Rozsah voltmetru a další otázky

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#61 Příspěvek od Andrea »

Diferenciální rovnice na střední průmyslovce? Tomu se mi nechce věřit.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#62 Příspěvek od Sendyx »

Pokud vím, tak se na průmce učily pouze základy derivací a integrálů, a něco málo s dif. rovnicemi se řešilo v automatizační technice.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#63 Příspěvek od Hill »

Tak, tak. K matuře se požadoval například Fourierův harmonický rozvoj, výpočty usměrňovačů s kapacitní zátěží, výkon nesinusového průběhu, výpočty minimální a maximální směrnice průběhu a podobně, čili aplikovaná matematika v odborných předmětech.
Diferenciální ani maticový počet v maturitních otázkách nebyl, pokud si dobře pamatuji, protože základy se braly v nepovinné matice ve čtvrťáku s tím, že ti, kdo si vybrali matematiku jako volitelný maturitní předmět (buď matika nebo ruština), z těchto témat otázky očekávat můžou. Ale mezitím opět ruštinu změnili z nepovinného na povinný maturitní předmět, tak na tu maturu z matiky se nakonec nehlásil nikdo. V té době se už další ročníky začínaly zdržovat ve slepé uličce počítání s množinami a za deset dvanáct let už bez množinového diagramu studenti nezvládli ani trojčlenku neřku-li lineární rovnice...

Odpovědět

Zpět na „Teorie“