Stočení ujetých km

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

Stočení ujetých km

#1 Příspěvek od jerab »

Mám na tachmetru příklad 280000km.Digitální tach.se dá stočit.Když stočím 200 000km na 80 000 udajně bude svítit místo dvojky,nula. Otázka zní. Je to logicky možné?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Je to možné, záleží na konstrukci tachometru. Některý má nevýznamné nuly potlačené, jiný nebrání jejich zobrazení.
To podle toho chceš kupovat auto a myslíš, že poznáš stáčené tacho?

Uživatelský avatar
jerab
Příspěvky: 242
Registrován: 12 led 2011, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#3 Příspěvek od jerab »

Auto kupovat nechci ale slyšel jsem takový názor že tacho. s nulou na začátku bylo stočené což mě nedávalo logiku proč by tam měla byt nula !

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#4 Příspěvek od Hill »

Je to jedna z pověr, které pouští do světa někdo, kdo
- chce prodat auto se stočeným tachometrem, přičemž mu ty nevýznamné nuly zhasly nebo
- zná jen tento případ nebo
- obojí dohromady.
Na druhou stranu lump, který stáčí počítadla tachometrů, si dá pozor, aby zobrazený stav vypadal "opravdově", a bude vědět, jak to zařídit. Takový se sem ptát nejde (nebo to zkusí jen jednou).
V každém případě existuje mnoho dalších náznaků jak v interiéru auta, tak na spodku, podle nichž se dá s úspěchem soudit na stočené počítadlo, a zkušený mechanik to rychle pozná, proto v případě koupě auta s podezřelým málem natočených kilometrů se vřele doporučuje mít takového s sebou.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#5 Příspěvek od xmurgi »

Presne tak ako pise HILL a este by sa patrilo doplnit, ze 10 rocny diesel ktory ma 150 000km je z pohladu km podozriva kupa, lebo pri racionalnom premyslani si pred 10 rokmi naftak na 15000 km rocne nikto nekupoval (bola to ekonomicka samovrazda). Vynimka samozrejme moze byt, ale ta len potvrdzuje pravidlo. Pri kupe jazdenky z neznameho zdroja sa vsak treba zmierit so stavom, ze na 90% ma stoceny tachometer. Realita je taka, ze medzi ludmi 20 rokov preziva nazor, ze auto je po 200 000km pomaly na odpis. Takze trojrocne auto so 150 000km je nepredajne, ale ked sa stoci na 75000 tak je prec na druhy den. Zastavam nazor, ze za podvody s km si mozu z 99% kupujuci a realita sa v dohladnej dobe nezmeni.

Uživatelský avatar
Holly
Příspěvky: 187
Registrován: 24 srp 2008, 02:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#6 Příspěvek od Holly »

Přesně tak! Loni na podzim jsme kupovali druhé auto do rodiny, něco malého a levného na provoz, takže buď nafta nebo malý obsah v benzínu popř. plyn. Hodně bazarů jsme projeli i na internetu hledali a nejzajímavější bylo, že auta na naftu cca. 10let staré měli na 99% najetých "jen" 130tis +-.
Šmejdi by se měli taky trochu domluvit a nestáčet všichni stejně na 130K.
Nakonec vyhrál plyn s poctivými 240K. :agree:
Asi jsem degen a neumím česky, tak se na mně nezlobte!

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#7 Příspěvek od xmurgi »

Ako si napisal, cele je to hlavne o pristupe zakaznika. Ty si hladal auto podla stavu. Lenze patris medzi 1 až 2% ludi co maju takyto pristup. Zvysok da vacsinou podmienku 130 - 150 tis. km ecventualne pekny lak. Potom je samozrejme, ze dostanu co chcu a predavajuci si este aj privirobi nieco navyse. Pricom auto ma v reale daleko cez 200 tis. km. Pri kupe zvlast naftaku treba km na tachometri nasobit tak 1,5 az 2x a s tym aj pocitat. To samozrejme neznamena, ze slusne servisovany motor nevydrzi este raz tolko.

Uživatelský avatar
mat100
Příspěvky: 480
Registrován: 04 lis 2009, 01:00
Bydliště: Plzen-jih

#8 Příspěvek od mat100 »

A vy se divíte ?

Vždyť dnes si může každý libovolně měnit stav počítadla Km. Stačí mu k tomu kabel za 500Kč a čtvrthodina na internetu .... :?

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#9 Příspěvek od xmurgi »

V sucasnoti je uz ochrana voci stacaniu sofistikovanejsia, ale pokial bude dopyt po takej sluzbe, tak bude aj zaujem tie ochrany prekonat.
V ziadnom pripade to stacanie neobhajujem, ale pokial nebudu ludia schopny ocenit preukazatelnu servisnu historiu a zaplatit aj za vozidlo s 250 000 - 300 000km adekvatnu cenu za udrzovany stav tak to ztacanie bude prekvitat. Kazdy kto sa pokusa predat hlavne vozidlo nadobudnute ako nove s vacsim najazdom km vzhladom na nizsi vek (servisovane, zachovale) velmi rychlo zisti, ze nepomoze ohanat sa servisnou knizkou. Vzhladom na deformacie trhu jednoducho servisnu knizku vyhodi tachometer da stocit a urcite preda. Taka je bohuzial realita.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#10 Příspěvek od Yarda1 »

V jednom autosalonu mi prodavač tvrdil, že existuje databáze, kdy které auto bylo na prohlídce a kolik mělo najeto (nevím, jestli neříkal že to platí pro auta co si je dovezli bazarníci ze zahraničí). A kdo do té databáze má přístup, může si porovnat stav tachometru se stavem při poslední prohlídce.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#11 Příspěvek od tomasjedno »

To platí pro auta pravidelně servisovaná v autorizovaných značkových servisech a pouze v případě, že majitel nestáčel ten tachometr průběžně.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

Právě u dovezených aut je to trochu složitější, u spousty z nich zcela nemožné zjistit skutečný stav; u těch, co u nás už někdy byla na STK, eviduje stavy tachometrů Dekra a za mírný poplatek bylo možné a doufám, že ještě lze, si tento údaj vyžádat.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Ale ona ta informace na tachometru není svatá, ale jen informativní. Stáčení má asi svůj smysl, zvlaště když přijde nějaký chytrý buran k autu, co prodáváte a začne nahlas uvažovat o ceně, nájezdu a okrádat vás o čas. Jednoho takového jsem znal a specielně pro něj bych to stočil na polovinu.

Myslím si, že právě dnes při cenách ojetin by každý měl poznat opravdový nájezd podle stävu auta. Pokud ne, tak si asi zaslouží užívat sen, který je ochoten si zaplatit.

A raději bych bral auto s dvojnásobným nájezdem jen na dálnici než s poloviční z města, kde ten motor dostal více zabrat. A pravdu asi mají ti, co kupují auto na určitu dobu a pak ho prodají dál i když je ještě v dobrém stavu bez potřebného servisu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Osobně si myslím , že v bazaru není auta bez nutnosti okamžitého podstatného servisu , někdy je i před šrotem (např. motor , čerpadlo atd .) Sám jsem si tímto martýriem prošel . A tak jsem se vrátil po předání feldy 1,6 , která má jiný motor , převodovku , řízení a páté dveře , manželce ( po všech opravách se mne ten automechanik co to postupně dělal zeptal , zda to nechci prodat :D ) a za dva tisíce jezdím již čtvrtým rokem 125kou , do čeho půjdu až ji sešrotuji zatím nevím ... Pochopitelně jsem ve styku s okolím , kde má snad každý auťák z bazaru a k tomu problémy co s ním . Jen málokdo ale otevřeně přizná , jaký šrot koupil . Již dlouho dávám k lepšímu řeč jednoho známého mé ženy , když řešili , že bychom mohli jet někam k moři , tak jim žena říká , že starou feldou by to nešlo , načež ji ten movitější bezelstně odpoví , pojedete manželovým . :D :lol: Jó a návrat k původnímu tematu . Když jsem feldu myl , tak jsem narazil na štítek z nějakého servisu , kda byl zaznamenán stav tachometru , který vb před třemi roky vyšší , než s jakým stavem jsem koupil .

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#15 Příspěvek od yakl »

Možno trochu OT, ale aj mechanické tacho sa dá stočiť a to rýchlo a jednoducho. Treba ho rozobrať, povoliť a odtiahnuť priečny prevod a na voľné zubaté koliesko fúkať stlačeným vzduchom. Veľmi rýchle a účinné!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“