kde akumulovat 325V

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radim
Příspěvky: 305
Registrován: 17 srp 2013, 02:00

#46 Příspěvek od Radim »

Hill píše:Velikost napětí, které lze akumulovat...
To už dávno neplatí, že čím víc článků v sérii, tím větší riziko při odchodu jednoho z nich. Je jen potřeba, aby jediný článek či celá baterie měly odpovídající vysokou cenu a aplikace ochranných elektronických obvodů tak byla ekonomická. Baterka do mobilu, digitálu či akuvrtačky za pár šupů to určitě nebude. Potom není problém do baterie aplikovat hlídání jednotlivých článků. Baterka se při poruše buď prostě odepne a vadný článek tak s sebou nevezme ostatní nebo dokonce systém umí vadný článek odepnout a nahradit.
V nejjednodušším případě se aspoň výrazně se zvyšuje využití a současně životnost baterie, protože elektronika dovolí vybít nejslabší článek do maxima, potom vypne a článek se tak dalším vybíjením nepoškodí.

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#47 Příspěvek od Mira_A »

:D Tak tady je například ta chyba. Místo Ws tam uvedl Wh.
http://oze.tzb-info.cz/teorie-obnovitel ... ndenzatory

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#48 Příspěvek od tomasjedno »

Z toho vidíš, že je poměrně rizikové studovat elektrotechniku čtením populárně naučných článků na stavařském portálu, obzvlášť když je to v souvislosti s propagací OZE. Tam i fyzika přestává fungovat.

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#49 Příspěvek od Mira_A »

Ale je fakt , že až budou ty superkondíky levnější , tak možná na startování auta. I když taky borec měl kondíky. Ukazovalo mu to 14V , pokles při startování minimální a přesto mu to nenastartovalo. Měl tam nějaké 2700F /2.7V 6ks. Ale nějaký druhý to tam na videu předvádí s 3000F 6ks, ale o dost většími kondy a fungovalo mu to. Jako nouzovka při vysvícení světel by se to hodilo.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#50 Příspěvek od tomasjedno »

Už se to vyrábí a prodává. Pro kamion 12x 3000F.

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#51 Příspěvek od Mira_A »

tomasjedno píše:Už se to vyrábí a prodává. Pro kamion 12x 3000F.
No právě ty Maxwellky nedopadly nejlíp co borec zkoušel 6ks s kapacitou
2700F , tedy 450F při 14V.
http://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM

Tady u toho kamionu to má asi celkově baterie 3000F na těch 28V nebo kolik dá altík kamionu.

Jenže cena je nezanedbatelná. Dokud nebude stát článek 3000F třeba
100Kč , tak to nemá cenu řešit. Teď stojí jeden jediný článek okolo 3000F tři tisíce , takže není o čem uvažovat. :(

Akorát mě ještě zaujala možnost udělat ten kondenzátor ze starých CD ček. Nepíšou tam jakou dosáhli kapacitu. Komín starých už nefunkčních CD a DVD alespoń 20cm vysoký a skusit to.

http://www.youtube.com/watch?v=Pk869dPTxNg
Tady mu to docela chodí , ale chtěl bych vidět co by to dělalo kdyby pustil pořádně rádio a zapnul světla.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#52 Příspěvek od palmalsport »

Na 100% měl ohřátý motor

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#53 Příspěvek od tomasjedno »

Mira_A píše:...Tady u toho kamionu to má asi celkově baterie 3000F na těch 28V nebo kolik dá altík kamionu...
Ne, je v tom 12 ks po 3000 F (píšou to tam). V seriovém řazení by to bylo 250 F/32,4 V.

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#54 Příspěvek od Mira_A »

tomasjedno píše:
Mira_A píše:Ne, je v tom 12 ks po 3000 F (píšou to tam). V seriovém řazení by to bylo 250 F/32,4 V.

Na obrázku
je ano v jednom bloku vyfocených 12kapacitorů + DC/DC konvertor. Kondy jsou řazeny pararelně.
Takže max. při vybití do 0V , 36W/h reálně však 20-30W/h dle účinnosti měniče.
To je něco okolo 1Ah (pro běžné osobní auto s 12V systémem by to byly 2Ah -běžně baterie 40Ah)
Ale ty bloky jsou tam čtyři 48ks , takže asi 4Ah.
Naposledy upravil(a) Mira_A dne 12 lis 2013, 12:48, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#55 Příspěvek od rnbw »

Zase tu mame watty za hodinu... :roll:

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#56 Příspěvek od Mira_A »

rnbw píše:Zase tu mame watty za hodinu... :roll:
Tentokrát jsem dělil ještě 3600. :lol:

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#57 Příspěvek od tomasjedno »

rnbw píše:Zase tu mame watty za hodinu... :roll:
Kdyby jen to, taky ampéry za hodinu. Brzo se jistě dočkáme i voltů za hodinu.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#58 Příspěvek od tomasjedno »

Mira_A píše:...Na obrázku je ano v jednom bloku vyfocených 12kapacitorů + DC/DC konvertor. Kondy jsou řazeny pararelně.
...Ale ty bloky jsou tam čtyři 48ks...
Měnič z 0,5 V na např. 12 V/1800 A bych teda fakt chtěl vidět.

Kde jsi tam viděl 4 bloky po 12?

Uživatelský avatar
Mira_A
Příspěvky: 1005
Registrován: 06 dub 2013, 02:00
Bydliště: RpR

#59 Příspěvek od Mira_A »

tomasjedno píše: Kde jsi tam viděl 4 bloky po 12?
Sory tak mají tam 3 baterie¨a využívá se těch ultrakapacitorů jen ke startování.

Electronics Assembly
With DC-DC Converter and
Controller Electronics

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#60 Příspěvek od tomasjedno »

Mira_A píše: Electronics Assembly
With DC-DC Converter and
Controller Electronics
To je u tebe ten měnič z napětí paralelně spojených kondů (36.000 F, 0,5...2,7V) na 12V/1800A?
Podle mne je to jenom spínaný proudový zdroj k nabíjení těch kondů (nabíjí se to 1/4-1/2 hodiny), a ty kondy jsou buďto všech 12 v serii (napětí 24V, 250F) nebo spíš je v serii 6 paralelních dvojic (napětí 12V, 1000F tj. 3,3 Ah při úplném vybití) a napájejí startér z kondů direkt bez jakékoli elektroniky.
Uvádějí 1800A po dobu 3s, tj. 1,5 Ah, čili počítají vybíjení cca jen z poloviny. On by ten startér při nulovém napětí taky asi moc netočil :lol:

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“