.mi-ro píše:Jde o klasickou nautilu , ne kalovku. Já ji výtáhnul ze studny a má od motoru ukroucenou nerezovou hřídelku do vřetenovýho čerpadla. To je taková gumová "pochva" ve který rotuje něco jako pružina z nerezový trubky o průměru cca 15mm. Hřídel i s "červem" dneska koupím v signa pumpách v Hradci, vyměním a uvidíme. Jen mě zaujala konstrukce motorové části, ta naštěstí funguje. Nikdy jsem to nepitval a tak se aspoň ptám, co je uvnitř. Je to trvale pod vodou, musí tam být spojky gumovýho kabelu a přesto to má docela dobrej izolační odpor do země.
V motoru je voda. Plní se tam přes plnící otvor u vrchu, který je zašroubován. Před pár týdny jsme taky doma měnili tu spojovací hřídélku z gumovýma trojúhelníkama na konci (funguje podobně jako kardan). Tebe ta voda ale zajímat nemusí, kup si nový unašeč, to gumový pouzdro a můžeš i ten "šroub". Hlavně nezapomeň koupit tu hřídélku. Odděláš 4 šrouby a sundáš pouze nádstavbu z čerpadlem. Motor se rozdělává jinýma šroubama. Na motoru Ti zůstane unašeč. Šroub Ti zůstane "zapečen" v tý gumě. Dá se vyšroubovat, ale guma je na odpis. Nejhorší pro nás tady bylo sundat ten motorový unašeč (má obrácený závit a je sychrován červem) protože byl zarezavělý.
Unašeč pro šroub je součástí toho šroubu (ta spirálovitá trubka)
A oběhovky pro topení:
Vinutí je na suchu, rotor ve vodě. Mezi statorem a rotorem je přepážka z tenkýho, snad nerezovýho plechu. (bylo nám řečeno, že po demontáži je potřeba přepážku vyměnit a je potřebná zkouška na těsnost), ložiska jsou fluidní..