Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Nebude to nejaka spatna vazba? Bez nej to ide "naplno". A tom povodnom kuse je asi vadny len ten FET.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#17 Příspěvek od pepik9 »

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=23432
je desetidílný schema. Pokud platí to na straně 15-17, tak ten drat vede do procesoru v budíkách.
PS. Nějak tam nehrajou ty roky, a na co by to do těch budíků vůbec mělo bejt vedený?
Naposledy upravil(a) pepik9 dne 03 čer 2011, 12:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

A máme tady nejpravděpodobněji řídicí sběrnici, po který to komunikuje s procákem... Ejhle, voni vopraudu fofdíci fídili uš v 90.letech i topení po dwátech...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Habesan »

Ale na straně 17 (Diagram 5) je nakreslen uzel, který spojuje můj Wh/Bk vodič na pinu 20 s dalším Wh/Bk vodičem na pinu 21.
A vzhledem k tomu, že b = ukazatel teploty chladiva, ukazuje (a domnívám se, že správně), tak vodič na pinu 21 by mohl být v pořádku.

Jenomže jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer"
Jakej smysl má mít signál tachometru pro topení v kabině?
Jak má ten signál vlastně vypadat???

Naproti tomu máme 1.8L Diesel Endura DE, takže 35 Coolant temperature sensor, připojený vodičem Wh/Rd na pin 25, je součástí našeho vozu...

Takže teď bych potřeboval ještě schéma toho Instrument clusteru, nebo ho koupit a prostudovat osobně...

Mě ty letopočty sedí: 'up to' znamená 'do', nikoliv 'po' Únoru 2000, a to auto je 1996.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#20 Příspěvek od pepik9 »

To není signál tachometru, piny 20,21 jsou nakresleny do části "g" - control unit, což by měl být procesor a snad by nějaký údaj související s teplotou vody z jednotky motoru mohl jít do té jednotky topení. Jenže bez zpětné vazby by to mohlo jedině zakázat pustit topní, když je motor studený (jen spekulace, nic jiného mě nenapadá, a to auto má nakreslené dva snímače teploty vody).
Ale: 'up to' má nakresleno u jednotky topení 7 pinů. Na straně 13 začíná "From March 2000", a až tam to má 12 pinů.

Uživatelský avatar
ezopaci
Příspěvky: 37
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#21 Příspěvek od ezopaci »

Dva snimace topeni ma asi kazdy Zetec. Jeden pro budiky, jeden pro ECU.
Tomas

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Habesan »

pepik9 píše:jedině zakázat pustit topení, když je motor studený
To by mohlo znamenat, že do budíku se ten signál dostane, ale už nepokračuje na J1.1 plošňáku topení, ten pustí do ventilu plný (elektrický) proud a tím zabrání vytápění kabiny i v těch nejtužších mrazech.
Habesan píše:jediný vodič Wh/Bk na Diagramech 13 až 18, který někam odkazuje má u sebe napsáno: "See diagram 5 tachometer".
Možná je to chyba ve schématu. Záleží na tom, které z těch dvou čidel je pro řídící jednotku a které pro topení.

Uživatelský avatar
lef
Příspěvky: 6
Registrován: 18 srp 2012, 02:00

#23 Příspěvek od lef »

Neco malo k pinum muze plynout z diagnostickyho postupu v TIS. Jak to cele ma fungovat, z toho jednoznacne neplnye, ale snad pomuzou skutecnosti, ktery jsem v TIS nasel:

1. Cele to funguje, kdyz jsou v poradku pojistky F2 a F13 (tj. ty v boxu pod volantem).
2. Je-li klic zapalovani na II, ma na pojistce F13 byt napeti baterie (cca 12V)
3. Na pojistce F2 ma byt take napeti baterie
4. Pri klicku v poloze II, do ventilu ma take jit napeti baterie (mereno mezi pin 1 na konektoru u ventilu - drat VT/BK, a zemi)
5. Pri poloze klicku 0, na ventilu musi byt meritelny odpor 10-25 Ohm. Mereno na pinech ventilu, ne konektoru.
6. Pri bezicim motoru, s potenciometrem ovaldani na stredove poloze: Mezi pin 1 (VT/BK) a pin 2 (BK/GN) konektoru ventilu ma byt meritelne periodicke kolisani napeti mezi 0V a 12 V.
7. Pri klicku v poloze II (motor ale nebezi), na konektoru, ktery leze do plsone desky ovaldaciho panelu, mezi pin 12 (VT/OG) a zemi ma byt napeti baterie.
8. Pri klicku v polzoe 0, na konektoru ovladani, mezi pin 2 (OG/GN) a zemi, ma byt napeti baterie.
9. Na konektoru ovladani, mezi pin 6 (BK/RD) a zemi, ma byt meritelny odpor max 2 Ohm.
10. Mezi pin 5 na konektoru ovladani a pin 2 (BK/GN) na konektoru u ventilu, ma byt opet max. odpor 2 Ohm.
11. Bezi-li motor, ventil ma pustit teplo i kdyz odpojite ventil nebo ovladani.
12. Ovladani musi pri bezicim motoru dostavat signal z cehosi, cemu Ford rika 'Revolution center' - a sice na pin 8 (WH/BK) konektoru ovladani, jinak to netopi. Nameri-li se tu 7Volt, je signal ok.
13. No, a nakonec, mezi 'Instrument cluster' pin 20 (WH/BK) a pin 1 (WH/BK) ma byt odpor max 2Ohm (klicek v poloze 0).

Co z toho plyne? Je mozne, ze to cele muze zaviset na faktu, ze jste otocili klic na III, a bezi motor. Stojici vuz proste nemusi topit, i kdyz kapalina vre.

P.S. Psalo se tu o napojeni na tachometr. Vite jak se anglicky rekne tachometr? A jak se anglicky rekne otackomer?
Přílohy
scrshot.png
(115.1 KiB) Staženo 160 x
Naposledy upravil(a) lef dne 11 lis 2012, 11:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
lef
Příspěvky: 6
Registrován: 18 srp 2012, 02:00

#24 Příspěvek od lef »

ezopaci píše:Tahle elektronika asi nejak odchazi. Uz je to treti pripad co vidim.
Ano, uz jsem v klubu. Zhruba od doby, kdy vzniklo tohle tema. Je videt, ze cinsky kurvitka opravdu existuji a jsou kalibrovany na stejnou dobu selhani:)

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#25 Příspěvek od denis15 »

Mám pocit, že jsem podobný problém řešil asi 6 let nazpět a ten ventil umí buď otevřít, nebo zavřít. Intervalem otevření a zavření se regulovala teplota. PWM s 555 jsem zkoušel a nějak jsem byl neúspěšný-ventil furt otevřený, protože nestíhal zavírat-tedy bych spíše tipoval, že by mohlo jít udělátko, které by měnilo časový interval-otevřeno-zavřeno. Jsem zvědavý, jak dopadnete vy. Byla to mazda 121 a opravdu komponenty a vzhled Fiesta.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#26 Příspěvek od TAKJAN »

Mně teda regulace topení spíná v řádu sekund. Je to teda taky PWM, ale takové - pomalé..

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#27 Příspěvek od rnbw »

denis15 píše:Byla to mazda 121 a opravdu komponenty a vzhled Fiesta.
To bola asi najhorsia Mazda, pretoze to bol skutocne Ford s inym logom... V ostatnych Mazdach taketo zbytocne kurvitka neboli.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#28 Příspěvek od denis15 »

Jojo, když nad tím přemýšlím, PWM ale svinsky pomalé :-). No, jak se říká, na dovolenou Fordem, vlakem zpátky. Kamarád to má-je to celkem držák ale hnije to, žere to olej, ale nesere se, teda nijak zásadně. Vždy to dojede z A do B, teda nějak :-).

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“