Hořící uhlík u motoru
Moderátor: Moderátoři
Hořící uhlík u motoru
Zdravim, dostal se mi do ruky motor kde hoří jeden uhlík viz. přiložené video.
Proměřoval jsem vynutí rotoru a ty mají všechna cca 2,1 - 2,2 Ohm, ten uhlík co hoří už prakticky nemá žádnou délku a ten druhý je normální a plocha uhlíků co dopadá na komutátor je u každého jiná, u toho hořícího je očouzená kdežto u toho druhého je krásně hladká.
Nemůže to být statorem ? Díky
Video: http://www.youtube.com/watch?v=MlViiEoH8Ts
Proměřoval jsem vynutí rotoru a ty mají všechna cca 2,1 - 2,2 Ohm, ten uhlík co hoří už prakticky nemá žádnou délku a ten druhý je normální a plocha uhlíků co dopadá na komutátor je u každého jiná, u toho hořícího je očouzená kdežto u toho druhého je krásně hladká.
Nemůže to být statorem ? Díky
Video: http://www.youtube.com/watch?v=MlViiEoH8Ts
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
pokud ten motor je tet na tom videu na maximum tak nech ty uhliky zajet.. Tyto motory maj vysoky otacky a tudiz jsou dosti tvrdy uhliky.. A bude jim nejakou dobu trvat nez si sednou... Rozeber motor,vycisti drazky komutatoru - mikanit - jak pisou kluci.. a prejet komutator JEMNYM smirkem - upni rotor do vrtacky a prejet jej - ale az po tom proskrabani !
PS: kdyby byl v haji rotor tak by to byl oblouk az k dalsimu uhliku !
PS: kdyby byl v haji rotor tak by to byl oblouk az k dalsimu uhliku !
Ahoj, tak jsem rozebral motor, obě ložiska měli vůli, jednak je problém vtom že tam není žádný vymezovací plíšek a ložisko zajíždí rovnou do vyfrézované komory, nejspíš se musí použít lepidlo pro upevnění, čili ta vnější netočivá část ložiska je unášená tou točivou a dělá to takový drnčivý zvuky.
Motor na videu běží na minimální nastavení, rotor jsem sundal, vyměnil jsem ložiska, obrousil komutátor, ten byl hezky čistý bez jedinýho černýho místa, proškrábl jsem lamely, no složím motor zpět a jiskření pořád, no a po cca 3 minutách běhu vypadá komutátor tak jako na přiloženém videu, stím že i nová ložiska se protáčejí, podle těch více spálenějších míst na komutátoru to asi opravdu bude zkrat v rotoru
Video: http://www.youtube.com/watch?v=TZrbsLQIYJA
Motor na videu běží na minimální nastavení, rotor jsem sundal, vyměnil jsem ložiska, obrousil komutátor, ten byl hezky čistý bez jedinýho černýho místa, proškrábl jsem lamely, no složím motor zpět a jiskření pořád, no a po cca 3 minutách běhu vypadá komutátor tak jako na přiloženém videu, stím že i nová ložiska se protáčejí, podle těch více spálenějších míst na komutátoru to asi opravdu bude zkrat v rotoru
Video: http://www.youtube.com/watch?v=TZrbsLQIYJA
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mě se taky u vadnýho rotoru často zdá, že jeden uhlík hoří víc, otázka je proč, asi to bude v těchto nestandardních podmínkách provozu věc náhody...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Proč řezat trafo ???MATYCH píše:mezizávitový zkrat na rotoru?
ohmmetr nezměří rozdíly-měli jsme na to přípravek-rozřezané trafo ,zapojené přes žárovku 500W a do mezery mezi plechy jsme položili rotor a měřili napětí na protilehlých lamelách.
pouze odpojit budící vinutí, přes žárovku do něj pustit 230V a měřit při pomalém protáčení rotoru napětí na uhlíkách . . .
Zatím jsem mezizávit (nebo jinou závadu) na rotoru vždy našel . . .