Jak otestovat elektrokolo

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

Jak otestovat elektrokolo

#1 Příspěvek od FJakub »

Dobrý den,
máme doma elektrokolo, už je tedy straší asi 4roky je to nějaký šmejd z číny, rád bych ho celkově diagnostikoval co mu je, prostě skoro nejede, je tam asi 1rok nová baterie.
především tu baterku bych rád nějak změřil ale nevím jak a co ;)
Myslíte že za pomocí multimetru dokážu aspoň nějak odhadnout jestli je baterie špatná a nebo že někde jinde něco nefunguje?
Děkuji

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#2 Příspěvek od mikollar »

baterku otestujes jednoducho, nabi ju, zmeraj napatie po nabiti a porovnaj zo stitkom, zataz baterku napr ziarovkou a sleduj pokles napatia

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#3 Příspěvek od FJakub »

mikollar píše:baterku otestujes jednoducho, nabi ju, zmeraj napatie po nabiti a porovnaj zo stitkom, zataz baterku napr ziarovkou a sleduj pokles napatia
Děkuji,
jinak tu žárovku asi jakou tam dát? a mám tam mít měřák stále zapnutý a neustále sledovat jak se to vybíjí? ;)

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#4 Příspěvek od mikollar »

no neviem aka baterka tam je ci 12 alebo 6V? ak 12 tak nejku z auta nejaku aspon 20W a aj viac. Ono netreba dlho pozerat ak bude zla baterka tak po chvilke ked ne hned spadne napatie o dost dole

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#5 Příspěvek od FJakub »

mikollar píše:no neviem aka baterka tam je ci 12 alebo 6V? ak 12 tak nejku z auta nejaku aspon 20W a aj viac. Ono netreba dlho pozerat ak bude zla baterka tak po chvilke ked ne hned spadne napatie o dost dole
tak jestli jsem to pochopil, nějakou žárovku (záleží jaká je baterie buď na 6V nebo na 12V) a minimálně 20watová možno i více jo?
Pokud bude baterie špatná tak to hned rapidně klesne a pokud bude dobrá tak to bude pozvolna klesat?
Chápu to dobře?

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#6 Příspěvek od mikollar »

jj nejak tak, podla kapacity a odoberaneho prudu sa da vypocitat ako dlho ma "drzat" napatie ak je ta baterka napr 12V 6Ah tak pri zatazi 1A vydrzi resp malo by vydrzat napatie na nej 6hodin nad 10V. Ono ak mas dobry pristup aj priamo na tom vozitku tak zmeraj napatie na baterke priamo tam ked sa pohinas napr. tiez by to nemalo klesnut velmi

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#7 Příspěvek od FJakub »

mikollar píše:jj nejak tak, podla kapacity a odoberaneho prudu sa da vypocitat ako dlho ma "drzat" napatie ak je ta baterka napr 12V 6Ah tak pri zatazi 1A vydrzi resp malo by vydrzat napatie na nej 6hodin nad 10V. Ono ak mas dobry pristup aj priamo na tom vozitku tak zmeraj napatie na baterke priamo tam ked sa pohinas napr. tiez by to nemalo klesnut velmi
tak přímo by totaky šlo ale jen naprázdno bez záteže když se někdo na kole veze :(
Jinak jde o to že je to velmi rychle vybité to kolo, dřív se na něm najezdilo i třeba 25km a pak se nabilo a teď už tak po1km je v vybité!
Co by na kole mohlo být třeba špatné že by to tak vybijelo baterii.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Akej znacky je ta bateria? Mozno uz odisla (velky vnutorny odpor).

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#9 Příspěvek od FJakub »

rnbw píše:Akej znacky je ta bateria? Mozno uz odisla (velky vnutorny odpor).
tak ta značka se těžko hledá u výrobků z číny ;) je to v takovém bakelitovém krytu :-D a jsou tam dvě baterie spojené v jednu ;) zkusím to rozdělat a vše poměřit.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Tak na kazdej tej baterii by nejaka znacka mala byt. Mam velmi zle skusenosti s bateriami Shimastu z GME. Pri pouziti v UPS su do dvoch rokov uplne mrtve.

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#11 Příspěvek od FJakub »

rnbw píše:Tak na kazdej tej baterii by nejaka znacka mala byt. Mam velmi zle skusenosti s bateriami Shimastu z GME. Pri pouziti v UPS su do dvoch rokov uplne mrtve.
jj já to rozdělám a uvidím ;) ale jde o to že nějak před rokem možná půlrokem se ta baterie měnila!

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#12 Příspěvek od Banda »

A jakým způsobem s ta AKU měnila? To se kolo zavezlo do servisu a tam AKU vyměnili za naprosto stejný typ? Kontroloval někdo jestli je to opravdu origo AKU do toho kola?

Uživatelský avatar
FJakub
Příspěvky: 27
Registrován: 15 led 2011, 01:00

#13 Příspěvek od FJakub »

Banda píše:A jakým způsobem s ta AKU měnila? To se kolo zavezlo do servisu a tam AKU vyměnili za naprosto stejný typ? Kontroloval někdo jestli je to opravdu origo AKU do toho kola?
bylo to zavezeno do servisu a vyinkasovali si za novou baterii ;) teď si uvědomuji že tam je možná chyba :( nikdo to nezkontroloval :(

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#14 Příspěvek od stasek »

Podle popisu, co to dělá, bych tipoval vadný akumulátor.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Davidus »

připoj multík na baterii a změř napětí po zatížení (při rozjezdu)

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“