pripojenie 9Voltovej veže na auto bateriu

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pole
Příspěvky: 1487
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

pripojenie 9Voltovej veže na auto bateriu

#1 Příspěvek od pole »

Kamarat ma chatu v lese kde nieje elektrika.
Ked sa ide na chatu musi tam byt aj muzika. Bez nej to nieje ono.

On obcas nosi vezu ktora ma aj moznost napajania zo sulcovych baterii ktore dokopy daju 9V. No kupovat take baterie je hrozne drahe....

Ako by sa dala tato veza pripojit na autobateriu. Chcel by som mu to prepojit tak aby to slo.

PRoblem je v tom ze nabita autobateria moze mat aj 15V a chcem aby to hralo este aj vtedy ked sa vybije na takych 8-9V. Obycajny stabilizator 7812 potrebuje pre tento ucel nieje moc vhodny pretoze sam potrebuje napatie cca 2V. Existuje daky typ stabilizatora s nizkym ubytkom napatia.

Ide mi o to aby veza hrala aj pri uplne prebitej baterii aj pri vybitej na 8-9V.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Tak zkus třeba 278R08 (např. KIA278R08) - je to 8V, 2A regulátor s malým úbytkem napětí a vnitřním omezením proudu.
Nebo pohledej na netu LOW DROP REGULATOR, jaký potřebuješ.
Případně lze totéž udělat i s tranzistory.
Můžeš to řešit i sestupným měničem, když se dobře udělá, má menší ztráty, jsou na to také odzkoušené obvody a odzkoušená zapojení.

Uživatelský avatar
alles
Příspěvky: 476
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubice

#3 Příspěvek od alles »

vybít autobaterii na 8-9V = její konec

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#4 Příspěvek od Hill »

Nojo, to mi uniklo. Takže, jestli tam dáš 7808 a ještě ji opřeš o normální diodu, aby na výstupu bylo 8,6V, můžeš se aspoň spolehnout, že při poklesu vstupního napětí pod asi 11V se to přestane chovat slušně a můžeš tak zachránit baterku.

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od WLAB »

15V muze mit autobaterie bud pri nabijeni, nebo chvilicku po jeho konci, pak velice rychle klesa - takze az tak velke hodnoty bych se nebal. Co treba LM1084 v 5V verzi a posunout diodama nebo delicem na pozadovanou hodonou, chodi az do 5A, ubytek cca 1V pro 2A... Baterii nema smysl vybijet pod hodnotu jejiho vnitrniho napeti 10-11V, energie uz moc neda, jen se nici. Takze nejaky prostor pro ubytek pri spadu na 9V tam tedy bude...

Uživatelský avatar
meno
Příspěvky: 930
Registrován: 04 říj 2004, 02:00
Bydliště: Czechoslovakia

#6 Příspěvek od meno »

Čo tak skúsiť známy a overený LM317 s moznostov nastavenia výst. napätia.
Prípadne mozes skúsit jednoduchý stab. s zenerkou a výkonovým tranzistorom. Dokonca výst nap. 7805je mozne lahko zvýšiť na lubovolnú hodnotu v AR o tom je zopar člankov :D :D :D

Uživatelský avatar
pole
Příspěvky: 1487
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od pole »

780X LM317 a podobne pouzivat nechcem lebo maju velky ubytok napatia. Skusim na nete pohladat ako vravel Hill low drop regulator pripadne ten obvod KIA....

NA napajaniechceme aj tak pouzivat "staru" baterku ktora uz v aute dosluzila a na napajanie veze postaci tak az tak jej velke vybitie neublizi. Mala byt uz davno v kosi.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“