Fiesta 1.1

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

Fiesta 1.1

#1 Příspěvek od vrky »

Mám fiestu 1.1 r.v.91. Zdálo se mi že běží ve zvýšených otáčkách jako na sytič. Změřil jsem si čidlo teploty vody a zjistil jsem že je špatné. Chtěl jsem ho proklemovat odporem ale nic mi to nedělá. Změřil jsem tedy přívod, na jednom drátu je 12V a druhý neukazuje nic (proti kostře a ani proti plusu). Ten druhý drát jde asi do řídící jednotky, ale nevím jak a kudy. Nesetkal jste se s tím už někdo?

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#2 Příspěvek od Antony »

To bude teplotní čidlo pro něco jiného (spínání sahary nebo pro budík v tachometru). To které ty potřebuješ vyzkoušet je teplotní čidlo chladicí kapaliny pro řídící jednotku a naměříš na něm na jednom pinu proti kostře 5V(při odpojeném čidle).

Vnitřní odpor čidla má být při 20°C 35 až 40 kiloohmů
při 100°C 1.9 až 2.5 kiloohmů

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#3 Příspěvek od vrky »

Myslím že to je správné čidlo. Čidlo do budíků u tachometru je z boku u termostatu a vede k němu jen jeden kablík. Tohle čidlo je nahoře co je výstup z termostatu. Na tělese termostatu jsou dvě čidla.

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#4 Příspěvek od Antony »

Nevím kde to čidlo má být, ale s těmi 5V je to jisté.

Koukl jsem se pro jistotu na schéma.

To čidlo jedním vodičem vede na 7pin ř.j. motoru a druhý na společný kostřící bod pin 46 ř.j. motoru.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#5 Příspěvek od vrky »

Ty máš schema na fiestu? Já mám knížku Jak na to? a tam schéma tak podrobně není. K tomu čidlu k budíkům vede hnědo/bílý a k tomu čidlu na výstupu z termostatu vede černý a černo/červený.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#6 Příspěvek od MetalGod »

Nejsem si jistej...
Jakou to má přípravu směsi?
Klasickej karbec, jednobodovej vstřik, nebo čtyřboďák?
Jestli to bude stříkačka, tak termistor bejvá taky v karburaci.
Může to bejt taky něco úplně jinýho.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#7 Příspěvek od vrky »

Tohle je jednobod nahoře co se připravuje směs je taky čidlo, ale to je na měření teploty vzduchu.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#8 Příspěvek od MetalGod »

No vidíš!
A myslíš si, že tam je ten termistor pro srandu králíkům?!
Zkus ho proměřit!
Taky je tady možnost, že je v :ass: mechanika na ovládání sytiče.
Co máš za karbec? Weber?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#9 Příspěvek od vrky »

Tohle nemá karbec tohle je jednobod. Ale musí to mít čidlo teploty vody a teploty nasávaného vzduchu a lambdu. Z těchto tří snímačů vyhodnocuje bohatost směsi. Já potřebuju vědět to čidlo na vodu...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#10 Příspěvek od MetalGod »

Sakra Vrkouš, nechytej mě za slovo!
Vím, že to není pravej karbec, ale karburace, čili příprava směsi tam snad probíhá, né?
Měl jsem Fiestu 1.4i z r. '87 (nedoporučuju), tam to bude dost podobný.
Zkus, co dělá ovládací mechanismus toho sytiče.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
drabek06
Příspěvky: 1659
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od drabek06 »

No my mame Escorta, taky jednobod, ale 1.4 z 1991. Urvite to budes mit stejny jako my. Zadnej obtokovej ventil tam neni, je to reseny cervikem u skrtici klapky a ten ji nechava pootevrenou. A ze by se to samo hnulo ? To asi ne . . . Doporucuji navstivit www.fordfans.cz a jeho forum. Resi se tam problematika Escortu ale poradi ti i s Fiestou ! :prst:

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#12 Příspěvek od Antony »

Tak dobře, tak si to zopakujem, to teplotní čidlo má dva vodiče. Na jednom vodiči musí být při odpojeném čidle 5V (měřeno proti kostře) ,který vede na 7pin ř.j motoru.

Druhý vodič je společná kostra pro teplotní čidlo chladicí kapaliny, snímače teploty vzduchu, čidla tlaku nasávaného vzduchu a snímače polohy škrtící klapky , všechny vedou na 46pin řídící jednotky motoru.

Pokud tam vede 12V tak to
1. není teplotní čidlo pro řídící jednotku motoru
2. je chyba v elektrické instalaci
3. je vadná řídící jednotka motoru.

Pokud si změříš napětí na 7 pinu ř.j. motoru pak zjistíš kde je chyba...

Pravděpodobně najdeš na té ř.j. motoru označení EEC IV, je to označení vstřikování.


Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“