aku do elektrokola (UPS)

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#16 Příspěvek od Andrea »

Mě se zas zdá, že čím víc těch udělátek na šetření času lidi používají, tím míň mají času, aspoň podle toho co říkají.

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

e8

#17 Příspěvek od E8723 »

mel jsem operaci kolene a neměl bych ho moc namáhat, jinak elektrokolo je asi to nejmenší zlo ze všech. někdo ho používá na dojíždění do práce místo auta. do práce jede po lehku aby se nespodil a zpátky šlape

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od forbidden »

Tak to pak chápu, to je jiná situace. Nicméně znám pár lidí s operovanýma kolenama a lehký šlapání na kole jim prý bylo doporučeno víc jak třeba chůze.

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od E8723 »

motorek z kola neudělá motorku, právě ta moje verze nejde ani jinak zapnout než šlapáním.
"A co vlastně je ten systém "Pedelec"? Jednoduše řečeno je to systém který zajišťuje zapnutí a vypnutí pomocného elektromotoru
kola v závislosti na činnosti pedálů cyklistu. Legislativou Evropské unie směrnicí európskeho parlamentu a rady 2002/24/EC
není umožněno aby vypnutí (zapnutí) pomocného elektromotoru bylo inicializováno jiným způsobem než pedály cyklistu bez toho
aby dopravní prostředek byl typově schválen a evidován."
[/i]
Naposledy upravil(a) E8723 dne 21 led 2010, 23:45, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Vogon »

Boha jeho...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#21 Příspěvek od Crifodo »

podle stupně mechanizace a robotizace a příkonu na hlavu (lhostejno jestli pracovně nebo relaxačně) bychom měli mít asi tak 47,5x větší životní úroveň a množství volného času než praotcové kteří jezdili do práce vlakem, vrtali ruční vrtačkou, s papírama chodili na poštu a pro uhlí do sklepa.
Přitom dělali 8 hodin a ve čtyři už byli na rybách.
My vyřídíme objednávku trojím kliknutím myši, součástku najde robotický zakladač, kotel topí sám, máme čerstvou zeleninu a ovoce z celého světa celý rok a přitom když máme práci, hákujeme třeba 18h abychom nenasrali zákazníka a se zdravím jsme na tom hůř než ti v roce 1965.
Kde je chyba? :roll:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Co se týče toho šroubováku ,tak jsem ho měl mít zdaleka dříve , neměl bych po operci tenisového lokte , přestože věc , nazývanou raketa , jsem v životě v ruce neměl . Jen jsem makal nejen v práci , ale i odpoledne doma . Ale jestli je pravdou to nařízení viz výše , tak asi u nás byli poliši na školení . Protože zastavili kolegu a pěkně ho podusili . Nechali ho kus projít a pak už dělali , že ho nevidí .
Šílený : http://www.auto88.cz/forum/showthread.p ... d5eb7&t=17

http://www.ods.cz/eu/interpelace.php?ID=21

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od E8723 »

"S motorem o příkonu 250W a s dvěma bateriemi o kapacitě 7Ah jsem dojel maximálně 1Km. Ty udávané dojezdy asi platí při usilovném šlapání. Laughing
"
to je docela možné, jestli byli aku činské a navíc s tak malou kapacitou.
tu je http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1663-701.pdf vidět jak klesá kapacita s odběrem proudu pro 7Ah. Při 4 A odběru je kapacita jen 4Ah a to je zatraceně málo. Když budu mít větší kapacitu, tak mi kapacita při stejném odběru neklesne na polovic, ale jen o pár procent. např 26Ah klesne na 22Ah http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1679-712.pdf
Jinak jsem ještě objejil, že některé AKU jsou speciálně určené pro cyklický provoz a ne jenom na stálé nabití jako v UPS
předběžně jsem si našel tuto "řada akumulátorů EVX je speciálně vytvořena pro pojízdné aplikace jako jsou elektrické auta, kola, vozíčky, a nákupní vozíky":
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... 12170.html

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#24 Příspěvek od BOBOBO »

K nám do fabriky jezdí 3 kousky . 2x24V a 1x36V . Originál do prostoru vlezou 12-14Ah . Ty aku pro cykliku jsou téměř 2x dražší ale nepřežijí 2x delší dobu . Vždy jsou přetěžovány vybíjecím proudem a to se taktně zamlčuje . Na tomto vozítku v Bukách přejeli sestřinu kámošku co k ní jela na návštěvu . Je to malinké , přehlídli ji .

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#25 Příspěvek od E8723 »

to je nemilé :( cyklisti jsou vážně ohrožený druh. Za poslední rok na kole (normálním) nedojel kolega do práce (zlomená kliční kost) a od kamarádky kamaradka(exitus). To elektrokolo když už nic, tak dobře svítí.
Od rána koukám na netu na ceny aku. Cyklické Aku nejsou zas tak drahé. Např. někde( www.matrix-cz.cz ) se dá sehnat cyklická CSB 12V/17AH za 1209kč to je levnějc než u Micronixu obyčejná CSB 1232kč.

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#26 Příspěvek od PLV »

Taky jsem měl úraz kolena a začal uvažovat o nějakém elektrovozítku ale po prostudování dostupných komponentů za nedostupné ceny, jsem vystřízlivěl. Návratnost investice a užitná hodnota, je ve srovnání kola s pomocným benzinovým motorkem naprosto mimo realitu. :D
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#27 Příspěvek od E8723 »

není to zas tak tragické: motor 1580kc + říď. j 520kč + senzor šlapání 63kč + sehnal jsem supr. cenu na supr cyklický akumulátor CSB EVX12170 - 12V 17AH - 2x888kč = total 3939 kč sDPH!
aku je jedno z nejlepších olověných co de koupit s relativně velkou kapacitou (číňani mají 12 činských Ahodin)
motor je ten malej typ s planetovou převodovkou co nevypadá jak bubnová brzda z třistapadesátky a přitom má údajně 2 x větší točivej moment. jdu do toho !!! škoda že je venku sníh

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#28 Příspěvek od PLV »

E8, tak až něco postavíš, pochlub se. Abych věděl, jestli do toho jít nebo ne. :D
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#29 Příspěvek od E8723 »

tak už to mám. na dobírku mně za 2230,- přišel motor,řídící jednotka a snímač šlapání. přestavba trvala asi hodinku . kolo jsem si nechal vyplést a dobře jsem udělal-pán se s tím trápil celej den, než našel ten správný způsob a délku špic. přece jen je to atyp. náboj. Aku - zatím jsem vzal ze svých skůtru dvě gelové varty 8Ah. po přestavbě vypadá kolo jako normální kolo. i díky tomu se museli sousedi divit, proč jezdíme po zasněžené silnici furt tam a zpátky a navzájem si to půjčujeme :D jak když dostane mladej kluk k vánocům motorku :P už se těším na jaro. ps:ještě jsem řešil nabíjení dvou 12V baterek. plánuju 3 polohový dvojpólový přepínač.
1 poloha "jízda" aku sériově zapojeny na kolo
2 poloha "parkink" aku odpojeno jízda bez motoru, nebo nic
3 poloha "nabíjení" aku odpojeno od kola zapojeny paralelně - lze nabíjet normální automabíječkou
snad to bude takto jednoduše fungovat (přepínač 29kč) a nebudu muset bastlit spešl dobíječ. třetí polohu můžu používat i pro vyrovnání nábojů dvou různě vybitých baterek
Přílohy
kolo 007.jpg
aku a řídící jednotka
(73.25 KiB) Staženo 44 x
kolo 002.jpg
nakonec ne skládačka, ale treking-po prvním testu na sněhu, střed se moc nehřeje, dokonce se na něm drží sníh
(203.97 KiB) Staženo 54 x
kolo.JPG
schéma uvažovaného vypínače
(20.71 KiB) Staženo 35 x

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Lukas-Peca »

Já jsem četl článek ve starém Radioamatérovi, kde se zabývali namontováním rádia (tehdy ještě na dlouho lampového) na kolo a jeho napájením z dynama. Bylo tam uvedeno, že člověk při jízdě na kole ,,skládačkovou" rychlostí po rovině vydává stálý výkon 4 W.
Sebeúspornější rádio by při připočtení ztrát v ,,dynamu" způsobilo nárůst asi o dvojnásobek, což by odpovídalo jízdě do mírnějšího kopce. Nakonec to stejně zhodnotili tak, že mít na kole rádio je rozežranost :)
Potom je ale otázka, proč vám 7 Ah baterie stačí na 1 km.
Já jsem uvažoval o namontování spalovacího motoru ze sekačky na skládačku, klidně třeba s přímým náhonem. Rozjezd by se děl na sádlo a při určité rychlosti by se vypl chcípák...

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“