Signalizace zapnuti pipnutim
Moderátor: Moderátoři
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Signalizace zapnuti pipnutim
Ahoj,
chci poprosit o 2 rady
1. jak udelat nejjednodussi signalizaci zapnuti napajeni pipnutim s nejakym malym piezorepro?
2. udrzovaci proud tyristoru nebo triaku
Chtel bych do auta udelat tajny vypinac, prerusenim napajeni hlavniho rele ridici jednotky. Napad byl pouzit tyristor nebo triak at nemusim vubec resit polaritu a soinat ho privedenim impulsu 12V na gate z nejakeho tajneho vypinace nebo neceho, napr. rucni brzda, brzdovy pedal apod.
Ale ... udrzi mi to seply ten triak?
chci poprosit o 2 rady
1. jak udelat nejjednodussi signalizaci zapnuti napajeni pipnutim s nejakym malym piezorepro?
2. udrzovaci proud tyristoru nebo triaku
Chtel bych do auta udelat tajny vypinac, prerusenim napajeni hlavniho rele ridici jednotky. Napad byl pouzit tyristor nebo triak at nemusim vubec resit polaritu a soinat ho privedenim impulsu 12V na gate z nejakeho tajneho vypinace nebo neceho, napr. rucni brzda, brzdovy pedal apod.
Ale ... udrzi mi to seply ten triak?
Pokud ten tyristor (triak netřeba, když dáš tyristor, musíš dát baacha jen 1x = při zapojování, pak už to pojede samo) zapojíš "za klíček", tak ano, udrží - stálej odběr auta přes spínací skříňku je několik ampérů, spíš bych měl strach, aby ten tyristor měl dostatečnou proudovou odolnost a nesepnul se protavením hned při prvním zapnutí trvale a nafurt...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Nebudu ho davat na klicek 15EKKAR píše:Pokud ten tyristor (triak netřeba, když dáš tyristor, musíš dát baacha jen 1x = při zapojování, pak už to pojede samo) zapojíš "za klíček", tak ano, udrží - stálej odběr auta přes spínací skříňku je několik ampérů, spíš bych měl strach, aby ten tyristor měl dostatečnou proudovou odolnost a nesepnul se protavením hned při prvním zapnutí trvale a nafurt...
Chci v krabici v motoru, kde je ridici jednotka a jeji hlavni rele, prerusit napajeni tohoto rele pro ridici jednotku a spinat tyristorem.
Duvod...je to zcela mimo dosah normalnich zlodeju...mechanicky i elektricky Pokud to nenalozi na odtahovku, tezko to obejdou, pac rozebrat v motoru krabici s ridici jednotkou neni na 2minuty
Kolik to rele zere netusim. Fungovalo by treba spojeni gate s katodou, aby po sepnuti impulsem pak uz drzelo samo 100proc?
J322 je hlavni relem, spinane na pinu 4 vedenim do ridici jednotky pin 18
Toto chci prerusit a spinat tyristorem[/img]
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Kdybych tam chtel dat packovy vypinac, nepotreboval bych radumasar píše:Aha, takže tvoje věta z úvodu "Chtel bych do auta udelat tajny vypinac,..." už neplatí?
Jde mi primarne o to, aby nebyl zadny dalsi novy ovladaci prvek, ale spinani zapnuti stavajicich vypinacu napriklad poloha ovladace zrcatek, rucni brzdy nebo neceho.
Nebudu polemizovat. Tyristor se dá zapojit např. podle níže uvedeného schematu. Spínací napětí se musí přivést současně s aktivním výstupem na pinu 18 (0V), jinak tyristor nesepne. Přídržný proud tyristoru musí být menší než proud cívkou relé. Např. TIC106M má tento proud menší než 10mA a měl by vyhovět. K rozepnutí tyristoru může dojít jen přerušením proudu od ŘJ.
- Přílohy
-
- tajný spínač.png
- (100.67 KiB) Staženo 53 x
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00
Bastlenim polovodicov by som to neriesil. Bud rele s pridrznym kontaktom alebo zbastlit pridrzny kontat pomocou dalsich dvoch rele. Riesenie spolahlive a vecne, ked odvalis tyristor, tak si dojazdil. Inak moznosti na kombinaciu existujucich ovladacich prvkov moc nemas. Pouzitelne spinacie kontakty su v dosahu vodica max 3 - 4. s novsimi modelmi to klesa, predpokladam, ze ides riesit VW group podla schemy z elsy.
Akurat tajny vypinac ako taky je uz podla mna prezitok. Odolnejsie riesenie je kombinacia klasickeho jednocestneho alarmu a imobilizeru na klucenku. Tam mozes prerusit viacero obvodov, pri rozumnej instalacii je to tazsie prekonatelne ako najst spravnu kombinaciu na tajny vypinac.
Akurat tajny vypinac ako taky je uz podla mna prezitok. Odolnejsie riesenie je kombinacia klasickeho jednocestneho alarmu a imobilizeru na klucenku. Tam mozes prerusit viacero obvodov, pri rozumnej instalacii je to tazsie prekonatelne ako najst spravnu kombinaciu na tajny vypinac.
Můžeš pro oba způsoby použít následující schema.frantacech píše:...Jeste drobny problem, jak by to vypadalo, kdyz to potrebuju sepnou ukostrenim?
- Přílohy
-
- tajný spínač2.png
- (53.37 KiB) Staženo 63 x
- frantacech
- Příspěvky: 96
- Registrován: 20 dub 2013, 02:00