Ahoj
Prosím o radu jak sloučit dva audio signály (levý a pravý basový za výhybkami ) do jednoho . Slyšel jsem , že to lze pomocí dvou stejných rezistorů , ale nevím jakých hodnot a v jakém zapojení . Předem díky za radu nebo odkaz .
sloučení audio signálů
Moderátor: Moderátoři
naco OZ?
to je zbytečně složité - z každého line out výstupu stačí vyvést signál přes odpor kolem 10k a za spojeným koncem obou odporů je k dispozici monofonní signál proti kostře rádia. Pak stačí jedna aktivní dolní proust s OZ a výkonový zesilovač.
Pokud se signál bere z výstupů pro reproduktory, stačí, aby odpory byly alespoň 20x větší, než mají reproduktory. V praxi vyhoví už po 100 Ohmech - to platí v případě, že druhý vývod každého z reproduktorů je spojený s kostrou.
U můstkových zesilovačů je třeba vzít signál z výstupů L+ a R+ pro tyto odpory vždy přes kondenzátor (plusem k výstupu) o kapacitě takové, aby její číselný součin s hodnotou odporu byl přibližně osm tisícin (omlouvám se všem, kdo do toho děláte, samozřejmě mám na mysli časovou konstantu RC členu 8ms - větší nejen, že postrádá smysl, ale může navíc mít na svědomí i utrženou membránu basáku). Výstup je opět monofonní signál proti kostře. Následuje dolní propust a koncový zesilovač.
Mám ale otázku: k čemu je vlastně v autě dobrá hlubokotónová jednotka? Vždyť těch hlubokých tónů je za jízdy v autě dost...leda chci neslyšet třeba sirénu sanitky...
Pokud se signál bere z výstupů pro reproduktory, stačí, aby odpory byly alespoň 20x větší, než mají reproduktory. V praxi vyhoví už po 100 Ohmech - to platí v případě, že druhý vývod každého z reproduktorů je spojený s kostrou.
U můstkových zesilovačů je třeba vzít signál z výstupů L+ a R+ pro tyto odpory vždy přes kondenzátor (plusem k výstupu) o kapacitě takové, aby její číselný součin s hodnotou odporu byl přibližně osm tisícin (omlouvám se všem, kdo do toho děláte, samozřejmě mám na mysli časovou konstantu RC členu 8ms - větší nejen, že postrádá smysl, ale může navíc mít na svědomí i utrženou membránu basáku). Výstup je opět monofonní signál proti kostře. Následuje dolní propust a koncový zesilovač.
Mám ale otázku: k čemu je vlastně v autě dobrá hlubokotónová jednotka? Vždyť těch hlubokých tónů je za jízdy v autě dost...leda chci neslyšet třeba sirénu sanitky...