Spolehlivé určení vadného motoru
Moderátor: Moderátoři
Spolehlivé určení vadného motoru
ahoj, potřeboval bych jednoduchý způsob jak nejlépe multimetrem spolehlivě a jednoduše určit pokažený motor. Zkouška - nefunguje není vhodný způsob. Potřebuji nějaké hodnoty z měření. Myslím 3f asynchronní o výkonech jednotky kw až stovky kw v zapojení do trojúhelníka nebo do hvězdy. Měření odporu kombinací vinutí často nemusí nic říct . . .
Nějaký další nápad by byl- poslechni co ti píše ok1hga a přestaň se snažit určit vadný motor pomocí multimetru.
Dobře, něco se dá zjistit- třeba přerušené vinutí. Občas i svod na kostru.
Ale má to jedno veliké úskalí- multimetr používá pro měření odporu velmi nízké SS napětí, navíc proudově omezené. Ale ty do motoru budeš pouštět (teoreticky) velmi tvrdé napětí, které je navíc střídavé. A ještě k tomu se ti taky může stát to, že se ten motor pak roztočí, tím se ti to ještě zkomplikuje.
Dobře, něco se dá zjistit- třeba přerušené vinutí. Občas i svod na kostru.
Ale má to jedno veliké úskalí- multimetr používá pro měření odporu velmi nízké SS napětí, navíc proudově omezené. Ale ty do motoru budeš pouštět (teoreticky) velmi tvrdé napětí, které je navíc střídavé. A ještě k tomu se ti taky může stát to, že se ten motor pak roztočí, tím se ti to ještě zkomplikuje.
podívej se na podobné téma !teo píše:tak tedy postupovat složitějším způsobem?
To , že je motor horký a smrdí je do určité míry běžný stav . Měřit proudy do motoru po jeho mechanickém odpojení . Zkrat na kostru vyhodí pojistky (jistič) , mezizáviťák způsobí zvýšení odběru v dané fázi , náhledně zahřátí dané poškození cívky až dojde k dalšímu proražení izolace mezi dalšími závity či až na kostru . Mezizáviťák je na 99,9% neopravitelná závada .