Babetta, sháním zapalovací svíčku PAL N7R

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

Babetta, sháním zapalovací svíčku PAL N7R

#1 Příspěvek od usporka »

Ahoj,
sháním starou zapalovací svíčku PAL N7R do Babetty, vždycky jsem ji nahrazoval Briskem N17C, ale ted bych potřeboval PALku, uplně nejlepší by byla nová ze starých zásob nebo použitá ale funkční, na ceně se určitě domluvíme :wink:

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#2 Příspěvek od souba »

Mám N7R starší ,ale dobrou neopálenou
N8R novou.
Pokud máš zájem dej vědět.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Já kdysi vyhrabal po dědovi svíčky a na těch nebylo žádný označení.Jen nápis ISOLATOR.Ta svíčka chodila snad úplně všude a byla nezničitelná.Cpal jsem je do starý Octavie,dvanáctset trojky,Jawy 50,250,Ariel 500 a i do Babetty.Zajímavý to svíčky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#4 Příspěvek od Killroy »

Já dokud jsem měl Babettu, tak jsem využíval svíčky co zbyly po výměně z auta. Mají dlouhý závit, ale kamarád mi vytočil distanční kroužek a jezdilo to na ně jako fík... Takhle jsem to praktikoval skoro deset let, takže nevzpomínám, kdy jsem naposledy kupoval nějakou svíčku do Babetty. Od jara jsem přesedlal na skútra a ejhle - slušná svíčka na vstřikovací motor stojí 300,- :roll:
U Babetty není ani tak rozhodující svíčka, rozhodující je kvalita používaného oleje a jeho poměr s benzínem. Pokud se jezdí na srágoru M2T v poměru 1:33 nebo 1:25 jako se jezdilo na "dachlu", zakarbonuje to velice brzo sebelepší svíčku, koleno výfuku i tlumič a od neustáleho čištění a vypalování té výfukové vložky tě nic nezachrání.. Stav "je zasráno" poznáš velice brzo = netáhne to, nejede to..
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#5 Příspěvek od usporka »

Přesně tak, M2T je fuj nebrat možná tak na panty, nebo na mazání kola u furíka, také rozhoduje bohatost směsi, jednou jsem dal novou svíčku natočil Babettu a po 2 minutách mi sama od sebe na volnoběhu chcípla-spálena svíčka. Paradoxně dnešní Brisk je bývaly PAL (Jiskra), ale dnešní kvalitu svíček s tehdejšímy se nedá srovnávat, většina podniku se od převratu "89 zaměřila spíš na kvantitu než na kvalitu...

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#6 Příspěvek od Killroy »

Pokud tě můžu doporučit olej, tak Jonsered 2T Super co je pro motorové kosy a sekačky. Je určen pro mnohem vyšší otáčky a můžeš ho klidně mísit v poměru 1:50 = míň smradu, minimum kouře i karbonu. Jezdil jsem ne něj asi tak poslední 3roky a v té době nebylo třeba čistit koleno ani vložku. (dá se koupit i levněji..)
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#7 Příspěvek od usporka »

O tomto jsou velice živé diskuse, ony ty oleje do vysokootáčkových motoru(sekaček, pil), jsou plně syntetické a dvoudobý motor starší koncepce si jej prý neumí spracovat- bylo hodně borců kteří pod zaminkou že mají kvalitní syntetiku a naředily to třeba i 1:70 a prostě zadřely. Ten odkaz co jsi poslal je už aspoň polosyntetika a celkem i dobrá cena. Já zatím používam kvalitní minerál..taky jsem četl že když se z přechází minerálu na syntetiku tak ten kvalitnější začne rozpuštět zbytky toho starého a hrozí připečení kroužků. Ono i když se používa ten minerál v přiměřené míře tak to de, ředim klasiku 1:40 a zatím bez problému :D

Uživatelský avatar
Karbus
Příspěvky: 57
Registrován: 28 říj 2008, 01:00

#8 Příspěvek od Karbus »

Já za sebe můžu doporučit olej do křovinořezů a pil Stihl.
Jezdím na něj pár let a zatím žádný problém.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Ředit olej pro dvoutakt 1:70 je 3,14čovina - i při sebekvalitnějším oleji. Běžný poměr je tak 1:40 pro kvalitní olej a starý motor (Jawy "kejvačky & spol", fichtl, stadion & jawetta a pod) až po 1:50-55 pro stejný olej a moderní motory. M2T z Parama moc kvalitní nikdy nebyl, obsahoval spoustu popelovin a v dřívějších dobách i dost síry, navíc jeho vyšší příměs v palivu pomáhala "utěsnit" k sobě části motoru s horší kvalitou povrchu a s většími tolerancemi. Jako kluci jsme blbli s ricinem, taky jsme zkoušeli do starýho pařízka míchat naftu se syntetickým ředidlem... Ale co se týká svíček, na motorku jsem nikdy s ničím jiným než PAL - Jiskra - Brisk nejezdil, kdybych nekoupil auto, kde jsou přímo od výrobce doporučované svíce Bosch, jezdil bych s nimi doposud i na 4 kolech. Ve starém Formanu SPI se mi kupodivu vůbec neosvědčily tolik vychvalované Championky ať "jednoelektrodové", nebo "víceelektrodové" - Brisky N15CRY (jednoelektroda, střední jiskřiště měď-nikl, dlouhý závit + vysunuté jiskřiště) se mi osvědčovaly mnohem víc....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#10 Příspěvek od usporka »

No zase na druhou stranu za komanču bežně nic jiného než M2T nebylo a najezdilo na nich tolik stroju miliony kilometrů, mazací schopností má dobré, akurát že má dost hodně přímesí které motor nepotřebuje a zbytečně zanáší. Taky byla jednou doba kdy jsme v práci měli "pracovní soboty a natěračské dny" a tudíž se nejezdilo na benzin ale obyčejné syntetické ředidlo + M2T pak sem zase nalil benzín a jelo se vesele dál :D V mojí Škodě 120 jsem taky jednou v případě nouze jel na slivovici, zkuste si do dnes vyráběných vozidel nalit slivovici nebo ředidlo tak ani nenastartujete, natož aby jste někam dojel nebo popojel.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#11 Příspěvek od helios »

Ja som do fichtla za komančov namiesto hnusu M2T používal M6AD. Nesmrdel toľko, cena bola +- rovnaká, nezanášal toľko výfuk karbónom. Akurát to trochu kvapkalo z výfuku, ale v tých dobách z toho nikto nerobil tragédiu. :)
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#12 Příspěvek od pida_m »

PAL N7R mám 2 kusy.
Pokud to jde zaslat jako dopis tak ti ji pošlu. Samozøejmì zadarmo.
Onehdy jsem experimentoval ze svíèkami na fichtlech (mofa) Gillera 50ccm., ale tahle nic moc.
Na mé YamahaDT80 nejlépe funguje ta originální co tam podle manuálu patøí. Už nevím jak se jmenuje neb je tam dva roky a nemusel jsem jí èistit...
Na rùzný svíèky jezdí Fichtel und Sachs (mofa), ten si nevybírá, jezdí takøka na všechny stejnì. Stál 10 euro v pojízdným stavu, nic se na nìm krom stojánku dodnes neupravovalo a to na nìm jezdíme po lese.
Olej používám do všech Still. Teï nevím pøesnì znaèku, ale je do pil. Stojí sice 100.- ale zase pøi pomìru 1:55 je to fuk. M2T jsem našel v garáži, testnul: hrùza. Èoudilo to a zakakalo výfuk tak, že sem ho musel oddehtovat.
píïa

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#13 Příspěvek od souba »

Sehnal jsi tu svíčku?
Na moji nabídku jsi neodpověděl.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#14 Příspěvek od ok1hga »

už je to skoro rok, tak ji asi sehnal . . .

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#15 Příspěvek od souba »

Mohl se aspoň ozvat.
Teď jsem mu nabídl autozástrčky tak jsem zvědav jestli se ozve.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“