Menic z 24stridavych -> 12Vss pro zapojení autokompresoru
Moderátor: Moderátoři
Menic z 24stridavych -> 12Vss pro zapojení autokompresoru
Zdravim.
Potrebuju zapojit kompresor, ktery mam v aute do site v dome pro tlakovani pivniho sudu.
Mam transformator z 220 na 24, velky a vykonny.
Zapojeni jsem myslel ze klasicky diodovy usmernovac z elektrolytem, mam tedy 24 stejnosmernych.
Ale ted jak prevest 24 na 12? Kdyz dam jednoduchy delic, tak potrebuju slusnej hodnewatovej odpor, bo ten kompresor ma slusnej odber, kdyz jsem zkousel karbicku na mobil, ktera na jedny strane ma zastrcku do site a na druhy autozasuvku, tak se kompresor nerozbeh a krabicka ponekud zasmrdela....
Muzete mi prosim poradit, jak to nejak jednoduse udelat? Delic s keramickym odporem? Chaldic?
Diky.
Potrebuju zapojit kompresor, ktery mam v aute do site v dome pro tlakovani pivniho sudu.
Mam transformator z 220 na 24, velky a vykonny.
Zapojeni jsem myslel ze klasicky diodovy usmernovac z elektrolytem, mam tedy 24 stejnosmernych.
Ale ted jak prevest 24 na 12? Kdyz dam jednoduchy delic, tak potrebuju slusnej hodnewatovej odpor, bo ten kompresor ma slusnej odber, kdyz jsem zkousel karbicku na mobil, ktera na jedny strane ma zastrcku do site a na druhy autozasuvku, tak se kompresor nerozbeh a krabicka ponekud zasmrdela....
Muzete mi prosim poradit, jak to nejak jednoduse udelat? Delic s keramickym odporem? Chaldic?
Diky.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Dva stejný kompresory, zapojit do série. Bude to sice stát 2x tolik, ale bude to nejlepší řešení. Jinak doporučím z toho 24V trafa přes nějakou menší 12V žárovku (například 12V/21W, lze ale i napůl sčudlou dvouvláknovku H4 = 55/60W) dobíjet nějaký starší Pb akumulátor, který už neutočí startérem - a z toho akumulátoru nárazově krmit kompresůrek. On stejně nepoběží trvale, ale spíš chviličku ano a pak delší chvíli ne, takže se jeho nárazový odběr vyrovná pomalejším dobíjením aku po delší dobu. Řešit to polovodičově by bylo mnohem dražší a složitější - ale samozřejmě to možné je, jen ten step-down měnič bude muset mít dost masivní konstrukci - právě kvůli odběru kompresůrku, který určitě nějakých 10A spolkne jak malinu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nebude to fungovat - v okamžiku připojení poteče studeným vláknem několikanásobek proudu = úbytek napětí na vláknu bude minimální, motorek bude dostávat strašný pecky. Akumulátor se chová jako velice výkonná zenerka s téměř nulovým dynamickým odporem, kdybych to neměl vyzkoušeno v několika jiných aplikacích, nebudu to tady ventilovat. Jednodušeji už to asi nejde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mně se povedlo minulý týden tenhle malý kompresorek z auta omylem připojit asi na půl minuty na 18 V při snaze o dotlakování expanzomatu. Pak mi došlo, že ten zvuk je nějak divný a rychle jsem přepínal na 13 V. Kompresorek se ani nezahřál. Po téhle zkušenosti bych kompresorek klidně napájel z děliče vytvořeného ze dvou trvale svítících žárovek na 12 V zapojených v serii připojením paralelně k jedné z nich. Schválně zítra tuto možnost s ověřením výpočtem vyzkouším. Pokud to bude fungovat, pochlubím se zde. Pokud ne posypu si zde hlavu popelem.
Menic z 24stridavych -> 12Vss pro zapojení autokompresoru
Když tam dáš kondenzátor tak napětí vyleze až na 33,6V !To je docela dost na ten motorek.
Menic z 24stridavych -> 12Vss pro zapojení autokompresoru
Napadlo mne že by to z nouze šlo zapojit jako kondenzátorovu nabíječku.Do série z primárem zapojit kondenzátor určité kapacity jako reaktanci.Pak ale musí být sekundár trvale zatížen motorem!
- patrikvarga
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 24 dub 2007, 02:00
Zrovna něco podobného jsme u nás tak před půl rokem řešili - podobný kompresor byl také potřeba na tlakování bečky nárazově na jedné akci, samozřejmě, že organizátor a majitel kompresoru v jedné osobě se předem nepochlubil, tak k večeru nastaly krušné chvíle . Bylo zkoušeno tlakovat přes nějaký adaptér, co tam měli (adaptér dával 0,5A , komresor chtěl 10A, a já jak jsem to viděl, tak jsem se chytal za hlavu ), poté se chvíli zkoušelo ze skoro vybité autobaterie (tlakovalo to docela na prd a dlouho), chvíli bylo dokonce u výčepu zaparkované auto, aby se kompresor mohl připojit na zásuvku v něm, ale nakonec (po tom, co jsme všichni pochopili, že majitel kompresoru nemá žádné eso v rukávu a nedělá jen takové malé estrádní představení před započetím akce) se jednoduše zaběhlo pro pumpu a bylo po problémech.
A popravdě to takto funguje na skoro všech "amatérských" akcích, kam chodím - kompresory často upouštějí olej a ten je minimálně v pěně vidět, 2x jsem viděl bombu s CO2, jinak vždy pumpa - stačí ruční, není závislá na elektřině, jinak ideálně nožní s manometrem, to pak se klidně vytočí za večer 3 sudy a ani výčepní není unavený
A popravdě to takto funguje na skoro všech "amatérských" akcích, kam chodím - kompresory často upouštějí olej a ten je minimálně v pěně vidět, 2x jsem viděl bombu s CO2, jinak vždy pumpa - stačí ruční, není závislá na elektřině, jinak ideálně nožní s manometrem, to pak se klidně vytočí za večer 3 sudy a ani výčepní není unavený
Koupit jinej kompresor se mi nechce, bo potrebuju +-10A na 12V a to se moc levny transformatory neprodavaj....
Odmotat civku nejde, to vo mam je krasnej zachvalej velkej trandak, do kteryho se nechci vrtat... zatim nejlip mi zni to nacpat prez ty dve zarovky... nebo ta varianta s jednou 100W do serie... narazovy spicky maj smulu, snad to rpezije... no ni?
Odmotat civku nejde, to vo mam je krasnej zachvalej velkej trandak, do kteryho se nechci vrtat... zatim nejlip mi zni to nacpat prez ty dve zarovky... nebo ta varianta s jednou 100W do serie... narazovy spicky maj smulu, snad to rpezije... no ni?