Test z "eln."
Moderátor: Moderátoři
Test z "eln."
Jsem tady nový, tak přesně nevím kam ten příspěvek vložit, snad jsem se trefil. Kamarád mi poslal test z eln. a jak je vidět neuspěl. Zítra píše opravu tak mně poprosil jestli bych mu nemohl zjistit jak to má být správně. Tak jestli na to můžete někdo kouknout, bude rád. Jinak jednička si myslím, že dioda je v závěrném směru a tedy neprochází téměř žádný proud, může dojít k proražení diody při překročení konstrukční meze. Aspoň myslím.Na gymplu jsme chvíli elektro měli.
- Přílohy
-
- test.jpg
- (138.74 KiB) Staženo 331 x
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Hele jestli si tohle tvůj kámoš do toho schématu dopsal, tak si myslim, že zejtra neprojde zase... A pomůže mu jedině si zopakovat ZÁKLADY... a co je stejnosměrnej a střídavej obvod... Ale to asi do zejtra nestihne
- Přílohy
-
- dd.JPG
- (25.66 KiB) Staženo 90 x
Naposledy upravil(a) frantajetel11 dne 24 lis 2011, 15:29, celkem upraveno 1 x.
Myslím že tohle je zralé do Hvjezdný Pjechoty - ten "kamarád" by si měl zopáknout fyziku pro 3.ročník středních škol - na základce se pokud vím diody neučí, nanejvýš tak elektrický obvod a ještě možná Ohmův zákon. Pořád se s takovými znalostmi ale dá z fyziky na humanitně směrované škole "prolézt". Jiná věc by to byla, kdyby byl studentem nějakého odbornějšího elektrovzdělávacího ústavu - tam by to bylo na okamžitý vyhazov už v prvním pololetí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
K tomu trafáku bych jen poznamenal, že korektní by bylo, kdyby byly označeny začátky a konce vinutí. Stejně tak napětí je rozdíl potenciálů, takže bývá slušnost uvádět referenční uzel.
I když těžko někdo může předpokládat, že po odbočce někdo začne navíjet v opačném směru...
I když těžko někdo může předpokládat, že po odbočce někdo začne navíjet v opačném směru...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
V příkladu 2 by byla odpověď celkem správně, kdyby byla řeč o napětí na odporu, až na to, že se na to nikdo neptal: otázka zní, jaké bude napětí U na diodě (dokonce je u ní zakreslené), nikoli na odporu.
Podobně u třetí otázky - jde přece o transformátor a dvoucestný usměrňovač (předpokládám, že zde je respektovaný smysl vinutí), v němž se polarita napětí na diodách střídá. Když je na anodě jedné z diod záporné napětí, je na anodě druhé z diod napětí kladné. Čili proud obvodem proteče. Už víš, kudy?
Podobně u třetí otázky - jde přece o transformátor a dvoucestný usměrňovač (předpokládám, že zde je respektovaný smysl vinutí), v němž se polarita napětí na diodách střídá. Když je na anodě jedné z diod záporné napětí, je na anodě druhé z diod napětí kladné. Čili proud obvodem proteče. Už víš, kudy?
Naposledy upravil(a) Hill dne 24 lis 2011, 18:32, celkem upraveno 1 x.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Stejně mám pořád pocit, že ten učitel se s tím taky moc nes***.
Na otázku 1, co se děje v elektronce bych odepsal, že zatím nic, že čekám, až se nažhaví vlákno.
Na otázku 1, co se děje v elektronce bych odepsal, že zatím nic, že čekám, až se nažhaví vlákno.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- feliz_navidad
- Příspěvky: 591
- Registrován: 15 říj 2009, 02:00
Bohužel musím z pozice studenta na jedné nejmenované SPŠE v Ostravě konstatovat, že to není na vyhazov, ale průměrná až lehce nadprůměrná úroveň znalostí studenta druhého ročníku .EKKAR píše:Jiná věc by to byla, kdyby byl studentem nějakého odbornějšího elektrovzdělávacího ústavu - tam by to bylo na okamžitý vyhazov už v prvním pololetí...
Aktivně bastlicí ze cca 180kusů v jednom ročníku jsou pouze 4 (což je ještě výjimka, v ostatních ročnících je počet ještě menší), aktivní zájem o studium odborných předmětů projevuje sotva 10%, zbytek dochází "z musu", protože je přihlásili rodiče, nebo proto, že "musim prolezt, abych měl tu maturu" .
Naposledy upravil(a) kony2807 dne 25 lis 2011, 17:50, celkem upraveno 1 x.
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Andreo - aktuálně dobrané učivo je PN přechod a chování diody . Bohužel ani po 4 hodinách výkladu & procvičování stále více jak polovina není schopna s jistotou určit, kdy diodou proud teče a kdy ne, asi tři čtvrtiny nedokážou vysvětlit proč vzniká U úbytek na PN přechodu ...
Nevím čím si to mám vysvětlit - jestli je to opravdu tak bídné se schopnostmi, nebo pracovní morálkou, nebo jde o celkový úpadek.
Výklad v hodině je celkem srozumitelný a i kdyby nebyl, příp. dotyčný něco nechápe - od čeho jsou krucinál učebnice a konzultace s kantory !
Při zkoušení pusto prázno - je problém rozlišit základní schématické značky, kapacitní reaktance je sprosté slovo a tabu, úspěšnost výpočtu u jednoduchého nezatíženého odporového děliče je tak padesát na padesát.
A ano - skutečně mluvím o současném druhém ročníku .
Opět znovu v duchu "děkuji" němčinářce za vyhazov z osmiletého gymplu po šesti letech studia, takhle jsem dopadl ... PS pro Custa a Crifoda : ta poznámka z bývalé diskuse o školství o tom, že stát zbytečně vynakládá prostředky na mé vzdělávání v oborech které nevyužiji by zasloužila revizi - když se mě totiž stát pokouší vzdělávat odborně, nedokáže mi poskytnout prostřednictvím SŠ ani technické minimum.
Nevím čím si to mám vysvětlit - jestli je to opravdu tak bídné se schopnostmi, nebo pracovní morálkou, nebo jde o celkový úpadek.
Výklad v hodině je celkem srozumitelný a i kdyby nebyl, příp. dotyčný něco nechápe - od čeho jsou krucinál učebnice a konzultace s kantory !
Při zkoušení pusto prázno - je problém rozlišit základní schématické značky, kapacitní reaktance je sprosté slovo a tabu, úspěšnost výpočtu u jednoduchého nezatíženého odporového děliče je tak padesát na padesát.
A ano - skutečně mluvím o současném druhém ročníku .
Opět znovu v duchu "děkuji" němčinářce za vyhazov z osmiletého gymplu po šesti letech studia, takhle jsem dopadl ... PS pro Custa a Crifoda : ta poznámka z bývalé diskuse o školství o tom, že stát zbytečně vynakládá prostředky na mé vzdělávání v oborech které nevyužiji by zasloužila revizi - když se mě totiž stát pokouší vzdělávat odborně, nedokáže mi poskytnout prostřednictvím SŠ ani technické minimum.
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek