Centrální zamykání - blinkry

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Centrální zamykání - blinkry

#1 Příspěvek od v4s1m4 »

nevim jestli pisu spravne, ale jinou vhodnejsi kategorii sem nenašel, potřeboval bych připojit 2 dráty z centrálního zamykání na blinkry (spínač varovných světel), aby po zamčení/odemčení auta šel impulz z motorku cívky na právě blinkry. Vím že do cesty musím dát relé, udájně kvůli přetěžování jednotky. mám relé RELE NT73-3 CS10 DC12V 0.36, relé má 5 vývodů Obrázek tuším, že vývody z cívky musím připojit na vstupy 4 a 5 (jakoby 12V) ale pak přesně nevím jak dál, vezmeme-li v úvahu, že sem dráty k blinkrům našel. Někdo tvrdí, že tam musím dát i diody. Našel by se prosím někdo, kdo by mi pomohl, abych nešel cestou pokus-omyl, není to sice životně důležité, ale znáte to, když něco může být lepší. Auto je Citroen Saxo 1.5, když by ho někdo měl. Díky

Datasheet:b

Kód: Vybrat vše

http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/634/634-144/dsh.634-144.1.pdf

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

"Vstupy" 4 a 5 se ti nikdy nespojí. Vždy jen jeden z nich je spojený s vývodem 3.
Copak nevidíš, že cívka je vyvedená mezi vývody 1 a 2 ?

Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od v4s1m4 »

aha takže ten impulz z centrálu na vstupy 1 a 2? Princip relé u mě trochu vázne.

Uživatelský avatar
proel64
Příspěvky: 464
Registrován: 28 led 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od proel64 »

Ja som riesil tiez tento problem pri montazi univerzalneho centralu do Feldy-pouzil som z tych dvoch len jeden kabel a zapojil som ho nie na blinkre ale na parkovacky a bolo po probleme...[/quote]

Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od v4s1m4 »

Aha můžeš mi k tomu napsat něco bližšího, jestli jsi tam dával relé nebo diody atd. Díky

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#6 Příspěvek od procesor »

Zapoj takto. Vyber si jedno zapojenie kontaktu 5. Jednoduché na jeden blinker, cez diódy na pravo i vľavo súčasne.
Přílohy
Blinker.jpg
(46.66 KiB) Staženo 78 x

Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od v4s1m4 »

díky moc vyzkouším a dám vědět...

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#8 Příspěvek od frantajetel11 »

Já bych se jenom zeptal Procesora: Když jenom na jeden blinkr, proč pravej? Když zamykám auto a odcházim, tak pravej moc nevidim :lol: Leda teda, že bych měl anglický auto :wink:

Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od v4s1m4 »

já z toho teda vidím zapojení na oba blinkry :)

ještě teda pro upřesnění, těch 12V bych mohl vzít z jednoho kabelu co ovládá tu cívku, teď jen zjistit, kterej drat to je
Naposledy upravil(a) v4s1m4 dne 12 říj 2010, 22:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#10 Příspěvek od frantajetel11 »

No ty diody 3A jsou možná poddimenzovaný. I když je to na chvilku, ale jedna strana blinkrů je okolo 4A. A jestli někdy taháš vozejk, tak skoro 6A...

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#11 Příspěvek od procesor »

Jasné dve-tri žiarovky 21W+5W ...50W-65W to pre istotu 6A.
Tých 12V môže byť z batérie cez 15A poistku v prípade blikania L/P súčasne.
Naposledy upravil(a) procesor dne 12 říj 2010, 22:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
v4s1m4
Příspěvky: 108
Registrován: 06 říj 2010, 02:00
Bydliště: Brno, Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od v4s1m4 »

no na to přetěžování sem se spíše ptal, ale pochopil sem že to relé sepne jen když zamykám a odemykám jinak je to úplně rozpojený
Naposledy upravil(a) v4s1m4 dne 12 říj 2010, 22:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#13 Příspěvek od frantajetel11 »

Tak teď jsem se trochu líp podíval na to zapojení od procesora a:
jestli tam to relé je kvůli přetěžování jednotky centrálu, tak je to celý blbě.
Z centrálu musíš napájet JENOM cívku relé, druhej konec cívky na kostru. Na blinkry to půjde přes ty dvě diody, ale silovej přívod musíš dát přes pojistku tak 16A někam na baterku.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#14 Příspěvek od procesor »

Ajajaj. Tak to na tie "modrý/zelený" .... to cievka nepotrebuje 12V a dioda D3 sa vyhodí, prípadne nahradí symetrickým trazilom.
Opravím sch.

Bežné centrály majú relé (niekedy špeciálne dvojkontakt) v krabičke, niektoré majú vývod na klaksón-hukačku. tento vývod sa spravidla spína na GND. Tu sa pripája pomocné relé na blinkre.
Na modrý/zelený sa dá cievka relé takto pripojiť, blikne pri otváraní a zatváraní.
Přílohy
Blinker2.jpg
(43.14 KiB) Staženo 80 x
Naposledy upravil(a) procesor dne 12 říj 2010, 22:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#15 Příspěvek od frantajetel11 »

No a já se ještě zeptám na to, na co jsme se tě měli zeptat první:
CO TO JE ZA CENTRÁL?

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“