Přepínání Y/D 3F motoru kompresoru

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#76 Příspěvek od palmalsport »

TO : kbulda
A to už proč?
Frekvenční měnič se dá dnes pořídit i jetej za pár korun. Samožřejmně že cena je odvislá od výrobce, a dále od typu každého FM. Nový FM, na motor 7,5kW, v té nejchudší výbavě, lze pořídit do 10 000kč. Ale v plné palbě i jednou tolik. Záleží na tom, co od toho měniče chceš.
Jinak ale stále platí fyzikální zákony, i když si někteří chytráci myslí že né,(zelení a spol). Motor 7,5kW, prostě musíš řádně nakrmit. Čili ani při jističi 32A, s vypínací charakteristikou „B“, nikdy zcela nedokážeš zabránit vypadávání. Řešení které existuje, je zas jenom o penězích, ale lze udělat.
:)

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#77 Příspěvek od palmalsport »

To : ladislavmuzik
Vyměnit jistič před elektroměrem je zcela triviální záležitost.
Jenže ono to není jen o té výměně. Pokud je ve smlouvě s dodavatelem el. Energie, (ČEZ, EON,PRE) jistič 32A/3/B, musí se nejdříve zažádat u navýšení proudové hodnoty jističe před elektroměrem. ´Další v řadě je 40A. Po schválení a doplacení rozdílu, lze teprve provést úpravu elektroměrového rozváděče. Stále totiž platí, že jakmile se zasáhne do neměřené části, musí to odběrné místo, splňovat připojovací podmínky dodavatele el. Energie. Což například v případě 20 let starého elektroměrového rozváděče již zdaleka nové podmínky nesplňuje. Takže předělat.
:)

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#78 Příspěvek od kbulda »

palmalsport
Protože řešíš na páté stránce to samé jako na první.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#79 Příspěvek od palmalsport »

Člověk je tvor chybující. :)

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#80 Příspěvek od ladislavmuzik »

Ne mě šlo jen o to kdybych chtěl měnit za ten stejný jistič. Jinak myslím že nám nespluňuje rozvaděč už na tu 32B. A jinak s tebou naprosto souhlasím, teoreticky by ten motor 32B měl udržet ale v praxi je to spíš bez bátěže, ale kompresor je prostě kompresor. A zajímalo by mě jestli by šel vyrobyt ten softstart, kterej jsem posílal o stránku zpět.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#81 Příspěvek od palmalsport »

To : ladislavmuzik
Vyměnit jistič za úplně stejný lze. Co to je za typ jističe, a jak je dlouho v provozu?

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#82 Příspěvek od ladislavmuzik »

Je to OEZ LSN B 32 a máme ho tři roky a dostává docela zahulit.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#83 Příspěvek od palmalsport »

Tak LSN, nepovažuji za špatný výrobek. Jestli už mu došel dech, to nikdo normálním způsobem nezjistí, leda tak podniková zkušebna.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#84 Příspěvek od ladislavmuzik »

S tou regulací na předchozí straně nikdo neví? Nechci zakládat další vlákno.

Uživatelský avatar
Drakoush
Příspěvky: 116
Registrován: 18 říj 2012, 02:00
Bydliště: Nitra, Slovensko

#85 Příspěvek od Drakoush »

Urobiť softštart v domácich podmienkach pre 7,5kW motor je myslím si blbina. Prečo to nekúpiť, už by bol s tým kompresorom pokoj, takto sa stále len špekuluje s rozbehom - riešil sa tu menič, odľahčenie...

Predávajú sa tlakové spínače, ktoré pri zopnutí premostia tiež ventilčok, kompresor sa nerozbieha do protitlaku. Dá sa to vyriešiť aj elektro - mechanicky, čili ak zopne spínač, otvorí sa solenooid a cez časové relé by sa zavrel po nastavenom čase. Toto musí určite zabrať, ak bude motor aj napriek tomu robiť problémy, treba ho zložiť dolu a zaniesť niekomu, kto s tým robí - namerať prúdy, teploty, lebo v poriadku nebude.

Druhá možnosť je softštart, v priemysle sa používa takmer všade, každý motor na CNC mašine má svoj softštart, v prípade regulácie menič. Ten softštart, rovnako ako menič sa dajú dnes kúpiť za babku - jazdené.

Druhá vec je, že menič dokáže rozbiehať veľké záberové momenty až nadnominálnym prúdom, tuto je to takmer 100%né, že sa kompresor rozbehne aj do protitlaku.


A nakoniec mi predsa len nedá... Nechce sa mi veriť, že vyhadzuje istič pri hviezde. Motor ide na 1/3výkonu, v prípade 7,5kW je to 2,5kW, takýto motor musí istič B25A rozbehnúť a sieť ani necukne. Ja mám stále dojem, že problém bude inde - buď je to zle zapojené, alebo zle nastavené časové relé... Keby som vedel, kde bývate, išiel by som sa na to zo zaujímavosti pozrieť.
Poistky sa opravujú klincom, istič sa obíde prepojkou, ak všetko zlyháva je potrebné urobiť nanovo rozvody, pokiaľ možno od elektrární, kontrolka signalizujúca poruchu sa odpája... Závity sa režú vrtačkou.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#86 Příspěvek od ladislavmuzik »

Tady nikdo nepsal nic že to vyhazuje při Y, při Y to drží jistič jenže se kompresor neroztočí, respektive roztočí, ale natlačí trochu vzduchu a Y to neutáhne. Protože jak jsi napsal správně 2,5 kW ten kompresor nemůže roztočit. Ventil to asi taky nevyřeší, protože stačí zacpat ta hadice od kompresoru prstem a už se nechce točit. Dle mého názoru by tam musel bejt motor Y/D 380/660 nebo jak je to přesně. Jinak ten rozběh funguje, když je kompresor zahřátý a promazaný jinak teď v zimě odšroubuju tu hadici co de do nádrže, zapnu ho a pak jí přišroubuju.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#87 Příspěvek od Hill »

To snad je dostatečné potvrzení toho, co tu běhá od začátku vlákna: kompresor se do tlaku prostě nerozeběhne, často si s tím neporadí ani měnič, protože pro forsáž při startu musí někde vzít proud - a jistič bude venku zase.
Tak ho toho tlaku zbav a nech ho roztočit nezatížený, dokud se mu neustálí otáčky (na to softstart sice poslouží, ale přepínač Y/D zvládne totéž daleko levněji), a máš hlavní problém vyřešený.
Konečně mnozí jiní to dělají právě tak.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#88 Příspěvek od ladislavmuzik »

Jo je to nejlepší řešení, ale problém je jaký ventil, koupil jsem ventil, popravdě jsem to ještě nezkoušel, ale tento ventil potřebuje diferenciální tlak pro otevření a nejsem si jist zda se otevře, protože jak jsem psal stačí ta hadice ucpat prstem a už to na Y motor neutáhne. On totiž ten kompresor když je stuhlý tak má větší odpor a hlavně trvá než se promaže, takže chvíli jdou písty na sucho a je to velký odpor. Jinak v létě to fungovalo, ale nesmělo to na Y tlačít do plného tlaku. Možná by to chtělo nějaké servo a klasický pákový kohout na vodu.

Uživatelský avatar
ladislavmuzik
Příspěvky: 197
Registrován: 05 led 2013, 01:00

#89 Příspěvek od ladislavmuzik »

Jinak zkoušel jsem to na D 40A jistič a šlo to hned na D.

Uživatelský avatar
Drakoush
Příspěvky: 116
Registrován: 18 říj 2012, 02:00
Bydliště: Nitra, Slovensko

#90 Příspěvek od Drakoush »

Ak je celý problém v odľahčení motora, potom je najlepšie riešenie solenoid, odpovedajúci priemeru trubky. Pri štarte sa zopne stykač Y, odtadeto by sa priviedla fáza na ovládanie časového relé a po rozbehu by si si nastavil nejaký čas, po ktorom by sa solenoid uzavrel.

Nejde mi do hlavy toto: "dle mého názoru by tam musel bejt..."
To, čo si napísal, taký motor tam byť musí, čili Y660V, D400V.
Poistky sa opravujú klincom, istič sa obíde prepojkou, ak všetko zlyháva je potrebné urobiť nanovo rozvody, pokiaľ možno od elektrární, kontrolka signalizujúca poruchu sa odpája... Závity sa režú vrtačkou.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“