Automatka TAMAT 512 vypouštìcí èerpadlo nemá napìtí

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

Automatka TAMAT 512 vypouštìcí èerpadlo nemá napìtí

#1 Příspěvek od Hejnicek »

Nemá nìkdo prosím k této staøenì schema? Nìjaké je v návodu k obsluze, ale moc to se skuteèností nesedí. Praèka moji mámì fungovala kromì bouchání odrušovacích kondenzátorù až doteï asi 16 let!
Èerpadlo nejde ani v jiné poloze programátoru pro vypouštìní. Vinutí èerpadla má nìco pøes 30 ohm, na drátech pro èerpadlo je na prázdno asi 150V, s èerpadlem 0. Asi nìkde nìjaký vadný kontakt. Myslím, že jsem v praèce zahlíd i 2 rozbìhový kondenzátory, ale nevím jestli souvisí i s vypouštìcím èerpadlem.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Tento problém (u těchto valch dost častý) je s největší pravděpodobností způsoben zaoxidovanými kontakty přímo v programátoru, nebo konektory mezi programátorem a čerpadlem. Zkus na to kontaktol, nebo jemný šmirgl (opucuj i konektory), párkrát to protoč a mělo by to šlapat. Pro jistotu zkus připojit čerpadlo na 230V~ (někdy se na vrtuli dostane bordel a pak se zasekává). Ty velký kondy jsou na rozběh motoru (co otáčí bubnem).
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Mourek
Příspěvky: 1285
Registrován: 17 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Mourek »

Nevim jaký je teď KONTAKTOL ale na 220 bych ho nedal Je to hořlavina , takř´že očistit kontakty

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#4 Příspěvek od miroja »

V Tatramatkach byvali dva odrusovacie kondiky (cca 15x80 mm) hned pri privode 220V a dva rozbehove len na hlavny moror (asi 40x1200mm). Cerpadlo nemalo motor s rozbehovym kondikom. Ak si chces byt isty, ci je cerpadlo OK, tak ho odpoj od povodnej kabelaze pracky a prived nan priamo 220V. Ak sa rozbedne, je OK, chyba bude v programatore alebo vodicoch (teoreticky moze byt problem aj v hladinovom spinaci). Ak sa cerpadlo nebude tocit, skus pozriet este filter, pripadne vrtulu cerpadla. Uz som tam videl aj namotanu vreckovku a potom sa to ani za svet nechcelo tocit :lol:

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#5 Příspěvek od Hejnicek »

Bordelem to asi nebude, na tom èerpadle je zezadu chladící vrtulka a tou jde otáèet zcela volnì. Jak jsem psal, tomu èerpadlu asi chybí napìtí. Vinutí má krásnou zdravou barvu. Potøeboval bych schema. Všiml jsem si, že tam jsou 2 tlakový spínaèe a nevím jak je to propojený. Programátor jsem si spravoval na Romo Zerowatt a tam šel rozdìlat krásnì. Tady nevím jestli je kuchatelnej a kterej kontakt je pro to èerpadlo.

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#6 Příspěvek od miroja »

Aj Tatramatkove programatory sa daju clekom dobre opravovat.
Jeden hladinovy spinac (kazdy ma vo vnutri dva nezavisle systemy) byval na sledovanie hladiny na predpranie a hlavne pranie. Ten druhy sa zaradoval do obvodu ked si pouzil tlacidlo "Polovicna napln".
Neviem ci mam presne tento model, ale nejaku 500-ku mam. Pozrem sa a po vikende by som Ti to mohol zoskenovat.
Naposledy upravil(a) miroja dne 30 čer 2006, 13:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#7 Příspěvek od Hejnicek »

Jestli ho máš, tak mi ho prosím pošli.

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#8 Příspěvek od miroja »

Hejnicek píše:Jestli ho máš, tak mi ho prosím pošli.
Vsak by som aj, ale kam :?:
Nenasiel som na Teba ziadny kontakt, naprikald mailovu adresu.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#9 Příspěvek od MetalGod »

Mourek píše:Nevim jaký je teď KONTAKTOL ale na 220 bych ho nedal Je to hořlavina , takř´že očistit kontakty
Proč?! Hořlavá složka kontaktolu po chvilce přece vyprchá!
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#10 Příspěvek od miroja »

Tak schemy TAMAT 500, TAMAT 500.1 a TAMAT 500.2 som Ti poslal. Ak budes potrebovat nieco viac zo servisneho navodu, pripadne poradit,ozvi sa mailom alebo sem.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#11 Příspěvek od Hejnicek »

Dìkuji za schema, už jsem na to pøišel, byla pøerušená BZ, která je v sérii s èerpadlem a brání otevøení dvíøek za chodu. Tak jsem ty hnìdý dráty spojil dohromady, protože jinou nemám.

194.213.41.2

schema Tatramat

#12 Příspěvek od 194.213.41.2 »

Prosím,prosím o zaslání zapojení motoru z Tatramatky,má to konektor se 6 vývody a nevím na který vývod co pøipojit.Chtìl bych ten motor použít jako cirkulárku.Pøedem díky moc. Lukáš Dajda

Lukas.Dajda@seznam.cz

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

Re: schema Tatramat

#13 Příspěvek od miroja »

194.213.41.2 píše:Prosím,prosím o zaslání zapojení motoru z Tatramatky,má to konektor se 6 vývody a nevím na který vývod co připojit.Chtěl bych ten motor použít jako cirkulárku.Předem díky moc. Lukáš Dajda

Lukas.Dajda@seznam.cz
Vydrzis do zajta? :wink:

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#14 Příspěvek od miroja »

194.213.41.2 píše:Prosím,prosím o zaslání zapojení motoru z Tatramatky,má to konektor se 6 vývody a nevím na který vývod co připojit.Chtěl bych ten motor použít jako cirkulárku.Předem díky moc. Lukáš Dajda

Lukas.Dajda@seznam.cz
Obrázek
Motorov v Tatramatkach bolo viac typov.Tie novsie mali 8 pinovu svorkovnicu,starsie len 6. Lisili sa aj poctom polov, tento je z typu TAMAT500 a ma 2 poly pre odstredovanie a 18 pre pranie. Takze v podstate su tam dva vzdy dva nezavisle jednofazove motory s pomocnou fazou cez kondenzator (pre tento motor 2x10M/500V~). Pismena pri svorkovnici symbolizuju povodne farby vodicov v pracke, takze nasleduje vysvetlenie:
š (šedá) - nulak pre dvojpolovu cast, povodne odstredovanie - vyssie otacky
č (červená) - faza pre dvojpolovu cast
ž (žltá) - pomocna faza pre dvojpolovu cast (cez kondik na fazu)
b (biela) - nulak pre 18 polovu cast nizsie otacky,povodne pranie
r (rudá) - faza pre 18 polovu cast
m (modrá) - pomocna faza pre 18 polovu cast (cez kondik na fazu)
Motory v prackach Tatramat radu 24X.X a 35X mali iny pocet polov, cize mal aj ine otacky. Riesilo sa to inym priemerom kolesa na bubne pracky. Ak by si poteboval viac informacii, ozvi sa.
Osobne sa vsak bojim, ze na cirkular to asi nebude dostatocne vykonny motor (ak pouzijes cast povodne urcenu na odstredovanie)

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“