Babetta 210

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#16 Příspěvek od Andrea »

Úplně vidím Killroye, jak v maskáčích a s nářadíčkem v batohu frčí na Babettě na ryby. :D ;)

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#17 Příspěvek od Killroy »

Bohužel tak tohle vidět ve skutečnosti už jsi nenávratně propásla.. :wink: Ryby i maskáče mi zůstaly, akorát na Babettě už mi nikdy nikdo neuvidí, "vyměnil" jsem jí totiž za Gileru. Je to taková nová leštěnka a myslím, že až s tím přijedu prvně na Litickou, tak mi jí možná za hodinu ukradnou. Anebo mne rybáři vyloučí ze svých řad - protože už nezapadám do kolektivu :)
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#18 Příspěvek od usporka »

Kilroy: Špatně jsme se pochopili, nemyslel jsem výměnu řadicích čelisti ale výměnu vnitřního a vnějšího regulačního unášeče a ty dohromady právě stoji do 200Kč, má babča má najeto kolem 9 000Km a čelisti jsem neměnil jenom regulační unášeče které měli vybité a vyhlodané dotekové části a to způsobuje právě ty problémy při rozjezdu, přeřazování a podřazování. Ty regulační unášeče jsou už z výroby tvrdě chromované ale přesto nevydrží tolik kolik je udávano, přemýšlim že je při příští výměně zkusím v domácích podmínkach "zakalit", ale ještě jsem se k tomu neodhodlal.

Uživatelský avatar
petr1991
Příspěvky: 301
Registrován: 29 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

#19 Příspěvek od petr1991 »

usporka píše:Karburátor si nastav tak že prvně zašroubuj šroub bohatosti směsi na doraz a od dorazu odšroubuj 1,5 otáčky...
Ale tym sroubom sa nastavuje zmes len do priblizne pol plynu, alebo sa mylim? Pri plnom plyne je, myslim, zmes nastavena napevno priemerom hlavnej trysky.

Uživatelský avatar
Paja250
Příspěvky: 196
Registrován: 29 říj 2007, 01:00
Bydliště: českobudějovicko

#20 Příspěvek od Paja250 »

Ano, při plném plynu už má na bohatost vliv jenom hlavní tryska. Nastavení šroubu bohatosti má vliv na spouštění motoru, volnoběh a přechod do částečného zatížení. Jakmile v se v sání zmenší podtlak (=otevřené šoupátko), vliv volnoběžného systému klesá prakticky k nule.
...A máte to zapojené v zásuvce?

Uživatelský avatar
nobis
Příspěvky: 225
Registrován: 19 bře 2009, 01:00
Bydliště: Seč okr. Chrudim

#21 Příspěvek od nobis »

Vždy na podzim výfuk čistím. Stalo se mně poprvé, že hned na jaře byl zacpaný. Nebral
jsem v úvahu, že je to možný. Jezdím na ní 10 let. To škubání řešit nebudu, je to prkotina.
Jezdil jsem na úřad (7km), a když jsem slezl, tak mě tak brněl spodek těla, že jsem
nemohl chodit. Ten stoj má jen symbolické tlumiče. Váhám, jestli mám koupit do zásoby
třeba primární řemen ap., nebo to nechat náhodě.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

I já doufám , že na stroje z velmi blízkého východu ND budou . Pokud jsem honil svou panelku , tak jsem vypaloval vložky alespoň 2x v roce . Už i z toho důvodu , že když se fakt napekly , tak nešly demontovat . Ale potřeba čištění se ukázala i vizuelně , byly ucpány dírky kolem koncového víčka .

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#23 Příspěvek od Killroy »

usporka píše:čelisti jsem neměnil jenom regulační unášeče které měli vybité a vyhlodané dotekové části a to způsobuje právě ty problémy při rozjezdu, přeřazování a podřazování..
OK, to ano. Bohužel ty nové unášeče co se prodávají stojí za prd. Jsou měkké a vymačkají se velice brzo, mnohem dřív než ty původní originály. Dělají to prostě z papíru a to asi moc zakalit nepůjde..
Co se týče ND na Babetty obecně, tak je to všechno předražený jak.. :ignore: Což byl také jeden z důvodů proč jsem se toho zbavil..
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
jano1154
Příspěvky: 184
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: SK - Piešťany

......

#24 Příspěvek od jano1154 »

Že sa do toho miešam.......Mne sa stalo že začala šklbať a strácala výkon...pomohlo prečistenie trysiek.
--------------------------------------------------
Dym ukáže kde bola chyba.......

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Maličko oživím podřimující vlákno.
Kolega z práce si mi stěžoval, že mu babetta nejede víc jak 40 - protože jak dosáhne téhle rychlosti, začne mu škubat jako by jí vynechávala jiskra. Prohrabal jsem fórum, našel jsem kupu rad, které tady stručně zopakuju, aby se mi znovu nevracely:
- jak nastavit karbík na potřebnou bohatost směsi (šroubek s rýhovanou hlavou s citem dotáhnout na doraz, pak povolit o 1,5 otáčky, ujet pár desítek km a zkontrolovat barvu jiskřiště svíce, černé jiskřiště = směs příliš bohatá, rezavohnědé jiskřiště = směs OK, šedobílé jiskřiště = směs příliš chudá)
- nutnost často čistit výfukový kanál, koleno a tlumič (záleží na používaném 2T oleji = mastnější směs víc karbonuje a zanáší výfuk)
- udržovat v čistotě pakny spojky
- držet v čistotě zapalování, cívku a kabel s fajfkou.

Tyhle všecky varianty už kolega prošel a zbývá jen elektrika - zapalování.

Na stránce http://alesmarek.byl.cz/babetta/ jsem našel i elektrická zapojení včetně interního schématu tyristorové jednotky, bohužel BEZ HODNOT ( http://alesmarek.byl.cz/babetta/zapal.gif ). Kolega podrobil "zpětnému inženýringu" jednu z vadných originálních zapalovacích jednotek, které vlastní a zjistil, že :
- dioda je typ 1N4006 (1A If, 800V závěr) - lze nahradit přímo identickým typem nebo "o třídu vyšším" 1N4007;
- tyristor je typ KT505 (1A Imax, Ur 400V, Igt max 10mA) - lze nahradit typem KT508, případně zahraničním z řady TICxxx;
BOHUŽEL ALE NENAŠEL HODNOTY K POUŽITÉMU KONDENZÁTORU.
Nevíte někdo jakou aspoň přibližně má tento kondenzátor kapacitu? Jde o svitek, bohužel kolega ho většinu při dekonstrukci jednotky rozmotal a zahodil, takže nejde ani odhadnout kapacita podle rozměrů smotku. Chceme se pokusit o výrobu vlastní jednotky, protože nová stojí kolem 280-350Kč (podle prodejce) a vzhledem k možnosti čerpat z nevelké sice, ale stále ještě existující součástkové zásoby k.p. TESLA bych byl takovou jednotku schopný ubastlit za cenu v řádu korun (cena použitého materiálu na krabičku a zalití).

Je ovšem také možné, že cívka napájející tuto jednotku do svorky "G" má mezizávitový zkrat, protože levným digitálním "indikátorem" D830E jsem na svorce "G" naměřil na střídavém rozsahu 200V při volnoběhu motoru napětí asi 36V, které ale po přidání plynu poměrně razantně kleslo až kamsi ke 20-22V. Je mi jasné, že v použitém indikátoru zapojený "převodník AC/DC" (bude to asi jen dioda plus změna nějakého děliče určujícího zesílení měřicího OZ v použitém A/D převodníku - pravděpodobně čip 7106) nejspíš nestíhá při frekvenci, kterou napětí na svorce nabude při roztočení motoru na 2000rpm a více, takže toto měření příliš významnou vypovídací hodnotu mít nebude, podle výše odkázané stránky má ale tato napájecí cívka mít vnitřní odpor 220Ω±10Ω - a ta kolegova vykazuje stejnosměrný odpor přibližně 180Ω, což je dost daleko mimo naznačenou toleranci. Přitom babetta i s touto cívkou chytá doslova "na drc", ale není ochotná se rozjet na rychlost vyšší než tachometrových přibližně 35km/h a velmi dlouho jí trvá, než při rozjezdu přeřadí "na dvojku". Hodnota předstihu přitom odpovídá "katalogu" - je přibližně 1,5mm před HÚ (± desetina mm, kolega to neměřil přesně).

Nemáte někdo zkušenosti s podobným chováním motoru babetty?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#26 Příspěvek od mirosne »

Nedávno som riešil tento problém a chyba bola v tyristorovom zapaľovaní.Po výmene toho zvitkáča 4uF/250V babetta už išla na plný výkon.Viď.:

http://elektrokutil.webnode.sk/news/babeta-210/
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#27 Příspěvek od doktor365 »

tento stroj vlastním 23let a nedám na ni dopustit,žárovky tam mám 24voltů slabší praskají,tu bohatost nastavuji taky tak dotáhnout a povolit o jeden a půl až třičtvrtě otáčky no co se týče řazení dvojky to řeším tak každé dva měsíce.Odmastit spojku trochu kalafuny roztlouci na prášek dát na kousek papíru a fouknout do bubínku spojky,řadí pak jak vzteklá,nesmí se toho dát moc jinak se čelisti zase přilepí moc a nechce přeřazovat na jedničku

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Dík, tu hodnotu 4u7/63V už jsem náhodně zjistil taky, cca před půl hodinou na jednom z bastlířským chatu. Takže je to potvrzeno a já můžu zítra zmastit desku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#29 Příspěvek od BOBOBO »

No a když to stále nepojede , je na řadě magneto . Jinak mám zato , že veškeré karburátorové šroubky jsou jen na volnoběžný chod . Jo a i benzin dělá svoje .

Uživatelský avatar
nobis
Příspěvky: 225
Registrován: 19 bře 2009, 01:00
Bydliště: Seč okr. Chrudim

#30 Příspěvek od nobis »

Ahoj. Nejde nastartovat, prosím o radu. Začalo to tím, že chytla na5-té šlápnutí, potom na 30-té a pak už ne. Když chytla jela dobře. Přišlo-li se brzo
a motor byl teplý, stačilo párkrát šlápnout a jela. Při snaze o opravu zjištěno- černá svíčka, bohatá směs. Výměna svíčky. Zapalování jde. Karburátor mnohokrát rozdělaný, čistěný. Benzín do něj jde, je v plovákové komoře. Jehla na druhém zářezu odshora, a vzduch 1 1/2 od zašroubování. Při šlapání klade normální odpor. Nevím základní nastavení dorazu šoupátka. Zkoušeno startovat při různém stupni přidání plynu. Máte někdo znalosti, stříknout do válce trochu benzínu, kolik asi a jak se posunu dál? Bude brzo červen a já ještě nevyjel.
Jsem na lopatkách. Mám ještě jednu Babetu, ta tento rok již dvakrát mizerně jela, ale nevím jestli pojede potřetí. Bude hůř.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“