Kompresor Danfoss BD35F na 12/24V

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#16 Příspěvek od kbulda »

V těchto chladničkách jsou normání kompresory jako v domácích chladničkách. Rozdíl je jen v tom, že před nimi je mněnič 12/230 V, nebo 24/230 V, ve kterém je zakomponována i proudová ochrana motoru a vypnutí při poklesu napětí baterie. Některé tyto chladničky mají na desce ještě i automatické přepínání ze sítě 230 V na napětí vozidla. Používá se to hlavně v karavanech a na lodích.
Tazatel píše , že do motoru jdou tři dráty. To je hlavní a pomocné vinutí motoru.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#17 Příspěvek od doktor365 »

klixon ti vypíná motor při přetížení,tady bude v elektronice

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#18 Příspěvek od zvaty »

takže je to jednofázový asynchron se závitem na krátko jako třeba v gramofonu? nebo asynchron s rozběhovým vinutím?-to by tam ale musel být rozběhový kondik!
Ptám se, protože to chci připojit bez elektroniky, abych vyzkoušel jen ten motor, ale nevím jak :(

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#19 Příspěvek od doktor365 »

schéma jsem ti poslal máš tam odkazy

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#20 Příspěvek od doktor365 »

koukni na stránky
danfoss tam musíš pohledat tam toho najdeš víc
http://www.danfoss.com/Czech_Republic/B ... 3-473b-4db

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#21 Příspěvek od Artaban001 »

Obecně: Klixon je tepelná vratná pojistka, která se dává do vinutí transformátoru, nebo motoru. Fungovala na principu bimetalu. Dnes se používá i termistor.

http://automatizace.hw.cz/clanek/2007031601

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#22 Příspěvek od doktor365 »

je to tak, u domácích ledniček je bimetalová vratná a u těchto kompresorů je elektronická

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#23 Příspěvek od zvaty »

Tak lednička je opravená, uvnitř je třífázový motor, elektronika je střídač. Do motoru vedou jen tři dráty na vinutí, tzn. žádnej termistor nebo jiná tepelná ochrana přímo pro vinutí motoru, ta je asi jen proudová ve střídači. Na stránkách Danfoss jsem nenašel nic užitečnýho, pouze uživatelské a trochu odborné popisky.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#24 Příspěvek od doktor365 »

no vidíš že jsi šikovný,jinak to co poslal
Artaban001 tak tam to popisují o těch ochranách a napětí kompresoru...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#25 Příspěvek od BOBOBO »

Jak jsi přišel na to , že je motor třífázový ? Třífázový měnič je něco jiného , než jednofázový . Na kompresor u domácí chladničky ti jdou taky tři černý dráty . A co jsi tedy opravil ?

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#26 Příspěvek od doktor365 »

no taky by mě zajímalo jak jsi to zapojil,tři kolíky tam jsou jeden společný na jeden jde hlavní vynutí a na třetí rozběhové

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#27 Příspěvek od zvaty »

Je to třífázová symetrická zátěž-hvězda anebo trojúhelník. Při měření tří vstupních drátu, které jdou do motoru jsem naměřil stejné odpory v jakékoliv kombinaci. Navíc má střídač dvě trojice stejných tranzistorů. Z toho jsem udělal závěr, že je to buď synchron s magnetem anebo (což se mi zdá smyslnější) asynchron. Co jinýho se dá odvodit?

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#28 Příspěvek od doktor365 »

U těchto kompresorů je odpor stejný mezi všemi kolíky,nedá se to změřit,to jsem četl to nemám ze svý hlavy,až to najdu tak pošlu

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#29 Příspěvek od zvaty »

i kdyby, jak vysvětlíš ten střídač ze šesti (dvou trojic ) tranzistorů. Je to třífazová zátěž a dál nebudu laborovat.
Co jinýho by tam bylo?

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#30 Příspěvek od doktor365 »

nevím,tyto kompreory neznám,jednu auto ledničku s ním mám v dílně na stole.Nešla ale tam byl špatný odpor, v domácích ledničkách má kompresor dvě vynutí,hlavní a rozběhové a když jsem dával dohromady tu z auta tak jsem scháněl informace a právě někde psali,že se nedá změřit vynutí které je které, protože je všude stejný odpor mezi vynutím.V práci mám nějaké popisky jestli jsem to někam nezachrul,kouknu po tom a pošlu

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“