Výběr MM přenosky do 5000Kč
Moderátor: Moderátoři
Výběr MM přenosky do 5000Kč
Zdravím,
poohlížím se po nové přenosce k NC500. Cenový limit 5500kč. Poslouchám všechno. Většinou jazz, rock a pop. Klasiku velice málo. Za týden přehraji tak 3 LP. Zatím využívám předzesilovač v TW140 Studio. Stávající přenoska Ortofon 2m-red mi přestává vyhovovat. V dalším ohledu by mě zajímalo, zdali bude nutné koupit (postavit) nový předzes, aby zlepšení kvality přednesu bylo znát. Třeba jeden z Actidampů nebo Projectů. Díky.
Marek
poohlížím se po nové přenosce k NC500. Cenový limit 5500kč. Poslouchám všechno. Většinou jazz, rock a pop. Klasiku velice málo. Za týden přehraji tak 3 LP. Zatím využívám předzesilovač v TW140 Studio. Stávající přenoska Ortofon 2m-red mi přestává vyhovovat. V dalším ohledu by mě zajímalo, zdali bude nutné koupit (postavit) nový předzes, aby zlepšení kvality přednesu bylo znát. Třeba jeden z Actidampů nebo Projectů. Díky.
Marek
Ale DL-103 je přece MC přenoska, ty hledáš MM.
Z MM přenosek bych doporučil pro tento gramofon a uvedené žánry Ortofon OM10, Dual DMS-245, případně Nagaoka MP-110.
Samozřejmě můžeš jít do MC systémů, ale to chce už extrémně nízkošumový zesilovač nebo přenosku s vysokým výstupním napětím, třeba Ortofon MC1 Turbo.
Potíž bude hlavně v tom, že dávat do tohoto gramofonu přenosku přes 1200 Kč je zbytečné, rozdíl ve vlastnostech proti přenoskám levnějším už není slyšitelný a zpravidla ani měřitelný.
Na dražší přenosky bys potřeboval podstatně dražší šasi i raménko.
Z MM přenosek bych doporučil pro tento gramofon a uvedené žánry Ortofon OM10, Dual DMS-245, případně Nagaoka MP-110.
Samozřejmě můžeš jít do MC systémů, ale to chce už extrémně nízkošumový zesilovač nebo přenosku s vysokým výstupním napětím, třeba Ortofon MC1 Turbo.
Potíž bude hlavně v tom, že dávat do tohoto gramofonu přenosku přes 1200 Kč je zbytečné, rozdíl ve vlastnostech proti přenoskám levnějším už není slyšitelný a zpravidla ani měřitelný.
Na dražší přenosky bys potřeboval podstatně dražší šasi i raménko.
V tuto chvíli se právě potýkám s problémem, že mi gramofon hraje špatně- vlastně přenoska Ortofon 2m red. Dnes jsem spolu s mým kamarádem z německa porovnávaly kvalitu zvuku. Došli jsme k tomu, že zvuk z jeho stařičkého Dualu /přenoska Shure/ je lepší a méně zkreslený. Poslouchali jsme skladbu "Angel eyes" od Abby. Tato skladba je blíže konci desky, tak jsem očekával, že je to v pořádku. Nakonec jsem se rozhodl zkusit nainstalovat na gramofon VM2103. Byl jsem velice překvapen, protože zvuk byl mnohem jemnější a jak pravil němec, Agnetin hlas už nezněl jako motorová pila. Tímto mi tedy vyvstává otázka, jak správně vyladit polohu přenosky na headshellu, aby mi ta Ortofonka hrála aspoň tak jako Vm2103. Díky.
Naposledy upravil(a) Dolejsi14 dne 30 bře 2013, 21:02, celkem upraveno 1 x.
Přijatelným kompromisem s ohledem na třídu gramofonu Tesla NC 500 je přenoska Audio Technica AT 95E s eliptickým hrotem, MM tedy plně využiješ předzesilovač integrovaný ve svém TW. Je známou skutečností že písničky blíže středu desky hrají hůř než na okraji, drážky jsou víc ztěsnány či jak ?
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Nejde o nic jiného, než o to, že vzdálenost osy otáčení raménka od hrotu a úhel zalomení přenosky se optimalizují tak, aby během přehrávání LP desky byla osa přenosky dvakrát rovnoběžná s tečnou k drážce v místě styku hrotu s deskou.
A to tak, že maximální chyba vodorovného snímacího úhlu se rozloží na obě strany od nuly, protože jen tak ji lze minimalizovat pod ±2°, což nemá vložit zkreslení vyšší, než 0,1%.
U tohoto raménka by měla být nulová odchylka od tečny nastavená na poloměru desky přibližně 66 mm a 125 mm.
Potíž je v tom, že za poloměrem 66 mm směrem ke konci desky začíná chyba vodorovného snímacího úhlu růst strměji, ale do těch 2° je stále ještě jedno, zda hrot je kuželový nebo eliptický.
Jestli ale nebyla přenoska navíc správně nastavená (ať už pootočená ve skořepině nebo posunutá) a chyby se sečtou, zkreslení vzroste u přenosek s eliptickým hrotem rychleji, kuželový hrot na tu chybu tak citlivý není.
Nicméně v důsledku přesahu kružnice, kterou opisuje hrot, za střed desky, se "ke konci" strany desky rychleji mění i směr a délka vektoru třecí síly v drážce a je třeba přizpůsobit antiskating (není konstantní od začátku do konce strany desky, což výrobce řešil změnou antiskatingové síly v závislosti na poloze raménka, nicméně na tuto kompenzaci lze spoléhat jen s přesně seřízenou přenoskou ve skořepině).
Proto vyzkoušej více desek různých výrobců a různého stupně opotřebení a zkontroluj nastavení antiskatingu na třech poloměrech desky a nastav pak jakousi "průměrnou hodnotu" z těch, co vyšly jako nejlépe vyhovující.
A to tak, že maximální chyba vodorovného snímacího úhlu se rozloží na obě strany od nuly, protože jen tak ji lze minimalizovat pod ±2°, což nemá vložit zkreslení vyšší, než 0,1%.
U tohoto raménka by měla být nulová odchylka od tečny nastavená na poloměru desky přibližně 66 mm a 125 mm.
Potíž je v tom, že za poloměrem 66 mm směrem ke konci desky začíná chyba vodorovného snímacího úhlu růst strměji, ale do těch 2° je stále ještě jedno, zda hrot je kuželový nebo eliptický.
Jestli ale nebyla přenoska navíc správně nastavená (ať už pootočená ve skořepině nebo posunutá) a chyby se sečtou, zkreslení vzroste u přenosek s eliptickým hrotem rychleji, kuželový hrot na tu chybu tak citlivý není.
Nicméně v důsledku přesahu kružnice, kterou opisuje hrot, za střed desky, se "ke konci" strany desky rychleji mění i směr a délka vektoru třecí síly v drážce a je třeba přizpůsobit antiskating (není konstantní od začátku do konce strany desky, což výrobce řešil změnou antiskatingové síly v závislosti na poloze raménka, nicméně na tuto kompenzaci lze spoléhat jen s přesně seřízenou přenoskou ve skořepině).
Proto vyzkoušej více desek různých výrobců a různého stupně opotřebení a zkontroluj nastavení antiskatingu na třech poloměrech desky a nastav pak jakousi "průměrnou hodnotu" z těch, co vyšly jako nejlépe vyhovující.
Hille, velice děkuji za vyčerpávající odpověď. Zítra nad tím budu trávit celý den. Zde uvádím ukázky nahrávky z obou přenosek (rozdíl je patrný od 20s):
heslo: nuke
http://uloz.to/xXnbyz7/angel-eyes-2m-red-flac
http://uloz.to/xJ3aesh/angel-eyes-vm2103-flac
Prosím Vás o reakce. Díky.
heslo: nuke
http://uloz.to/xXnbyz7/angel-eyes-2m-red-flac
http://uloz.to/xJ3aesh/angel-eyes-vm2103-flac
Prosím Vás o reakce. Díky.
Tak jsem znova nastavoval přenosku. Prosím, řekněte mi jestli to mám, podle fotek soudě, dobře. Protože to nějak oslnivě nezní.
- Přílohy
-
- DSC08929 – kopie.JPG
- 3
- (95.31 KiB) Staženo 197 x
-
- DSC08928 – kopie.JPG
- 2
- (99.94 KiB) Staženo 192 x
-
- DSC08927 – kopie.JPG
- 1
- (99.42 KiB) Staženo 176 x
Je pravděpodobné, že jsem našel kámen úrazu u 2m redky. viz foto - stav hrotu
- Přílohy
-
- DSC08930 – kopie.JPG
- hrot
- (200.5 KiB) Staženo 248 x
Především hrot už při tomto pohledu nebudí důvěru, vypadá jako kdyby na konci ocelového dříku diamant chyběl, nebo je tak obalený nánosem, že nedosedne na dno drážky.
Na tuhle přenosku bych se vykašlal a zkusil jinou. Klidně i nějakou JT311 nebo OMB5, i ty jsou pro tento gramofon pořád ještě výborné.
Na tuhle přenosku bych se vykašlal a zkusil jinou. Klidně i nějakou JT311 nebo OMB5, i ty jsou pro tento gramofon pořád ještě výborné.