Výstup lampového zesilovače, větší spolehlivost kontaktů
Moderátor: Moderátoři
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
Výstup lampového zesilovače, větší spolehlivost kontaktů
Zdravím,
včera jsem na zkušebně chtěl vyzkoušet zesilovač (H&K Puretone). Měl by to být kvalitní zesilovač True Class A a převážná část zapojení zesilovače podle toho vypadá. Výstupní trafo je výrobcem předimenzované.
Jenže zesilovač šel nějak divně, zvuk vypadával. Přišel jsem na to, že zvuk reaguje na pohyb jacku v konektoru reproduktorového kabelu.
Dnes jsem zesilovač rozdělal a zjistil jsem, že se uvolnil označený pájený spoj (0). Pevně jsou spojeny jen kabel od výstupního trafa (černý) s kontaktem zástrčky a drát napříč konektory spojený s odporem pro omezení výkonu. Takže to vypadá, že se konektor reproduktoru a výstupního trafa odpojovaly od nuly.
Je také možné že to dělalo díky tomu, že na jednom konektoru jacku nejsou spájené oba kontakty u hrotu. Tedy že se odpojoval živý kabel.
Snad jsem nic nepoškodilo. Možná tomu pomohly i ty brzdící odpory (lze přepínat 50, 80 a 100% výkonu), takže je možné, že to nešlo úplně do nekonečného odporu na výstupu.
Rád bych to opravil co nejvíc spolehlivě do budoucna.
1) Vzhledem k tomu, že při používání se může označený kontakt opět vyviklat, zvažuji, že bych tam místo drátů napájel lanka, která jsou ohebnější. Nebo je tam přibastlil paralelně (dvojité jištění).
2) Mám zlikvidovat Fastony u výstupního trafa a kabely normálně připájet?
včera jsem na zkušebně chtěl vyzkoušet zesilovač (H&K Puretone). Měl by to být kvalitní zesilovač True Class A a převážná část zapojení zesilovače podle toho vypadá. Výstupní trafo je výrobcem předimenzované.
Jenže zesilovač šel nějak divně, zvuk vypadával. Přišel jsem na to, že zvuk reaguje na pohyb jacku v konektoru reproduktorového kabelu.
Dnes jsem zesilovač rozdělal a zjistil jsem, že se uvolnil označený pájený spoj (0). Pevně jsou spojeny jen kabel od výstupního trafa (černý) s kontaktem zástrčky a drát napříč konektory spojený s odporem pro omezení výkonu. Takže to vypadá, že se konektor reproduktoru a výstupního trafa odpojovaly od nuly.
Je také možné že to dělalo díky tomu, že na jednom konektoru jacku nejsou spájené oba kontakty u hrotu. Tedy že se odpojoval živý kabel.
Snad jsem nic nepoškodilo. Možná tomu pomohly i ty brzdící odpory (lze přepínat 50, 80 a 100% výkonu), takže je možné, že to nešlo úplně do nekonečného odporu na výstupu.
Rád bych to opravil co nejvíc spolehlivě do budoucna.
1) Vzhledem k tomu, že při používání se může označený kontakt opět vyviklat, zvažuji, že bych tam místo drátů napájel lanka, která jsou ohebnější. Nebo je tam přibastlil paralelně (dvojité jištění).
2) Mám zlikvidovat Fastony u výstupního trafa a kabely normálně připájet?
- Přílohy
-
- P1040233 - Copy.JPG
- Zbytek zesilovače
- (151.57 KiB) Staženo 141 x
-
- P1040230 - Copy.JPG
- Uvolněný kontakt
- (178.73 KiB) Staženo 115 x
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
Fastony se zdají OK, přeci jen bych tím ale nic nezkazil.
Měděná lanka jsou tedy jistější, než ocelový drát?
Speakon mě taky napadl, ale chci zachovat originál. S takovým kontaktem moc u kytarových aparátů nepochodíš. Každý na to bude koukat jak vyvoraná myš. Ono jsou tyto zesilovače v drtivé většině do 100W, takže tam asi ani není motivace zavádět něco nového.
Měděná lanka jsou tedy jistější, než ocelový drát?
Speakon mě taky napadl, ale chci zachovat originál. S takovým kontaktem moc u kytarových aparátů nepochodíš. Každý na to bude koukat jak vyvoraná myš. Ono jsou tyto zesilovače v drtivé většině do 100W, takže tam asi ani není motivace zavádět něco nového.
Speakon je tam celkem na prd. Jack umožňuje zkratovat mj. zkratovat výstup, když tam nic není připojeno...
Oprava úplně jednoduše, z těch spojů ten bleifrei cín dát pryč, drát kvalitně pocínovat, přes spoj drát-očko ev. křížem ovinout kousek tenkého lanka a pořádně propájet. Fastony nechat, ale ověřit jejich kvalitu a taky jak dobře jsou nakrimpované. Pokud je to šmejd, tak vyměnit za značkové.
Oprava úplně jednoduše, z těch spojů ten bleifrei cín dát pryč, drát kvalitně pocínovat, přes spoj drát-očko ev. křížem ovinout kousek tenkého lanka a pořádně propájet. Fastony nechat, ale ověřit jejich kvalitu a taky jak dobře jsou nakrimpované. Pokud je to šmejd, tak vyměnit za značkové.
Zkratovaný výstup bez připojení nemá a vím co dělají tyhle samice v kombinaci s noname jackama.Hořší je na tomhle zařízení kvalita pájení - viz na první fotce výkonový odpor na pravé straně připájený u přepínače. Další známá značka dělaná v Číně,která jde do kopru.Bude to chtít komplet prohlídnout a přepájet,zvlášť,když se jedná o lampáč.
No, tak ona už kvalita přístroje je celkm jasná, když člověk vidí provedení GND kabeláže a ty volně ve vzduchu vlající grid stoppery
. Na práci začátečníka je to hezké, ale na profi výrobek dost slabota. Jestli vidím dobře, tak to snad má všude otevřeny cesty pro zavlečení vf bordelu dovnitř.
Rozumný člověk snad nepoužije mizerný noname jack na repro.
BTW, vidím dobře, že je na boku nějaký měnič ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Rozumný člověk snad nepoužije mizerný noname jack na repro.
BTW, vidím dobře, že je na boku nějaký měnič ?
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
Ano, jsou tam 2 mini zářivky, které osvětlují přední panel.
Na konektorech ty kontakty vlevo dole jsou opravdu zkratovací, když není připojen jack, tedy jejich připájením se opravdu nic nevylepší, jak jsem si původně myslel.
Grid stoppery, myslíš ty menší žluté rezistoy u koncových lamp? Mám je přepájet spíš na stranu desky?
S vedením GND bych mohl něco udělat? Nebo by se to muselo celé překopat?
Konektory jsou opravdu No Name, tedy konkrétně zn. Re 'an LON. ENG (evidentně snaha o kopii REAN, zvláštní, replikovat budget značku).
Objevil jsem u nich neduh, ale spíš montážního charakteru. Šroubové uchycení konektorů je málo vypodložené, takže u konektoru tohoto typu to způsobí, že konektor jde zasunout, až na doraz nikoliv u objímky ale u hrotu. Tak se kontakt pro hrot nebezpečně blíží plastovému kroužku na jacku. V kombinaci s No Name kabelem (zřejmě přiloženým k reproboxu H&K, který má zas cca i 1mm delší dřík, to šlo zasunout opravdu na doraz, tedy pokud s tím kabelem člověk po zasunutí mírně nezakroutí, tak to do té drážky nesjede.
Byly tam jen dvě plastové podložky zevnitř. Přidal jsem pod tu zkosenou z venku ještě jednu, co jsem vzal z jiných konektorů. Tak teď je to OK, alespoň v případě použití značkových konektorů. Ale každopádně to nareportuji výrobci.
Na konektorech ty kontakty vlevo dole jsou opravdu zkratovací, když není připojen jack, tedy jejich připájením se opravdu nic nevylepší, jak jsem si původně myslel.
Grid stoppery, myslíš ty menší žluté rezistoy u koncových lamp? Mám je přepájet spíš na stranu desky?
S vedením GND bych mohl něco udělat? Nebo by se to muselo celé překopat?
Konektory jsou opravdu No Name, tedy konkrétně zn. Re 'an LON. ENG (evidentně snaha o kopii REAN, zvláštní, replikovat budget značku).
Objevil jsem u nich neduh, ale spíš montážního charakteru. Šroubové uchycení konektorů je málo vypodložené, takže u konektoru tohoto typu to způsobí, že konektor jde zasunout, až na doraz nikoliv u objímky ale u hrotu. Tak se kontakt pro hrot nebezpečně blíží plastovému kroužku na jacku. V kombinaci s No Name kabelem (zřejmě přiloženým k reproboxu H&K, který má zas cca i 1mm delší dřík, to šlo zasunout opravdu na doraz, tedy pokud s tím kabelem člověk po zasunutí mírně nezakroutí, tak to do té drážky nesjede.
Byly tam jen dvě plastové podložky zevnitř. Přidal jsem pod tu zkosenou z venku ještě jednu, co jsem vzal z jiných konektorů. Tak teď je to OK, alespoň v případě použití značkových konektorů. Ale každopádně to nareportuji výrobci.
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
Připájeli byste černý kabel od trafa nějak jinam, než byl původně?
Asi to nemá větší význam, ale napadlo mne ho dát přímo k rezistoru, aby z něj lépe odváděl teplo. Rezistor ale bude topit jen v příslušném režimu (zřejmě asi při 80%, ale nejsem si jistý).
Případně bych kabel mohl dát mezi kontakty jacků nebo na pravo od nich (blíže zemi).
Asi to nemá větší význam, ale napadlo mne ho dát přímo k rezistoru, aby z něj lépe odváděl teplo. Rezistor ale bude topit jen v příslušném režimu (zřejmě asi při 80%, ale nejsem si jistý).
Případně bych kabel mohl dát mezi kontakty jacků nebo na pravo od nich (blíže zemi).
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
V to taky doufám, rezistor samozřejmě nechávám pevně přišroubovaný k plechu.
Konektory jsem nechal. Chtěl jsem to mít už v sobotu v kupě. Akorát je odletoval a zaletoval olovnatou pájkou a ověřil, jestli jsou dostatečně napružené.
Že by to byl pěkný pohled, se vůbec říct nedá, ale aspoň je to dostatečně posichrované do budoucna.
Konektory jsem nechal. Chtěl jsem to mít už v sobotu v kupě. Akorát je odletoval a zaletoval olovnatou pájkou a ověřil, jestli jsou dostatečně napružené.
Že by to byl pěkný pohled, se vůbec říct nedá, ale aspoň je to dostatečně posichrované do budoucna.
- Přílohy
-
- P1040234 - Copy (2).JPG
- Po opravě.
- (201.78 KiB) Staženo 61 x
-
- P1040236 - Copy.JPG
- Lepší vypodložení jacků
- (98.85 KiB) Staženo 37 x
- dayslypper
- Příspěvky: 292
- Registrován: 28 dub 2006, 02:00
- Bydliště: Praha / Česká Třebová
Tak tyhle spoje, pokud to jde, tak zásadně pájím a tenké kablíky s litými plastovými konektory vyměňuju.
Tady to bylo buď uvolněným pájeným spojem možná i nedostatečně dotaženou objímkou konektoru. Nebo jestli to bylo těma no name konektorama, tak by to mohlo udělat i s Neutrikama, protože prostě zdířka byla špatně vypodložená.
Tady to bylo buď uvolněným pájeným spojem možná i nedostatečně dotaženou objímkou konektoru. Nebo jestli to bylo těma no name konektorama, tak by to mohlo udělat i s Neutrikama, protože prostě zdířka byla špatně vypodložená.