Vysokozdvižný vozík Balkankar, změna pohonu

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sorajo
Příspěvky: 16
Registrován: 10 zář 2010, 02:00

#16 Příspěvek od sorajo »

Tak zatím jsem žádnou konkrétní pomoc nebo radu nedostal. Takové povídání vlastně o ničem mě mnoho nepomůže. Koupit baterky, to jistě mohu ale to právě chci nahradit jiným levnějším řešením. Nejlevněji mě vyjde, když si ve vedlejší firmě zajistím destu, to mě bude stát stokorunu. Ale musel bych se podřídit časově a jestli se destařovi chce nebo zrovna nechce apod. Já nejsem zvyklý se někoho doprošovat, proto mám tento vozík. Ale napadlo mě jestli by nešlo využít jako zdroj pro pohon tento startovací vozík.
Technická data:
Sitove zapojeni:
230V ~ 50 Hz
Vystupni napeti(volitelne):
12 / 24 V
Normal-nabijeci proud(aritmeticky):
12/24 V - 30 A
Normal-nabijeci proud (efektiv.):
12/24 V - 75 A
Rychlo-nabijeci proud (aritmeticky):
12/24 V - 300 A
Rychlo-nabijeci proud (efetiv.):
12/24 V - 400 A
Ochranna trida:
IP21
Jmenovita kapacita:
50 ~ 750 Ah (min ~ max.)
Rozmery:
310x 260x 600 mm
Celkova váha:
ca. 25 kg

Stojí cca 2700,-Kč. Utáhne bez poškození můj vozík? To že za sebou potáhnu prodlužovák mě nevadí. Musela by se udělat nějaká úprava startovacího vozíku ?
Přílohy
11262.jpg
startovací vozík
(34.01 KiB) Staženo 101 x

Uživatelský avatar
Radek12
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2007, 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Radek12 »

Každopádně by to chtělo změřit kolik odebírá vozík z baterek maximální proud a pokud by nepřesáhl proud co je schopný dodat ten startovací vozík, by to mohlo fungovat. Ale většina startovacích vozíku má bez zátěže vyšší napětí,tak jestli je tam nějaká elektronika tak aby to vyšší napetí naprázdno vydržela.Ještě bych dodal, že některé startovací vozíky bez alespoň částečného napětí na baterkách nesepnou proudový výstup.

Uživatelský avatar
sorajo
Příspěvky: 16
Registrován: 10 zář 2010, 02:00

#18 Příspěvek od sorajo »

Ten startovací a nabíjecí vozík jsem vybral proto, že se domnívám že má větší výkon a mohl by vydržet bez poškození ty nárazové proudy při manipulaci s vysokozdvižným vozíkem. Uvedl jsem ty tech. údaje starovacího vozíku proto aby jste mě poradili. Přikládám ještě fotografii štítku motoru vozíku. Zkoušel jsem s vozíkem manipulovat pouze za použití té malé autonabíječky viz první fotografie. Ale při manipulaci ručička ampérmetru "běhala až za roh", a po chvilce To znamená několika pohybech s vozíkem vyskočí tepelná pojistka nabíječky a musím čekat než se znovu zapne. Proto jsem vybral nabíječku s větším výkonem. Potřebuji poradit, jestli na tom nabíjecím vozíku bude také ta pojistka vyskakovat. Pokud by to fungovalo bylo by to daleko levnější než akumulátory. Dále bych se chtěl zeptat jestli jde ta tepelná pojistka vypnout a jestli ty chvilkové proudy nepoškodí nabíječku.
Přílohy
P5298520.JPG
(84.55 KiB) Staženo 147 x

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#19 Příspěvek od milan222 »

ten startovací vozík by to mohl zvládnout, ale jen kdyby tym byly připojeny i ty baterie co sou momentálně ted ve vozíku.
další řešení, které by bylo lepší než ten startovací vozík je použít stejnosměrnou svářečku s regulací napětí. svářečka je většinou na trvalý provoz, a pokud člověk dělá sám, nezvládne svářet a jezdit zároveň. ve vozíku vidím jen něaká relátka. ta by zvýšené napětí přežila. ale jestli tam je něaký polovodič či jiný náchylný zařízení to netuším.
svářečku je dobré změřit, kolik dává naprázdno napětí.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
Vojta7
Příspěvky: 510
Registrován: 28 zář 2010, 02:00
Bydliště: Františkovy Lázně

#20 Příspěvek od Vojta7 »

Stačí trochu hledat a dozvíš se, že na svorkách té svářečky bude minimálně 40 V, což je nejspíš moc.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

I 40V naprázdno je málo, bude tam určitě ještě víc - u klasiky je tam bez zatížení tak 70V, u vysokonapěťového ionizačního vf zapalování (TIG) klidně kilovolty. To napětí musí umožnit zapálení oblouku a jeho udržení i při elektrodě držené rukou (pro strojní sváření stačí míň, ale ani sebelepší svářeč se neubrání určitému třesu, takže s menším napětím se oblouk zapaluje méně snadno...). Potřebný pokles na hodnotu kolem 20V úbytku napětí na hořícím oblouku i udržení pokud možno stálého proudu obloukem pak zajišťuje vnitřní konstrukce svářečky - rozptylové trafo nebo speciální elektronická zapojení v invertorech... Takže jako napáječ pro paleťák bych se svářečku hooodně rozmyslel použít... To už spíš ten startovací vozejk, kterej musí mít už z ohledu na možnost připojení k palubní síti vozidel omezení maximálního napětí na hodnotu bezpečnou pro veškeré příslušenství aut - ať už to bude 12V, nebo 24V instalace.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od PavelFF »

sorajo píše: Tak zatím jsem žádnou konkrétní pomoc nebo radu nedostal. Takové povídání vlastně o ničem mě mnoho nepomůže.....

..... Uvedl jsem ty tech. údaje starovacího vozíku proto aby jste mě poradili.......
To si dovolujem, co? Nikdo ti neporadí a jen si tak povídáme o ničem. Čekáš, že si někdo troufne podle fotek a štítku uhadovat skutečný odběr tvého motoru při rozběhu? A až ti to nebude fungovat se startovacím vozíkem, tak nám tady vyčiníš, že jsme ti poradili blbě?

Neznáme proudový odběr tvého motoru - jmenovitý je 42A, a to je taky hodně.
Rady zněly a pořadí řešení od nejlepšího(podle mě) jsou asi tyto:
1)Kup si odpovídající akumulátory (což nechceš, je to drahé)
2) Třífázové trafo plus diody - taky drahé, diody musejí vydržet značný proud (velikost ale neznáme).
3)startovací vozík - mohl by to zvládnout. Pravděpodobně se po nějaké době vypne tepelným přetížením. Po vychladnutí pojede dál a asi přežije.


Svářečka se nehodí, protože to je zdroj proudu a nikoli napětí. Musel bys ji doplnit o regulátor napětí, což je tady nereálné.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#23 Příspěvek od sr71 »

pøipojím se do tohoto vlákna - zajímalo by mì, pokud to nìkdo víte, zda je nutné pro opravy vysokozdvižných vozíkù mít nìjaké speciální oprávnìní, pøece jen je to podle mì vyhrazené zaøízení

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“