd by se děl na sádlo a při určité rychlosti by se vypl chcípák...