Autozesilovac doma

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ta "audiopalice" má citlivost 92dB - i obyčejnej reprák z TVM tohle umí v laděným boxu. Sendy se musí válet smíchy.

EDIT : Upřesněno.
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 20 črc 2012, 21:15, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od radekrd »

Ale má téměř 200kg! Dobrá zátěž do auta.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#18 Příspěvek od kiklop »

No, kdyz jsem tak pohledával, tak sem to vždy našel zapojené přes baterku, tak si říkam, že to asi význam mít bude. Jen mě zajímalo jak se to bude chovat jen přes zdroj nebo přes kapík.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ZdenekHQ »

radekrd píše:Ale má téměř 200kg! Dobrá zátěž do auta.
Samozřejmě, to zbytečný teplo se musí někam odvést. Perfektní kamínka, hřejí ještě druhý den. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#20 Příspěvek od Bernard »

kiklop píše:To uz byva k souteznim ucelum ne aby v tom nekdo sedel
Aha, to auto je vlastně reprokastle. Jestli ten zdroj dokáže jít ke 14 V, tak bys mohl dát mezi něj a baterku pořádnou diodu, s pořádným chladičem. Pro případ pakacitora by zdroj musel být stále v zásuvce, a v takovém případě by potom baterka i bez diody posloužila lépe.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#21 Příspěvek od kiklop »

Jojo, no nevim jestli jackhammera něco překoná ale poslouchat už se to asi nedá.

Můžem se věnovat zapojení a ne tomu kdo má jakej názor na muziku do auta?

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od radekrd »

No v těch autozesilovačích jsou stejně měniče, takže výsledek spíš závisí na dynamických vlastnostech toho měniče a ani turbokondík v napájení 12V tomu extra nepomůže.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#23 Příspěvek od kiklop »

Zdroj by tu měl fungovat právě jako nabíječka, akorát problém je v tom, že když ho vypnu, tak baterka napájí zdroj. Když by tam nebyla, nebo by tam byl kapík tak by stačilo jen normálně vypínat a zapínat zdroj ale otázka je co na to řeknou komponenty.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#24 Příspěvek od kiklop »


Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od ZdenekHQ »

kiklop píše: Můžem se věnovat zapojení a ne tomu kdo má jakej názor na muziku do auta?
Můžem - víš jakej je vztah mezi dodaným příkonem reproduktoru a akustickým tlakem ? Víš, proč profíci dokážou se 100W málem zbořit dům , zatímco Ty s 2kW máš pocit, že by to chtělo zesílit ? Víš, co je to účinnost reproduktoru - běžná účinnost běžných repráků je někde v jednotkách procent, zatímco zbytek se mění v teplo ?

BTW k audiopalici - "Určen pro uzavřené a bassreflexové ozvučnice" :)
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 20 črc 2012, 21:21, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od radekrd »

To je spínaný zdroj (stabilizovaný), takže baterka ani kond netřeba. Pokud dává skutečně kolem 12V tak na to komponenty nemůžou nic říkat. Jiná věc je případné rušení, které zdroj může produkovat, pokud je nevalné konstrukce.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#27 Příspěvek od kiklop »

To mi moc nepřijde jako věnování se zapojení, ale i tak, v autě nemam žadnej reveland, mac, auna atd ale MTX což už něco je. Jejich udávaný výkon byl měřen několikrát na audio forech a většinou měli víc RMS než je udáváno.

Mam MTX RT604, MTX RT12AV, MTX T6C693

A ano vím, že u low cost značek se píše jen max. výkon a když udají RMS, tak si značně přídávají ale tady už to neplatí.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#28 Příspěvek od kiklop »

OK vyzkouším tedy, sned ho uživí.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#29 Příspěvek od Hill »

Bude stačit a ještě 300W rezerva zbude, však ten zesilovač si trvale nebude brát víc, než nějakých 15A (schválně: že tam není silnější pojistka?).

Normálně nabitá 12V baterka má 13,2V, v autě s roztočeným alternátorem máš v palubní síti 14,3 až 14,4V, aby dobíjení tu baterku "přetlačilo". Se zdrojem jen 12V jí rychle zkrátíš život.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#30 Příspěvek od Sendyx »

ZdenekHQ píše:Ta "audiopalice" má citlivost 92dB - i obyčejnej reprák z TVM tohle umí v laděným boxu. Sendy se musí válet smíchy.

EDIT : Upřesněno.

Pochybuju, že bude mít citlivost 86, natož 92. Naprosto běžně se u těchto krámů lže o 10 a víc dB. Mít to 92 a udávaný příkon, tak by nikdo netahal na koncerty takové bedny, jako je třeba SB1000...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“