Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.
cafenet píše:EKKARe až budeš nastupovat do auta tak nejdřiv uzemnit a žádný vrtění na sedačce
Já to znám - před vystoupením z auta se vybíjím pomocí klíčku na plech kastle nebo na dveře. I tohle v tom článku je zvrzaný - člověk vrtící se na sedačce je nabitý vůči plechům kastle, takže pokud se nejdřív chytne nebo nějakým vodivým předmětem dotkne kastle = kostry, nepředstavuje pro čipy žádnou hrozbu... Zase potřebujou udělat na lidi BUBUBU, aby se v ničem nerejpali sami, protože už jen proniknutí technologie komunikace s rozhraním OBDE/CAN bus přes běžný PC odvedlo servisům k dostupnějším "garážníkům" dosti velkou část banálních závad, za který si mohly draze účtovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ano, jsou dva tábory - jeden tvrdí nechat u "zdrojového" auta motor v chodu a klidně mu ještě přitopit, aby byl alternátor v otáčkách a svým výkonem posiloval zdrojovou soustavu, druzí jim oponují a tvrdí, že můžou odejít diody v alternátoru, který se při startu druhého auta kvůli svému vyššímu napětí vlastně stane výhradním zdrojem proudu protékajícího spojovacími kabely.
Já volím kompromis, nejdřív auta spojit, pak několik minut nechat "kleknutou baterii" nabíjet ze zdrojového auta zvýšenými otáčkami motoru a při samotném startu nechat motor jen blafat na volnoběh. Alternátor se tak stane nedostatečně výkonným zdrojem (nemá dost mechanického příkonu na vstupu = jeho napětí na výstupu klesne) a větší zátěž převezme akumulátor. Těch několik minut propojení a "nabíjení" dokáže natolik snížit vnitřní odpor vybité baterie, že se při následném startu dokáže "přidat" a posílí částečně svým výkonem výkon převáděný spojovacími kabely.
Díky takovému postupu (pokud není baterie v startovaném autě vysloveně vadná) jde například nastartovat i "dvoulitr dehet" pomocí favorita jako "zdrojového auta". Je to moje osobní zkušenost - po 10 minutách propojení mé 44Ah baterie ve formanu a 88Ah baterie ve dvoulitru "hnůjdej Santafé" se dehťáka podařilo nastartovat - když předtím jeho baterie nedokázala ani cvaknout startérem a jeho majitel ode mne žádal pouze odvezení do obchodu "koupit novou baterku". Ujistil jsem ho že si pro baterku dojede v poklidu sám svým autem. Celých těch 10 minut co byly baterky spojené jsem formana držel na zvýšeném "volnoběhu" = cca 1500rpm, aby alternátor opravdu "dával" - částečně oživená vlastní baterka dehťáka se pak spolu s kabely postarala o zbytek... Majitel koukal jak bacil do apatyky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...