Výběr pájecí stanice
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
rizo: analogová nebo digitální ... je to jedno, digitální nic zásadního nepřináší.
Já bych volil výkonnější analogovou, může se to někdy hodit, ale to je individuální (záleží na konkrétním použití). Konkrétní typ zvol podle zkušeností ostatních, já mám SL-20 (jen ručku, zbytek jsem si dělal) a zdá se být za tu cenu kvalitní, pro tebe ale asi nevhodná, protože ručka není tenká (mě se ale tenká špatně drží).
Já bych volil výkonnější analogovou, může se to někdy hodit, ale to je individuální (záleží na konkrétním použití). Konkrétní typ zvol podle zkušeností ostatních, já mám SL-20 (jen ručku, zbytek jsem si dělal) a zdá se být za tu cenu kvalitní, pro tebe ale asi nevhodná, protože ručka není tenká (mě se ale tenká špatně drží).
ERS50 má nejpříznivější poměr mezi zastaralostí a cenou. A je to nejlepší kandidát na spojení s modernějším perem. Nevím jak nové kusy, ale náhradní díly nejsou problém, stačilo poslat objednávku na sagat-z@seznam.cz, možná pomůže objednat si to na firmu.
Upřímně řečeno, já bych si nekoupil pero, u kterého se dá odšroubovat hrot (WP80, LR 21, ERS 50).
Myslím, že důležitým, i když opomíjeným, parametrem je tepelný odpor mezi tělískem a pájeným spojem, tedy špičkou hrotu.
Není tolik důležité, kolik tepla se na akumuluje v hmotě hrotu, nebo jaký elektrický výkon pájecí pero spotřebuje, ale jak rychle se energie dostává ze stanice do pájeného spoje.
Nejlepší jsou "kompaktní hroty", topný drát je u nich zacementován přímo uvnitř měděného hrotu.
Tyhle hroty, jsou sice jen čínské padělky, ale mohly by posloužit:
hotair.pl - LF-12D - 72,59zł
Upřímně řečeno, já bych si nekoupil pero, u kterého se dá odšroubovat hrot (WP80, LR 21, ERS 50).
Myslím, že důležitým, i když opomíjeným, parametrem je tepelný odpor mezi tělískem a pájeným spojem, tedy špičkou hrotu.
Není tolik důležité, kolik tepla se na akumuluje v hmotě hrotu, nebo jaký elektrický výkon pájecí pero spotřebuje, ale jak rychle se energie dostává ze stanice do pájeného spoje.
Nejlepší jsou "kompaktní hroty", topný drát je u nich zacementován přímo uvnitř měděného hrotu.
Tyhle hroty, jsou sice jen čínské padělky, ale mohly by posloužit:
hotair.pl - LF-12D - 72,59zł
Já zase nejsem dost zběhlý v programování MCU. Šel bych radši analogovou cestou. Není důležité vědět na stupeň přesně, kolik to ukazuje.termit256 píše:Prave ze ja na tom nic sloziteho na prvni pohled nevidim.
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
termit256: na tom grafu to srovnání s obyčejnou je asi s "lepší obyčejnou", u SOLOMON SL-20 (SL-30) je ta doba 80s (způsobeno velkou tepelnou kapacitou hrotu).
Habesan: Jenže tenhle parametr (podle toho co vím) nikdo neuvádí, jediný způsob jak zjistit je měření, třeba zmiňovaný SOLOMON SL-20 má 4K/W, což je docela dost a způsobuje to, že např. na chladiči rozehřátá pájka na chvíli "přimrzne". Na pájení součástek to ale nemá vliv, takže se nedivím, že tento parametr výrobci neuvádí. V těch "kompaktních hrotech" je i termočlánek?
Habesan: Jenže tenhle parametr (podle toho co vím) nikdo neuvádí, jediný způsob jak zjistit je měření, třeba zmiňovaný SOLOMON SL-20 má 4K/W, což je docela dost a způsobuje to, že např. na chladiči rozehřátá pájka na chvíli "přimrzne". Na pájení součástek to ale nemá vliv, takže se nedivím, že tento parametr výrobci neuvádí. V těch "kompaktních hrotech" je i termočlánek?
Tezko rict cim je rychlost tohoto pera zpusobena, jestli vysokym vykonem a tim stribrnym jadrem nebo nejakym vychytanym algoritmem rizeni.
Jeste k obehrane pisnicce kolem kompenzace studeneho konce. Prosel jsem par konstrukci v AR a nikdo to tam prilis neresi. Maji bezna pajeci pera termoclankove vedeni a kompenzaci nastavenou na nejakou pokojovou teplotu, nebo to proste jen autori odflakli? Pokud je spoj v rucce, musi tam prece teplota pri pajeni dost litat. Nikdy jsem se termoclanky moc nezabyval tak ani nevim jestli se da vubec termoclankove vedeni udelat jako lanko.
Jeste k obehrane pisnicce kolem kompenzace studeneho konce. Prosel jsem par konstrukci v AR a nikdo to tam prilis neresi. Maji bezna pajeci pera termoclankove vedeni a kompenzaci nastavenou na nejakou pokojovou teplotu, nebo to proste jen autori odflakli? Pokud je spoj v rucce, musi tam prece teplota pri pajeni dost litat. Nikdy jsem se termoclanky moc nezabyval tak ani nevim jestli se da vubec termoclankove vedeni udelat jako lanko.
Na pro's kit mám alergii. Ať je to cokoliv. Tak je to šmejd nejvyššího zrna.
To: Habesan
Jaká modernější pera se k ERS50 dají připojit? Mám tam origo a na SMDčka 0402 to není. Chtělo by to hlavně něco krátkého.
Máš něco ověřeného?
Díky
To: Habesan
Jaká modernější pera se k ERS50 dají připojit? Mám tam origo a na SMDčka 0402 to není. Chtělo by to hlavně něco krátkého.
Máš něco ověřeného?
Díky
Jak sem se dostal k elektrotechnice? No to je jednoduché, kdy sem byl malý měl sem strašně moc rád stavebnice a to mi zůstalo ... a řekněte mi, která stavebnice má víc součástek
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
Sunmay: ty máš nějakou zkušenost s páječkou Pro's kit? Já bych řekl, že pájecí stanice ani nevyrábějí. Co se tyče nářadí, tak to není šmejd, pouze kvalita odpovídá ceně
termit256: rychlost u té WP80 je dána velkým výkonem (80W) a malou tepelnou kapacitou hrotu.
Kompenzace studeného konce se nemusí nějak řešit, protože v ručce je celkem stabilní teplota.
termit256: rychlost u té WP80 je dána velkým výkonem (80W) a malou tepelnou kapacitou hrotu.
Kompenzace studeného konce se nemusí nějak řešit, protože v ručce je celkem stabilní teplota.
Co si pamatuju, tak ERS50 byl problém po hodině pájení udržet v ruce. Medeva M30 se dá po hodině pájení chytnout do ruky v polovině pájecího pera (té kovové tyčky). A taky je ohřátá na 300°C za nějakých 15s.AmarokCZ píše:Kompenzace studeného konce se nemusí nějak řešit, protože v ručce je celkem stabilní teplota.
s pájecí stanicí ne ... ale s nářadím ano ... a když se ti v ruce zlomí kleštičky na 1.0mm drátu, a tupnou (o tupení se nedá mluvit) rychlostí nevídanou, a v rukojeti se ti protočí šroubovák, tak je to nepříjemné zvlášť když to nářadí není tvoje, tak už leda Wiha nebo Knipex, raději jednou pořádný než 10x šmejd.
vzhledem ke zkušenostem s nářadím bych si od pro's kitu už nekoupil ani kancelářskou sponku, natož páječku
vzhledem ke zkušenostem s nářadím bych si od pro's kitu už nekoupil ani kancelářskou sponku, natož páječku
Jak sem se dostal k elektrotechnice? No to je jednoduché, kdy sem byl malý měl sem strašně moc rád stavebnice a to mi zůstalo ... a řekněte mi, která stavebnice má víc součástek
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
Sunmay: tak každý má asi jinou zkušenost, já tím štípu i tlustší dráty a po dvou letech jsou stále ostré a ostří je bez zubů, na to moje využití není rozumné kupovat něco extra.
Andrea: ERS50 je poněkud samostatná kapitola, solidní pájky mají i po několika hodinách ručku jen mírně nebo vůbec zahřátou.
Andrea: ERS50 je poněkud samostatná kapitola, solidní pájky mají i po několika hodinách ručku jen mírně nebo vůbec zahřátou.