Hořící uhlík u motoru

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

Hořící uhlík u motoru

#1 Příspěvek od JirkaCZ »

Zdravim, dostal se mi do ruky motor kde hoří jeden uhlík viz. přiložené video.

Proměřoval jsem vynutí rotoru a ty mají všechna cca 2,1 - 2,2 Ohm, ten uhlík co hoří už prakticky nemá žádnou délku a ten druhý je normální a plocha uhlíků co dopadá na komutátor je u každého jiná, u toho hořícího je očouzená kdežto u toho druhého je krásně hladká.

Nemůže to být statorem ? Díky


Video: http://www.youtube.com/watch?v=MlViiEoH8Ts

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od pajosek2 »

Malý přítlak na uhlík nebo uhlík drhne v komůrce.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#3 Příspěvek od JirkaCZ »

zapoměl jsem napsat že to video je už natočené s novýma uhlíkama :)

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od pajosek2 »

No pěkný,nemáš vůli na ložisku rotoru?
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#5 Příspěvek od doktor365 »

než si sednou tak to bude trochu jisktřit,ale tohle je moc,vypadá na kotvu,zkus vyčistit komutator

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#6 Příspěvek od MATYCH »

mezizávitový zkrat na rotoru?
ohmmetr nezměří rozdíly-měli jsme na to přípravek-rozřezané trafo ,zapojené přes žárovku 500W a do mezery mezi plechy jsme položili rotor a měřili napětí na protilehlých lamelách. Většinou jsme to našli.

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#7 Příspěvek od JirkaCZ »

tady je problém vtom že při tom jiskření to smrdí jako spálenina... jenže pokud by to byl zkrat na rotoru tak by jiskřily oba uhlíky nebo se mýlím ?

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#8 Příspěvek od MATYCH »

může i jeden,myslím že to závisí na otáčkách a na průchodu proudu rotorem-sinusovka,otáčení strhává oblouk,někdy to byl i kondenzátor u uhlíku.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#9 Příspěvek od tatramacek »

pokud ten motor je tet na tom videu na maximum tak nech ty uhliky zajet.. Tyto motory maj vysoky otacky a tudiz jsou dosti tvrdy uhliky.. A bude jim nejakou dobu trvat nez si sednou... Rozeber motor,vycisti drazky komutatoru - mikanit - jak pisou kluci.. a prejet komutator JEMNYM smirkem - upni rotor do vrtacky a prejet jej - ale az po tom proskrabani !
PS: kdyby byl v haji rotor tak by to byl oblouk az k dalsimu uhliku !

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#10 Příspěvek od JirkaCZ »

Ahoj, tak jsem rozebral motor, obě ložiska měli vůli, jednak je problém vtom že tam není žádný vymezovací plíšek a ložisko zajíždí rovnou do vyfrézované komory, nejspíš se musí použít lepidlo pro upevnění, čili ta vnější netočivá část ložiska je unášená tou točivou a dělá to takový drnčivý zvuky.


Motor na videu běží na minimální nastavení, rotor jsem sundal, vyměnil jsem ložiska, obrousil komutátor, ten byl hezky čistý bez jedinýho černýho místa, proškrábl jsem lamely, no složím motor zpět a jiskření pořád, no a po cca 3 minutách běhu vypadá komutátor tak jako na přiloženém videu, stím že i nová ložiska se protáčejí, podle těch více spálenějších míst na komutátoru to asi opravdu bude zkrat v rotoru


Video: http://www.youtube.com/watch?v=TZrbsLQIYJA

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#11 Příspěvek od tatramacek »

Rotor je vadny !!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě se taky u vadnýho rotoru často zdá, že jeden uhlík hoří víc, otázka je proč, asi to bude v těchto nestandardních podmínkách provozu věc náhody...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#13 Příspěvek od tatramacek »

dej ten motor na max vykon - logicky s turbinou aby bylo ucinne chlazeni.. Pokud se to jiskreni neustali tak je ten rotor vadnej.... poznas to podle toho ze nekde mezi lamelama bude izolace dost vypalena.. Na maly napeti - ktere neni jmenovite nepoznas nic !

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#14 Příspěvek od ok1hga »

MATYCH píše:mezizávitový zkrat na rotoru?
ohmmetr nezměří rozdíly-měli jsme na to přípravek-rozřezané trafo ,zapojené přes žárovku 500W a do mezery mezi plechy jsme položili rotor a měřili napětí na protilehlých lamelách.
Proč řezat trafo ???

pouze odpojit budící vinutí, přes žárovku do něj pustit 230V a měřit při pomalém protáčení rotoru napětí na uhlíkách . . .
Zatím jsem mezizávit (nebo jinou závadu) na rotoru vždy našel . . .

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#15 Příspěvek od JirkaCZ »

ahoj, děkuji za všechny rady rotor je skutečně vadný

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“