Napěťový průraz IGBT

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

Napěťový průraz IGBT

#1 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jak je to s napěťovým průrazem IGBT při rozpínání indukční zátěže? Je to stejně bezpečný jako u mosfetů při dodržení Repetitive avalanche energy nebo se jim to nelíbí, popř. jak je to napětí závislý na teplotě ?

Tady se jedná o aplikaci, kde je odpor cívky kolem 2ohmů, indukčnost kolem 500uH a napětí 12V, důležitý ale je, aby ta "jehla" byla co nejvyšší a celý to bylo teplotně stabilní, takže je tam silně předimenzovanej IGBT kvůli teplotě na 900V(1200)V (např. IRG4PF50W).
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#2 Příspěvek od Andrea »

Já myslím, že se jim to (ne)líbí stejně jako bipolárům, v datašítu není vůbec napsaná hodnota proudu pro unclamped inductive test, pouze pro clamped.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZdenekHQ »

Taky si to myslím - takže tam raději přijdou transily.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od Sendyx »

Co řešíš, konec pro cívku detektoru ?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#5 Příspěvek od procesor »

Hm, sú také, čo sa používajú pre spínanie - či skôr rozpínanie indukčnej cievky pre zapaľovanie v aute. Tranzily(zenerky) to má v púzdre z D do G
npr.:
STGB18N40LZ cca 400V, 300mJ
FGB3040CS EcoSPARKTM 300mJ, 400V, N-Channel Current Sensing Ignition IGBT
ISL9V5045S3S / ISL9V5045S3 EcoSPARKTM N-Channel Ignition IGBT 500mJ, 450V

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ZdenekHQ »

Sendyx píše:Co řešíš, konec pro cívku detektoru ?
Jo, IGBT se zatím ukázal jako nejlepší, malej úbytek při sepnutí, velký napětí při rozepnutí.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Teorie“