zvuk motoru v repro

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
toom
Příspěvky: 327
Registrován: 17 zář 2004, 02:00

#16 Příspěvek od toom »


Uživatelský avatar
jarda_k
Příspěvky: 187
Registrován: 15 dub 2006, 02:00
Bydliště: Vysočina

#17 Příspěvek od jarda_k »

petyrekk píše:
Anonym píše:Add jarda_k:Nejedná se o nedobíjení,ale o zjištění,zda-li není v alternátoru vadná JEDNA dioda.Dobíjet bude i tak.

Add miroja:Nemohu soudit,ze kterého pramene jsi zjistil,že diody v alternátoru jsou dimenzovány na 80V,ale budiž.

Add joeko1:V každém případě odpoj pouze buzení alternátoru(slabý vodič),stát se může cokoliv. 8O
Jsem se zapomněl přihlásit,tož tak. 8O
Nikdo tady neřeší nedobíjení, ale kontrolu právě toho, že altík nic nedodává a když nic NEDODÁVÁ TAK NERUŠÍ. Když bych chtěl zkontrolovat jestli je vadná některá dioda v můstku tak na to mrknu osciloskopem a mám to spolehlivě.

Návštěvník

#18 Příspěvek od Návštěvník »

Jenže on osciloskop nemá,proto chtìl poradit,jak jinak se to dá zmìøit. 8O

Uživatelský avatar
jarda_k
Příspěvky: 187
Registrován: 15 dub 2006, 02:00
Bydliště: Vysočina

#19 Příspěvek od jarda_k »

Asi už trochu odbíháme od tematu, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dá občas poznat vadná dioda podle blikání světel. Když je namíří na zeď a když je tam nějaká špatná dioda tak to problikává. Já to ještě nezkoušel, protože mi nikdy žádná dioda nezkolabovala. Asi to bude chtít maximálně zatížit baterku ať má šanci vzniknout nějaký zvlnění. Nedokážu ovšem posoudit míru blikání. A je to potřeba dělat při nízkých otáčkách, aby to oko nestihlo zprůměrovat. Ale co si budem nalhávat, osciloskop je osciloskop. Tomuhle moc nevěřím, protože jsem to ještě v praxi neviděl fungovat.

Uživatelský avatar
jarda_k
Příspěvky: 187
Registrován: 15 dub 2006, 02:00
Bydliště: Vysočina

#20 Příspěvek od jarda_k »

Ještě mě napadlo vyzkoušet budit zesilovač nějakým galvanicky odděleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autě. Taky jsem dával do auta pár odrušovačů, ale v těch autech byly nějaký starý rádia, který to ještě neměly v sobě. U nové věci se snad už bez odrušovače nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemůže být rušení způsobeno vedením podél nějakého silového vodiče?

87.197.145.149

#21 Příspěvek od 87.197.145.149 »

jarda_k píše:Ještì mì napadlo vyzkoušet budit zesilovaè nìjakým galvanicky oddìleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autì. Taky jsem dával do auta pár odrušovaèù, ale v tìch autech byly nìjaký starý rádia, který to ještì nemìly v sobì. U nové vìci se snad už bez odrušovaèe nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemùže být rušení zpùsobeno vedením podél nìjakého silového vodièe?
skusal a robilo to bordel...teraz je na rade odrusovac....ale este som sa ku tomu nedostal

Uživatelský avatar
Gabe
Příspěvky: 47
Registrován: 21 dub 2005, 02:00
Bydliště: Vrchlabí

#22 Příspěvek od Gabe »

Ahoj všichni.
Možná jsem někde něco přehlédl a budu někoho opakovat, nebo to tak máš nainstalované:
Napájecí vodiče vést po straně vedení ostátního napájení, signálové pokládat nejdále od napájecích, nejlépe po druhé straně.
Natáhnout i kostru přímo z baterie a jak už říkal kolega přede mnou, veškéré komponenty audio soustavy napájet z jednoho uzlu.Tuším kolega Toom posílal ten link, hodně užitečná věc - galvanický oddělovač do signálové cesty mezi radio a zes.Běžně ho vede Dexon, Tipa, US Blaster.Ze zkušenosti pomáhá z 80%.
Hodně zdaru!

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od hafca »

Nepostřehl jsem jestli to dělá pořád, teda i na CD, nebo jen při rádiu. Jestli ruší jen rádio, problém může být ve špatné kostře u antény. Pokud anténí úchyt nemá perfektní spoj s kostrou, pak to dělá přesně to co popisuješ. Kdysi jsem to zkoušel tak, že autorádio jsem držel v ruce a bylo připojené jen na plus, repruduktory a anténu. Muselo hrát i bez připojené kostry, kterou si to bralo právě přes stínění kabelu od antény. Nebo to můžeš zkusit přes žárovku, jeden vývod žárovky na plus a druhý na vnější kov od anténího konektoru. Když je to v pořádku, žárovka normálně svítí. Jinak odebrat anténu a očistit okolo matky, kterou je to přitažené k autu.
Vypadá to možná divoce, ale je to léty prověřená zkušenost.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#24 Příspěvek od MetalGod »

Ó JÉÉÉÉSUS! 8O 8O 8O
Kdysi mě to u škodofky taky bzučelo a pískalo a vyřešil jsem to pouhým LC filtrem.
ALTERNÁTOR BYL DOBREJ!!!
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Tomantex

Altik

#25 Příspěvek od Tomantex »

Neviem ako vy, ale myslim ze pri akychkolvek otackach nesmie napatie na alternatore prekrocit cca 14 - 14,4V. Alternator by mal uz sam v sebe mat zabudovany odrusovaci clen (jednoduchy kondenzator zapojeny medzi + a hmotu altika). V zivote som nemal ziaden problem s muzikou v akomkolvek aute, dokonca ani v Trabante kde bol origo 12V altik a slusna muzika! Ake mas auto? Ak mas starsie auto, mohlo by to byt aj napr. "fajkami" na sviecky bez odrusovacieho odporu.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od DjRix »

Tak to tě obdivuji,já naopak měl nějaký problém skoro při každé instalaci muziky do jakéhokoliv auta. Tahle diskuse mě vcelku pobavila,ale tohle se tu už 100x probíralo. Kolegovi joeko1 bych poradil nic nevymýšlet s alternátorem a elektroinstalací v autě,ale zaoupit ten izolační transformátor do signálové cesty v dexonu za 250kč a má po starostech.

Ono je sice hezký že je nejlepší kostřit zesilovač až u baterky,ale skuste si někdo spočítat na kolik přijde 6 metrů solidního kabelu od baterie k zesilovači,oproti 50cm kabelu na přikostření v kufru. To se ten izolační transformátor s přehledem zaplatí.
Klídek chlapi,to je nulák...

Tomantex

#27 Příspěvek od Tomantex »

To DjRix: Mas pravdu! Dokonca v origo dokumentaciach k zosikom byva uvedele ze sa NESMIE!!! zapajat priamo na "-" baterky, ale na kostru auta (plech).

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od hafca »

Zkus to připojit přímo na + svorku na baterce. Tohle pomáhalo, když všechno ostatní selhalo. Jestli to pomůže nazapomeň si hned u baterky dát pouzdro s pojistkou.

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“