Elektronická zátěž
Moderátor: Moderátoři
Nie som si istý, či tie solar reg. sú v kazom prípade PARALELNÉ regulátory. Mám obavu, že pre stabilizáciu chodu motora to nebude to pravé orechové. Takéto regulátory sa používajú pri motocykloch. Ak je batéria totálne vybitá, prakticky sa už a takýmto regulátorom nedá dobiť.
Ak to bude SÉRIOVÝ regulátor, v tejto zostave (generátor-nabíjačka) to nebude fungovať. Na nete som bližšie vlastnosti (datasheet) solárnych regulátorov nenašiel.
Helios, hoď tu nejaký link na teóriu k danej problematike pri solároch.
Ak to bude SÉRIOVÝ regulátor, v tejto zostave (generátor-nabíjačka) to nebude fungovať. Na nete som bližšie vlastnosti (datasheet) solárnych regulátorov nenašiel.
Helios, hoď tu nejaký link na teóriu k danej problematike pri solároch.
Procesor, rád by som, ale každý predajca zapojenie tají, dokonca by som povedal, že ani nepozná princíp jeho fungovania. Len od číňanov kúpi, s veľkým ziskom predá. Vychádzam z toho, čo som sám nameral na mojom regulátore, ktorý používam na paralelnú kombináciu veternej el., a solárneho panelu. U samotného soláru by asi stačil aj sériový stabilizátor, solárom nevadí až tak prevádzka naprázdno, len v prípade veľa panelov v sérii nesmieš prekročiť max. systémové napätie solárov v sérii. U veternej je ale paralelný regulátor nutnosťou, nakoľko sa ti bez záťaže môže roztočiť do nadkritických otáčok, čím sa zničí mechanicky.
Pred troma rokmi pri uragáne mi dokonca regulátor celý vyhorel, musel som kompletne meniť polovodiče. Obsahuje dva dvojité operáky, dva výkonové trandy 2N3055, dva veľké odpory okolo 1 ohm a trochu tej pomocnej elektrobižutérie. Dvojitá vstupná schottky dióda na vstupe do regulátora kupodivu prežila bez úhony. Veterná el kupodivu tiež, aj keď bez záťaže dostala dosť zabrať, hvízdala ako zubárska vŕtačka. Pri oprave som tam dal KD503 a systém doplnil ventilátorom, zapínajúcim sa zároveň s indikačnou Led, signalizujúcou činnosť obmedzovača. Pôvodný chladič bol totiž (ako býva u číny zvykom) hodne poddimenzovaný...
Pred troma rokmi pri uragáne mi dokonca regulátor celý vyhorel, musel som kompletne meniť polovodiče. Obsahuje dva dvojité operáky, dva výkonové trandy 2N3055, dva veľké odpory okolo 1 ohm a trochu tej pomocnej elektrobižutérie. Dvojitá vstupná schottky dióda na vstupe do regulátora kupodivu prežila bez úhony. Veterná el kupodivu tiež, aj keď bez záťaže dostala dosť zabrať, hvízdala ako zubárska vŕtačka. Pri oprave som tam dal KD503 a systém doplnil ventilátorom, zapínajúcim sa zároveň s indikačnou Led, signalizujúcou činnosť obmedzovača. Pôvodný chladič bol totiž (ako býva u číny zvykom) hodne poddimenzovaný...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Vogon:
Jasně, to seriové nabíjení aku mi napadlo jako první. To funguje. Jenom bych potřeboval vypočítat kolik V má mít na prázdno po usměrnění to trafo. Jedná se mi o to aby se nepřebíjely aku a zároveň při poklesu napětí pod 24 V přebírala iniciativu centrála. Když mam s sebou na letišti 2 aku 12 V 55 A seriově, začnu nabíjet na napětí 25.2V a po osmi nabití se dostávám k 20 V. Myslel jsem si, že bych po 5. nabití začal pomáhat centrálou.
Jako každá mince má dě strany, tak i tohle řešení.
Kombinace 2 aku, centrála a kufr Škody Felicia combi.
Domníval jsem se, že by se daly aku nabíjet paralelně z auta, ale za dva až 3 dny se nenabijí. Musím je tedy nabíjet doma (panelák). Tahat aku 3x týdně je celken vopruz.
Ztoho plyne nápad s centrálou. Takoá 4,5 kW centála snese 2x spínaný zdroj 40 A. 40 kg mědi si poradí s kdejakoi špičkou.
Naprosto bez problémů, jenže protestuje kufr u Feldy.
Z těch řešení by se mi líbila malinká a lehká centrálka: http://www.eva.cz/zbozi/32951/elektroce ... gg-950-dc/ , která má pochopielně neduh s řízenim otáček. Proto ten nápad s umělou zátěří. Ta snese v pohodě 2 halogeny 250 W ale chvíli jí trvá než se s připojením druhého srovná.
Další bezvadnou možností je centrála s invrtorem. Zde protestuje bankovní úcet, peněženka a o manželce ani raději nemluvme.
Helios:
Svodič přebytečného výkonu by byl v podstatě stejně veká krabice jako je spínaný zdroj a to se dá v pohodě odvézt. Jen u toho průmyslového bych se trochu bál nějaké hystereze mezi zapnutím a vypnutím "mařiče" výkonu. Líbilo by se mi, že je to kompaktní zařízení.
Jasně, to seriové nabíjení aku mi napadlo jako první. To funguje. Jenom bych potřeboval vypočítat kolik V má mít na prázdno po usměrnění to trafo. Jedná se mi o to aby se nepřebíjely aku a zároveň při poklesu napětí pod 24 V přebírala iniciativu centrála. Když mam s sebou na letišti 2 aku 12 V 55 A seriově, začnu nabíjet na napětí 25.2V a po osmi nabití se dostávám k 20 V. Myslel jsem si, že bych po 5. nabití začal pomáhat centrálou.
Jako každá mince má dě strany, tak i tohle řešení.
Kombinace 2 aku, centrála a kufr Škody Felicia combi.
Domníval jsem se, že by se daly aku nabíjet paralelně z auta, ale za dva až 3 dny se nenabijí. Musím je tedy nabíjet doma (panelák). Tahat aku 3x týdně je celken vopruz.
Ztoho plyne nápad s centrálou. Takoá 4,5 kW centála snese 2x spínaný zdroj 40 A. 40 kg mědi si poradí s kdejakoi špičkou.
Naprosto bez problémů, jenže protestuje kufr u Feldy.
Z těch řešení by se mi líbila malinká a lehká centrálka: http://www.eva.cz/zbozi/32951/elektroce ... gg-950-dc/ , která má pochopielně neduh s řízenim otáček. Proto ten nápad s umělou zátěří. Ta snese v pohodě 2 halogeny 250 W ale chvíli jí trvá než se s připojením druhého srovná.
Další bezvadnou možností je centrála s invrtorem. Zde protestuje bankovní úcet, peněženka a o manželce ani raději nemluvme.
Helios:
Svodič přebytečného výkonu by byl v podstatě stejně veká krabice jako je spínaný zdroj a to se dá v pohodě odvézt. Jen u toho průmyslového bych se trochu bál nějaké hystereze mezi zapnutím a vypnutím "mařiče" výkonu. Líbilo by se mi, že je to kompaktní zařízení.
Procesor, Helios:
Prosím o názor, zda by mohlo jako paralelní zátěž fungovat přiložené zapojení. Obvod bych doplnil o několik paralelních KD 503. Napětí by se snímalo až za KDéčky. Po nahození centrály bych pokusně zatěžoval zdroj, aby jim teklo mých 16 A. Poměřil napětí na zdroji. Vypočetl odpor pro náhradní zátěž a tento zapojil k stabilizátoru dle schéma + KD. Stabilizátor by se nastavil kousek nad napětí při kterém jede naplno nabíječ.
Prosím o názor, zda by mohlo jako paralelní zátěž fungovat přiložené zapojení. Obvod bych doplnil o několik paralelních KD 503. Napětí by se snímalo až za KDéčky. Po nahození centrály bych pokusně zatěžoval zdroj, aby jim teklo mých 16 A. Poměřil napětí na zdroji. Vypočetl odpor pro náhradní zátěž a tento zapojil k stabilizátoru dle schéma + KD. Stabilizátor by se nastavil kousek nad napětí při kterém jede naplno nabíječ.
- Přílohy
-
- stabilizátor.jpg
- (56.67 KiB) Staženo 77 x
Táto druhá schéma by mohla fungovať. Výkonový odpor daj do kolektora trandu, trimrom nastavíš bod zopnutia. Možno by bolo zaujímavé, urobiť takéto obvody zo štyri, odstupňovať ich zapínanie po pol volte a namiesto odporu použiť reflektorové žiarovky z náklaďáku. Tak aj uvidíš, ako ti to funguje. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
- r1a2s3t4o5
- Příspěvky: 172
- Registrován: 01 říj 2009, 02:00
- Bydliště: Velke Prilepy
- Kontaktovat uživatele:
Ja myslim zeby malo fungovat aj toto:
http://www.ludens.cl/Electron/Ps20/Ps20.html
je to tam z obmedzovacom prudu na 25A Q1 a R6 co staci vyhodit. Zaroven je treba pouzit kondenzator na 50V ktory je na vstupe a kapacitu by som urcite znizil.
Tento zdroj je dobry pre radiostanice a ma velmi dobre vyhladene napatie, malo by sa to dat pouzit aj tu. Mozno prilis vela suciastok ...
http://www.ludens.cl/Electron/Ps20/Ps20.html
je to tam z obmedzovacom prudu na 25A Q1 a R6 co staci vyhodit. Zaroven je treba pouzit kondenzator na 50V ktory je na vstupe a kapacitu by som urcite znizil.
Tento zdroj je dobry pre radiostanice a ma velmi dobre vyhladene napatie, malo by sa to dat pouzit aj tu. Mozno prilis vela suciastok ...