Kde je v přístrojovce Fiat Bravo 99r. uložen stav km?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 9
Registrován: 21 dub 2009, 02:00

Kde je v přístrojovce Fiat Bravo 99r. uložen stav km?

#1 Příspěvek od vanDave »

Ahoj, chci si koupit do Brava jinou přístrojovku, vím že stav km je uložen v IO někde poblíž displeje budíků.
Na Fiat klubu psali, že stačí tenhle čip přehodit do druhé přístrojovky - potřeboval bych poradit, který z těch švábů to je.

NEC D78064BGF, NS TB9268F (viz foto) nebo je to v 68HC908AZ60, viz http://www.tradebit.com/filedetail.php/ ... ust-eeprom - to by byl problém, protože abych se dostal k druhý straně DPS, tak bych musel sundat ručičky a ty jdou prý strašně blbě, protože jsou nalisovaný.

Dík za radu,tip.

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

To je strašně jednoduché, napsat, že jen přehodíš švába.
Když to někdo na FIAT klubu tvrdí, tak snad také ví, který z nich obsahuje tu správnou paměť.
To jen, aby ses nedivil, že tu na nikoho, kdo zná zrovna kapličku ve Fiatu, třeba ani nenarazíš...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#3 Příspěvek od rezis »

Nevím kde má km, ale zkušenost z punta z ní že přístrojovky vyměnit nešly. Ty konektory všechny seděly jen to nefungovalo :cry:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
mirku
Příspěvky: 198
Registrován: 15 čer 2006, 02:00

#4 Příspěvek od mirku »

... a co se takhle zkusit zeptat přímo v autorizovaném servisu, jak by to řešili oni ... osobně už nevěřím všem "odborníkům" na fóru, kde je každej chytrej jak rádio a přitom má doma od Fiata pouze čepici po dědovi ... :lol:

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#5 Příspěvek od frantajetel11 »

Jenom k těm ručičkám - nejsou vyloženě nalisovaný. Je to osička zamáčklá v plastovym futru, který je v jednom kuse s ručkou. To futýrko je tak cca 1 cm dlouhý (možná i trochu víc) a ta osička tam je festovně, aby se nepootočila. Ale sundat to jde. Dáš si kousek měkkýho hadříku okolo ručky (abys nepoškrábal ciferník) a pak ručičku dvěma prstama podebereš a postupně vytahneš. To není nic složitýho. Mnohem větší pakárna je tam ty ručičky pak dát zpátky tak, aby ukazovaly správně...
A k těm švábum - palubek se určo dělá víc typů, podle motorizace, roku výroby, případně facelift atd... takže i kdybys ty šváby vyměnil bez poškození něčeho okolo, tak zdaleka nemusí bejt vyhráno :?

Uživatelský avatar
elmohomola1
Příspěvky: 22
Registrován: 09 úno 2009, 01:00
Bydliště: Jihlava

#6 Příspěvek od elmohomola1 »

Plný souhlas s Hillem,všechny ty kluby jsou plný chytrých radilů u kterých není nic problém a vše je strašně jednoduché,ale když dojde na jádro pudla,tak řeknou že jim to někdo udělal.Já osobně bych to řešil tak jako když se upravuje
stav Km na tacho.Asi bude nutno nakonfigurovat přístrojovku na ostatní věci.(ŘJ motoru,atd)A to budeš muset oslovit někoho v okolí kdo má k tomu potřebný hard a soft.A kdo to má ,tak si s tím pravděpod.poradí a bude chtít nějakou odměnu.

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od taz »

Moje zkušenost z FAbie, palubovka je jeden typ pro všechny ale musí se v servise přeprogramovat pro danou výbavu auta. Bohužel mi odešla, vyhlásila error a auto KO

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZdenekHQ »

Asi by ten výrobce byl blázen, kdyby tam dal externí EEPROM, aby se v tom mohl kdekdo vrtat.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
vanDave
Příspěvky: 9
Registrován: 21 dub 2009, 02:00

#9 Příspěvek od vanDave »

frantajetel11 píše:Jenom k těm ručičkám - nejsou vyloženě nalisovaný. Je to osička zamáčklá v plastovym futru, který je v jednom kuse s ručkou. To futýrko je tak cca 1 cm dlouhý (možná i trochu víc) a ta osička tam je festovně, aby se nepootočila. Ale sundat to jde. Dáš si kousek měkkýho hadříku okolo ručky (abys nepoškrábal ciferník) a pak ručičku dvěma prstama podebereš a postupně vytahneš. To není nic složitýho. Mnohem větší pakárna je tam ty ručičky pak dát zpátky tak, aby ukazovaly správně...
A k těm švábum - palubek se určo dělá víc typů, podle motorizace, roku výroby, případně facelift atd... takže i kdybys ty šváby vyměnil bez poškození něčeho okolo, tak zdaleka nemusí bejt vyhráno :?
Dík za tip. Motorizace (JTD 105) a facelift (rok 99 - 2001) sedí, to už mám zjištěný. Budíky jsou v podstatě úplně stejný, jenom chci vyměnit verzi s černými ciferníky za verzi s bílými ciferníky.

Obrázek

Pokud se mi podaří sundat ručičky, tak jenom vyměním fólii za bílou a nebudu muset řešit ten stav km.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#10 Příspěvek od Atlan »

taz píše:Moje zkušenost z FAbie, palubovka je jeden typ pro všechny ale musí se v servise přeprogramovat pro danou výbavu auta. Bohužel mi odešla, vyhlásila error a auto KO
To neje pravda napr je rozdiel medzi naftakom a benzinakom (napr kontrolka a zhavenia)i ked je možne že už to zjednotili. Dalšou vecou je softver v pristrojovke su pristrojovky bez palubneho počitaca a maju iny soft. alebo niesu osadene kontrolky a maju zasa iny soft.

Dalšou vecou ako hovoriš je nakodovanie podla vybavy vozidla (ale len v ramci toho co povoli soft pristrojovky) možeš si nakodovať kontrolku otvoreneho kufru ale ked tam nieje zapojena a ovladana z uP tak maš smolu
ZdenekHQ píše:Asi by ten výrobce byl blázen, kdyby tam dal externí EEPROM, aby se v tom mohl kdekdo vrtat.
No u staršich je to bežne že je použita externe eeprom, u novšich šifrovane udaje v eeprom, pripadne v uP s obsahom eeprom .... prepisanie len s zmazaním a nahrotim noveho.


Nevieš to inak vymeniť, lebo prehzdzovať čipy.... na to treba vybavenie.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“