Elektronický otáčkoměr jawa 350
Moderátor: Moderátoři
Elektronický otáčkoměr jawa 350
Ahoj, sehnal sem elektronický otáčkoměr Mera Lumel ze škodovky a podle tohoto návodu: http://www.motoborgo.net/otackomer.htm udělal zdvojovač impulsů.
Po natsartování otáčkoměr ukazuje na volnoběh cca 1000ot/min, ale po přidání plynu se ručka dostane max na 2tis, ikdyž je motor ve vysokých otáčkách. Zkoušel jsem to připojovat i bez toho zdvojovače impulsů na jedno kladívko a výsledek je stejný. Zkoušel jsem dva otáčkoměry a pak ještě jeden LED otáčkoměr, furt stejné, kde může být zrada?
Jinak je to jawa 632, 12V
Děkuji
Po natsartování otáčkoměr ukazuje na volnoběh cca 1000ot/min, ale po přidání plynu se ručka dostane max na 2tis, ikdyž je motor ve vysokých otáčkách. Zkoušel jsem to připojovat i bez toho zdvojovače impulsů na jedno kladívko a výsledek je stejný. Zkoušel jsem dva otáčkoměry a pak ještě jeden LED otáčkoměr, furt stejné, kde může být zrada?
Jinak je to jawa 632, 12V
Děkuji
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Nevěřím.patt_01 píše:...podle tohoto návodu: http://www.motoborgo.net/otackomer.htm udělal zdvojovač impulsů...
Kde jsi sehnal kondenzátory 330 µF v provedení X2 a diody 1W4005?
P.S.
Já bych tam teda dal 3,3 µF v X2 a diody 1N4007.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Myslíš pravítkem?frantajetel11 píše:Máš ty kondy aspoň změřený...
Jo, jestli jsou to 330 µF X2 tak mají objem nejmíň 1/2 litru a namontoval je na nosič
Naposledy upravil(a) tomasjedno dne 10 čer 2013, 14:38, celkem upraveno 1 x.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ještě nejásej.
Nejdřív vysvětlení, proč ti to na volnoběh ukazovalo víceméně správně, ale nedolezlo to výš než na 2000 rpm. Po sepnutí přerušovače začne zapalovací cívkou růst proud - zpočátku rychle, postupně ten nárůst zpomaluje. Podle toho, jak často ten přerušovač spínáš/rozpínáš, je velikost proudu zapalovací cívkou proměnná. Při vysokých otáčkách je ten proud menší, a tedy také slabší jiskra, kterou už ten otáčkoměr nemusí "chytit".
Takže ty kondy M33 stačily cca do 2000 rpm, kondy M68 budou nejspíš stačit cca do 4000 rpm. Asi sám cítíš, že by to chtělo nějakou rezervu navíc.
Když ne ty 3M3, jak jsem psal, tak alespoň 1M5. Anebo zdvoj/ztrojnásobit ty odpory 1k na kostru (->2-3k).
Nejdřív vysvětlení, proč ti to na volnoběh ukazovalo víceméně správně, ale nedolezlo to výš než na 2000 rpm. Po sepnutí přerušovače začne zapalovací cívkou růst proud - zpočátku rychle, postupně ten nárůst zpomaluje. Podle toho, jak často ten přerušovač spínáš/rozpínáš, je velikost proudu zapalovací cívkou proměnná. Při vysokých otáčkách je ten proud menší, a tedy také slabší jiskra, kterou už ten otáčkoměr nemusí "chytit".
Takže ty kondy M33 stačily cca do 2000 rpm, kondy M68 budou nejspíš stačit cca do 4000 rpm. Asi sám cítíš, že by to chtělo nějakou rezervu navíc.
Když ne ty 3M3, jak jsem psal, tak alespoň 1M5. Anebo zdvoj/ztrojnásobit ty odpory 1k na kostru (->2-3k).
Tak jsem to udělal nakonec úplně jinak, ikdyž ten zdvojovač fungoval dobře, upravil jsem otáčkoměr přidáním jednoho kondenzátoru viz. http://jawa632.webgarden.cz/rubriky/upr ... -otackomer
Zdá se mi, že to funguje ještě plynuleji, než u zvojovače, maká to hezky. Navíc nemusim nikam bastlit další DPS s kondíkama a diodama, když stačí přidat jeden kondenzátor do otáčkoměru.
Jinak problém u zdvojovače impulsů jsem zjistil u kondíku, byl nějakej divnej a chvíli měl kapacitu ok a pak nic, takže příčina mohla být nakonec tímhle.
Zdá se mi, že to funguje ještě plynuleji, než u zvojovače, maká to hezky. Navíc nemusim nikam bastlit další DPS s kondíkama a diodama, když stačí přidat jeden kondenzátor do otáčkoměru.
Jinak problém u zdvojovače impulsů jsem zjistil u kondíku, byl nějakej divnej a chvíli měl kapacitu ok a pak nic, takže příčina mohla být nakonec tímhle.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha