Vstrekovanie vody do potrubia spalovacieho motora
Moderátor: Moderátoři
Teoretickej rozbor je jasnej, ale aby to mělo nějakou funkci, musí se voda vstřikovat až po ohřátí motoru na provozní teplotu, aby nezhoršovala podmínky pro zážeh.
Používala to Luftwaffe v zařízení MW-50 (vstřikovala se voda + metanol v poměru 50:50 do kompresoru) u motorů DB-601 až DB-605 pro zvýšení startovního výkonu nebo pro nouzovej únik z boje, v modernější době se to používalo ve formuli 1 u turbomotorů, než byly v 90. letech zakázaný (vstřik vody přímo do válce).
Je klidně možný, že to některá motorářská firma chystá i na příští rok, až F1 zase přejde z atmosférickejch motorů 2,4l na přeplňovaný 1,6l - jako obvykle ale detaily každá značka tají...
Používala to Luftwaffe v zařízení MW-50 (vstřikovala se voda + metanol v poměru 50:50 do kompresoru) u motorů DB-601 až DB-605 pro zvýšení startovního výkonu nebo pro nouzovej únik z boje, v modernější době se to používalo ve formuli 1 u turbomotorů, než byly v 90. letech zakázaný (vstřik vody přímo do válce).
Je klidně možný, že to některá motorářská firma chystá i na příští rok, až F1 zase přejde z atmosférickejch motorů 2,4l na přeplňovaný 1,6l - jako obvykle ale detaily každá značka tají...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Používal to FIAT u některých motorů UNO 1,3ie turbo. Údajně to mělo snižovat teplotu při spalování, protože u toho motoru při plném výkonu docházelo k detonačnímu spalování a to by ten "malý chudák" dlouho nevydržel. Původní motor 74kW ani 82kW to neměl, ale zkoušeli z té 1300 dostat 104kW tak asi proto. Ta voda se přidávala proto, aby ten motor vydržel plný výkon a né proto, aby se zvednul výkon. To platilo i u Messerschmitta za 2. války.
Ten systém je úplně jiný než elektrolýza vody a přisávání vodíku kvůli snížení spotřeby.
Ten systém je úplně jiný než elektrolýza vody a přisávání vodíku kvůli snížení spotřeby.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
U dvoutaktu je to i o vzdušný vlhkosti. Takže fechtl při dešti jede jak z praku, zatímco za horka a hlavně v suchým vzduchu se mu moc nechce. U mezka z WW II šlo hlavně o nouzovej prostředek k úniku z boje, kdy se používaly 2 různý systémy - GM-1 byl přívstřik oxidu dusnýho čili rajskýho plynu do válců, což se dnes používá mezi tuzéry jako "nitro" - a zařízení MW-50, což byl vstřik směsi metanolu a vody "halb und halb" do kompresoru motoru, kde ta směs ochlazovala nasávanej vzduch.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ten clanok som tu dal aby ste citali a nieco nove aj naucili. Kdeze v skodovke sa nenasaval vzduch o teplote vecsej ako 70 tak to vyznam nemalo jedine priamy vstrek do valca vid clanok, u lietadiel to bolo jasne maju kompresor. Ono bud uniknes z boja a mozno nezomries ked to vydrzi motor on totiz dostal naprdel dost.sis2 píše:Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
A je přitom zajímavý, že tenhle přívstřik čehokoliv do motoru jako "prostředek poslední záchrany" nepoužívali ani Rusové, ale ani Angláni nebo Amerikáni - ti všichni měli na plynovejch táhlech jen nastavitelný dorazy s možností pro pilota tu zarážku v případě nouze vyjmout nebo prudkým přitlačením na páku plynu prorazit - a dostat tak z motoru opravdu jeho maximum. Vím že třeba pro dvouhvězdicovej 14válec AŠ-82FN používanej v ruských stíhačkách La-5FN i La-7 nebo i v dopravních Lisunovech Li-2 (ruská licenční C-47 Dakota) tenhle "forsírovanej" režim funkce výrobce povoloval nejvíc po dobu 10 minut - pak se prostě motor zadřel...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!