Elektrocentrála KIPOR KGE2000 - zapalování

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

Elektrocentrála KIPOR KGE2000 - zapalování

#1 Příspěvek od pepper »

Zdravím,
elektrocentrála KIPOR KGE2000, nápadně podobná HONDĚ EU2000.
Zapalování nedává jiskru.
Zapalovací jednotka, snímač úvratě (Triggering Coil), zapalovací cívka, svíčka - vše nové,
přesto žádná jiskra.
Všechny prvky zapalování jsem zkoušel spojit na stole, místo 27V vinutí jsem použil trafo 16V.
Po zapnutí dá jednu jiskru, ale na pulzy z Triggering Coil nereaguje.
"Shutdown switch" a "Low oil level switch" jsem naměřil oba rozpojené,
zkoušel jsem všechny kombinace, žádná jiskra.
(Ve schematu u hlídače oleje píšou "Level", ale u LEDky "Pressure" - co je správně?) Schema je zde:
http://www.repdata.de/wbb2/index.php?pa ... adID=73361
Co ještě může funkci zapalování blokovat?
Invertor snad ne, na kolíkách 7-10 jsou jen LED "Power" a "Overload".

Děkuji za tipy, pepper
Naposledy upravil(a) pepper dne 05 dub 2011, 07:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#2 Příspěvek od procesor »

Naliať olej.

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od pepper »

Podle měrky je oleje dost.

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#4 Příspěvek od mirosne »

Nejaké čidlo hladiny oleja tam nieje?
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#5 Příspěvek od procesor »

To je bezpečnostný, preto musí byť "zopnutý" v OK stave.

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od pepper »

Hlídač oleje je v klidu rozpojený. Je tam jazýčkový kontakt a plovák s magnetem.
když nasimuluji sepnutí, rozsvítí se červená LED "OLEJ-VÝSTRAHA"

pepper

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od pepper »

Zapalování se mi podařilo do jisté míry zprovoznit,
stačilo zmenšit mezeru mezi snímačem horní úvratě a rotorem.
Ale stejně to nestartuje.
Naprosto spolehlivě naskočí, když dostane 16V z trafa místo vlastních 27V z generátoru.
Když se dostane do otáček, můžu přepnout zpět, vlastní napětí mu stačí, měřím asi 23V.
Je možné, že by časem zeslábly feritové magnety v rotoru?
Nebo snad závitový zkrat 27V vinutí? Stopy po přehřátí žádné.
Zažil někdo něco podobného?

pepper

Uživatelský avatar
Martousek
Příspěvky: 76
Registrován: 30 bře 2006, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Martousek »

Ahoj všem,

řeším podobný problém u elektrocentrály Endress ese 850. Pokud to rozdělám, vyšroubuju svíčku a pozoruju jiskry, zjistím, že zapalování dává jiskru pouze na několik otočení, pak již jiskra chybí a v důsledku toho motor jen zavrčí a pak už neběží. Když jsem otáčel rukou ventilátorem, pod nímž je magneto, tak při pomalém otáčení zapalování fungovalo. Při rychlejším již pomocí startovacího provazu jiskra opět chybí.

Zapalovací cívka má sekundární vinutí v pořádku, má odpor asi 3 kohm, primární potom 0,2!!! Myslel jsem proto, že je na vině cívka, ale potom by to při pomalém otáčení ventilátorem taky nejiskřilo. Proto teď podezřívám onu černou krabičku s elektronikou, která má označení - viz foto. Nemáte někdo prosím potuchy, co je to za neřáda a jaké má vnitřní zapojení, případně jestli podezřívám správně? Cívečky, jak napěťová, tak i impulzní jsou v pořádku. Dokonce mi i rozkmitají ručičkový voltmetr do 30V. Nebo že by ztráta magnetizmu v onom rotoru?

Zatracená Čína, umějí oni vůbec něco pořádně?!?!

Díky
Přílohy
IMG_1638.JPG
(63.63 KiB) Staženo 107 x

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#9 Příspěvek od procesor »

Teraz mám na opravu centrálu, ktorá má cieku na jadre, ktorej mg. obvod sa uzatvára cez zotrvačník. V tom zotrvačníku je pripevnený permanentný magnet. Elektroniku (Triak/thyristor) má zaliatu spolu s cievkou. Lezie z toho VN vývod na sviečku, a vývod na blokovania/zastavenie motora.

Ako príklad, z nejakej mašiny, som vydoloval takéto zapojenie:
Přílohy
Zapalko.jpg
(81.51 KiB) Staženo 241 x

Uživatelský avatar
Martousek
Příspěvky: 76
Registrován: 30 bře 2006, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Martousek »

Tak to vypadá, že mi nezbyde nic jinýho, než rozborka zalité elektroniky. Zkusím nasimulovat funkci mimo motor, třeba na něco přijdu.

Uživatelský avatar
pepper
Příspěvky: 551
Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Bydliště: Sokolov

#11 Příspěvek od pepper »

Tak ten Kipor, co já popisoval, při malých otáčkách vůbec nepálil.
Při testech na stole ani šermování magnetem kolem impulsní cívky nic nevybudilo.
Až s magnetem na ose motoru ca 1450n/min, 0,5 mm od cívky, to začalo jiskřit.
Viz odkaz nahoře.
Cívka má jádro jako popisuje procesor, ale budí se z napěťového vinutí.
Při startování dá 1 - 2 jiskry, motor někdy pšoukne, jinak nic.
Mám pocit, že z 27V cívky se nestačí dost rychle nabíjet elyt 2200uF v zapalovací jednotce.
S cizím zdrojem startuje spolehlivě.
Pracuji na pólovém nástavci pro zmagnetování, podám zprávu.

pepper

Uživatelský avatar
Radek12
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2007, 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Radek12 »

Ahoj tu vdálenost od rotoru máš moc velkou-musíš jí udělat třeba na novinový papír a mělo by to chodit.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“