Kdo to projektoval?
Moderátor: Moderátoři
Crifodo: promiň, ale po bitvě každý generál. Zajímalo by mě kolikrát jsi někde někoho upozorňoval na tento problém před tou nehodou.
To co se stalo je velmi smutné. Kdyby stěna byla šikmá mohla klidně autobus vyhodit pod projíždějící kamion a bylo by ještě hůř. Bržení snížením? Nechtěl bych sedět v patrovém autobuse. .... Neřešme tedy co kdyby ono vy výsledku zakopneš na schodech a můžeš se taky zabít.
To co se stalo je velmi smutné. Kdyby stěna byla šikmá mohla klidně autobus vyhodit pod projíždějící kamion a bylo by ještě hůř. Bržení snížením? Nechtěl bych sedět v patrovém autobuse. .... Neřešme tedy co kdyby ono vy výsledku zakopneš na schodech a můžeš se taky zabít.
Internet - metla lidstva
- radekrd
- Příspěvky: 642
- Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Moravský Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Ale vždyť ten autobus prvně narazil do boční zdi tunelu, takže už tady muselo být něco špatně (závada, spící řidič, zdravotní problém řidiče). Někde se to pak zaseknout muselo, kdyby ne o stěnu, tak třeba o další auta... Nějaká stěna nic neřeší. Nehledě na to, že existuje mnoho mnohem nebezpečnějších úseků na evropských silnicích a lidi jsou vpodstatě dobytek (omlouvám se dobytku za urážku) a tak to podle toho vypadá...
rezis, asi jsem ne zcela pochopil smysl tvého příspěvku (nebylo-li to, že kritické připomínky směrem k autoritám nejsou žádány, což si pamatuju hlavně před 1989),
já si myslím, že právo na názor má každý a že problémy se řeší tím spíš, pokud se o nich mluví a že to nejsou bitvy a generálové, ale trvalý proces.
Jen mě zarazil rozpor mezi tímhle stavebním řešením a snahou o pasivní bezpečnost, s níž to jinak občas někdo i přehání. Podivení nad kolmou překážkou v tunelu vedle jízdního pruhu vyjádřila i nějaká ta Asociace autobusových dopravců, která má tomu generálovi v bitvě blíž než já, který ti vadím,
jestli tě to tolik zajímá, jestli upozorňuju jen po bitvě, tak: ne, někdy volám dotyčným, když vidím odpadající laminát na zábradlí těsně vedle vozovky nebo kandelábr bez krytu s přístupnou fází na chodníku u školy, ještě před bitvou. Už jsem viděl hodně zblízka věci, které by nikdo radši vidět nechtěl, tak proto.
Mohl bych být i konkrétnější, ale to sem asi nepatří.
já si myslím, že právo na názor má každý a že problémy se řeší tím spíš, pokud se o nich mluví a že to nejsou bitvy a generálové, ale trvalý proces.
Jen mě zarazil rozpor mezi tímhle stavebním řešením a snahou o pasivní bezpečnost, s níž to jinak občas někdo i přehání. Podivení nad kolmou překážkou v tunelu vedle jízdního pruhu vyjádřila i nějaká ta Asociace autobusových dopravců, která má tomu generálovi v bitvě blíž než já, který ti vadím,
jestli tě to tolik zajímá, jestli upozorňuju jen po bitvě, tak: ne, někdy volám dotyčným, když vidím odpadající laminát na zábradlí těsně vedle vozovky nebo kandelábr bez krytu s přístupnou fází na chodníku u školy, ještě před bitvou. Už jsem viděl hodně zblízka věci, které by nikdo radši vidět nechtěl, tak proto.
Mohl bych být i konkrétnější, ale to sem asi nepatří.
Ani kolmá plocha nezaručí, že se vozidlo nedostane do sousedního pruhu. To bychom mohli namísto svodidel u dálnice instalovat kolmé zdi. Stačí vhodný úhel nárazu nebo náraz jen částí předního profilu a vozidlo dostane rotaci i při čelním nárazu a lítá po celé silnici. Co se týče zešikmených domů v křižovatce - tam je většinou ještě prostor chodníku, který svým obrubníkem auto případně svede, rozrotuje nebo převrátí a tím se velká část energie vytluče jinak, než do čelní deformace. Nejhorší následky jsou vždycky tam, kde je těsně u jízdního pruhu kolmá stěna, například betonové můstky přes příkop.
Ty otázky o kolmých stěnách SOS-výklenků si kladou i lidi v okolí tunelů,
http://www.sabre-roads.org.uk/forum/vie ... 8&p=601731
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... p=89459533
takže zřejmě i oni, Hille, řeší pitomosti.
Pročetl jsem si eurosměrnici bezpečnosti tunelů, s příhlédnutím k minulým nehodám,
http://edice.cd.cz/edice/DOKES/DOKES03/dok3_03.pdf
hned za začátku nepřehlédnutelná věta, že úvahy o nákladech na bezpečnost jsou i politickou otázkou, dále v textu pak x-krát možnost alternativního řešení bezepčnosti a výjimky tam, kde by trvání na směrnicích bylo moc drahé (...)
Podle eurosměrnice je povinný rozestup těžkých vozidel (autobusy) v tunelu 100 m (...)
http://zpravy.idnes.cz/kolme-steny-v-tu ... domaci_wlk
V podstatě lze říct, že ty děti umřely pro peníze, ale jejich smrt bude pečlivě vyhodnocena a vyjdou nové eurosměrnice a nové Bílé knihy bezpečnosti a budou povoleny nové výjimky.
A teď (ne)logický (non)sens: kdyby tam nouzový výklenky vůbec nebyly, nejspíš měl autobus jen prodřený boční stěny...
http://www.sabre-roads.org.uk/forum/vie ... 8&p=601731
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... p=89459533
takže zřejmě i oni, Hille, řeší pitomosti.
Pročetl jsem si eurosměrnici bezpečnosti tunelů, s příhlédnutím k minulým nehodám,
http://edice.cd.cz/edice/DOKES/DOKES03/dok3_03.pdf
hned za začátku nepřehlédnutelná věta, že úvahy o nákladech na bezpečnost jsou i politickou otázkou, dále v textu pak x-krát možnost alternativního řešení bezepčnosti a výjimky tam, kde by trvání na směrnicích bylo moc drahé (...)
Podle eurosměrnice je povinný rozestup těžkých vozidel (autobusy) v tunelu 100 m (...)
http://zpravy.idnes.cz/kolme-steny-v-tu ... domaci_wlk
V podstatě lze říct, že ty děti umřely pro peníze, ale jejich smrt bude pečlivě vyhodnocena a vyjdou nové eurosměrnice a nové Bílé knihy bezpečnosti a budou povoleny nové výjimky.
A teď (ne)logický (non)sens: kdyby tam nouzový výklenky vůbec nebyly, nejspíš měl autobus jen prodřený boční stěny...
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Tady je animace, jak to pry probihalo podle vysetrovatelu
http://www.youtube.com/watch?v=uneh1Ibo ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=uneh1Ibo ... r_embedded
Crifodo: o tom, že by někdo něco nesměl to není. Jen začínám být nějak velmi alergický (zvlášť když sleduji zprávy) na takové spojení kdo za to může, A ještě před tím v TV mají většinou něco ve stylu skandální, šokující, neuvěřitelné, atd.
Pak to vypadá po přečtení nadpisu jako by za to mohl v tomto případě projektant. Prostě mi to přijde jako manipulace s ovčany a přitom teď jsou nějaké zprávy o tom jak řidič manipuloval s DVD.
Z tohoto principu je to pro mne naprosto nesmyslné a těm dětem to život nevrátí, i kdyby se to x krát předělalo![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pak to vypadá po přečtení nadpisu jako by za to mohl v tomto případě projektant. Prostě mi to přijde jako manipulace s ovčany a přitom teď jsou nějaké zprávy o tom jak řidič manipuloval s DVD.
Z tohoto principu je to pro mne naprosto nesmyslné a těm dětem to život nevrátí, i kdyby se to x krát předělalo
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Internet - metla lidstva
To je zajímavý jak se tady vyrojili "odborníci projektanti" .Vždy,když se něco takového stane se začne diskutovat jak by to každý udělal lépe a kde oni konstruktéři udělali chybu. Je to hrozné neštěstí a je potřeba a se zamyslet nad dnešní hodnotou lidského života.Je to hrůza a Ti záchranáři si taky zažili své,ale je nutné ať se každý zastaví a začne přemýšlet jaké má štěstí,že takovou katastrofu nezažil a ne obviňovat špatné projektanty. Oni to určitě neudělalli naschvál a příslušné úřady na to přijdou,kde se stala chyba. A navíc myslíte si,že za každé neštěstí někdo může,musíme opravdy vždy někoho označit? Nemůže jít o něšťastnou náhodu? Co trochu piety.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Ale ty výklenky tam přece nejsou od toho, aby se o jejich hranu zastavovalo, a to ani nouzově.
Slouží k tomu, aby byla větší šance odklidit špatně pojízdné nebo nepojízdné vozidlo, aby bylo kde zastavit u telefonu k přivolání pomoci, případně je v některých únikový východ do šachty či dalšího tubusu, když je na pomoc pozdě.
Viděl jsem animaci a proto se můžu zeptat:
to mám obvinit designera litinového radiátoru, že může za mou rozbitou hlavu, když jsem zakopl?
Nebo ještě jinak: vrátí ty všechny hlubokomyslné rozbory život jedinému z těch mrtvých?
Přemýšlejte o tom chvíli, než se dáte do psaní dalšího příspěvku, prosím.
Slouží k tomu, aby byla větší šance odklidit špatně pojízdné nebo nepojízdné vozidlo, aby bylo kde zastavit u telefonu k přivolání pomoci, případně je v některých únikový východ do šachty či dalšího tubusu, když je na pomoc pozdě.
Viděl jsem animaci a proto se můžu zeptat:
to mám obvinit designera litinového radiátoru, že může za mou rozbitou hlavu, když jsem zakopl?
Nebo ještě jinak: vrátí ty všechny hlubokomyslné rozbory život jedinému z těch mrtvých?
Přemýšlejte o tom chvíli, než se dáte do psaní dalšího příspěvku, prosím.
Nesouhlasím.Ty děti umřely proto, že řidič udělal chybu nebo selhala technika.Crifodo píše:....V podstatě lze říct, že ty děti umřely pro peníze, ...
Jsou desítky nehod, že se auto rozmlátilo o strom nebo vjelo do rybníka nebo se srazilo v protisměru s jiným autem. Kdyby tam nebyl strom, rybník, auto v protisměru, tak by nikdo neumřel. Je to chyba (nebo zlá vůle, chamtivost, šetřivost) lidí kteří včas nevykáceli stromy , nevypustili rybníky a nezamezili autům jezdit v protisměru? To všechno jsou totiž hrozící a naprosto zjevná rizika.
U Prostějova se dostalo os. auto přes svodidla do protisměru a střetlo se s dalším autem - všichni mrtví. Paní zapomněla zatočit. Prý byla na vině nízká svodidla. Jenže to byla v první řadě chyba řidičky a ne svodidel nebo silnice. Pro náklaďák nebo autobus nejsou svodidla vůbec překážkou ať jsou vysoká metr nebo dva.
Co z toho vypynulo? Ti pitomci zareagovali tak, že na celém úseku Vyškov - Olomouc zavedli omezení rychlosti na 100km. Předtím se tam jezdilo mnoho let 130km a bouralo se tak často jako všude jinde na našich dálnicích. Mj. za použití té silnice se stovkou musejí mít auta i nadále dálniční známky.
Naposledy upravil(a) PavelFF dne 15 bře 2012, 22:35, celkem upraveno 1 x.
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
Nikdo tady nezlehčuje tu obrovskou tragédii, ale po shlédnutí fotografie s kolmou zdí končícího výklenku, bylo první co mě napadlo, proč tam někdo takovou nebezpečnou past vytvořil. O tom, že někdo přizná chybu si dovolím silně pochybovat.pajosek2 píše:...Co trochu piety.
Nezaměňujte prosím samotnou havárii s komentáři týkající se pasivní bezpečnosti.
Nikdo netvrdí, že ty výklenky nejsou důležité, ale jde o jejich provedení. Jsou technické možnosti, jak zamezit nárazu do té kolmé stěny, ale spíš si nikdo nepřipustil, že by se někdo zrovna do něj trefil.Hill píše:Ale ty výklenky tam přece nejsou od toho, aby se o jejich hranu zastavovalo, a to ani nouzově....
Naposledy upravil(a) jezevec dne 15 bře 2012, 20:09, celkem upraveno 1 x.
Víš pajosku, hned jsem si vzpomněl, jak tu před pár dny kdosi cosi cynického poznamenal a pak kňučel u moderátorů, aby to smazali. Pamatuješ taky?Co trochu piety.
Jo, k umístění nepojízdného vozidla slouží rozšíření do dalšího pruhu, ale k tomu přece nepotřebuješ výklenek zakončený kolmým betonovým monolitem, k tomu stačí, abyl by bez rizik pozvolný nájezd a výjezd oddělený třeba svítícími plastovými pylony. Naopak i kdybys úspěšně zajel do výklenku za ukrytý roh, už bez rizika nevyjedeš a lepší by pak bylo zastavit celý tunel. K úniku z tunelu nepotřebješ dveře v kolmé zdi, nevím proč by nemohly být ve stěně tunelu.ty výklenky tam přece nejsou od toho, aby se o jejich hranu zastavovalo, a to ani nouzově.
Slouží k tomu, aby byla větší šance odklidit špatně pojízdné nebo nepojízdné vozidlo
A proč ne? můžeš mít zcela specifický názor na designera lisovaného radiátoru s rohy jako břitva a na designera litinového radiátoru s radiusy 8 cm. A na ty, kteří ten nebo onen druh koupí a osadí. Na výrobce nábytku s ostrými hranami a na ty, kdo jej instalují do dětského pokoje... až do alaluja. Člověk je schopen vymyslet vhodnější nebo horší řešení a lidská společnost je schopná si vybírat řešení podle různých hledisek nebo pod různými tlaky.to mám obvinit designera litinového radiátoru, že může za mou rozbitou hlavu, když jsem zakopl?
Autobus nebo kamion pod úhlem 10° zadrží svodidla bez problému, někdy možná i beze škody, kolmý náraz nevydrží svodidla ani od Fiatu Punto...Pro náklaďák nebo autobus nejsou svodidla vůbec překážkou ať jsou vysoká metr nebo dva.
Média se dneska ptala odborníků na dopravní stavby, co si myslí o těch kolmých stěnách, nikdo je nepochválil a mluvilo se o kompromisu vůči ceně tunelů. Jestli se budoucí řešení těch SOS výklenků změní, tak to bude odpověď na to, jestli je patřičné je kritizovat nebo ne.
Takový názor uvítá každý projektant v průseru, jestli to anuluje jeho pocit viny, to nevím.A navíc myslíte si,že za každé neštěstí někdo může,musíme opravdy vždy někoho označit? Nemůže jít o něšťastnou náhodu?
Když spadne na někoho větev nebo se utrhne okraj cesty, je to jedna věc.
Když nadnárodní megakomise za miliardy ročně řeší veškerý život od kvót imigrantů po počet vinic a tvar okurek a pak vymyslí dopravní ochranu, která naopak zabíjí a výjimky dovoluje omlouvat financemi, nevidím nejmenší právo někoho mi zakazovat to kritizovat.