Řízení motoru H-Můstkem reverzace
Moderátor: Moderátoři
Řízení motoru H-Můstkem reverzace
Dobré poledne,
měl bych na vás otázku. Mám řídící desku pro motor, kde je H-Můstek, ale přijde mi, že to není možné reverzovat, ale je možné, že se pletu, tak proto se obracim na vás.
Zde schéma ty řídící desky.
Zde tabulka pro řízení směru.
Tím, že je IN1 přímo uzeměný, tak není možné točit motor oběma směry, podle mě.
Děkuji za ujasnění věcí.
měl bych na vás otázku. Mám řídící desku pro motor, kde je H-Můstek, ale přijde mi, že to není možné reverzovat, ale je možné, že se pletu, tak proto se obracim na vás.
Zde schéma ty řídící desky.
Zde tabulka pro řízení směru.
Tím, že je IN1 přímo uzeměný, tak není možné točit motor oběma směry, podle mě.
Děkuji za ujasnění věcí.
To je ale poněkud neobvyklé, vždyť MC33931 je určený k napájení obyčenjného kartáčového motorku s permanentními magnety: má ten motorek nějaké mechanické vracení do výchozí polohy nebo oba drivery se přetahují každý jen jedním výstupem o jeden motorek a směr je daný tím, že v jednom směru se používají pouze impulsy PWML a v opačném PWMR?
Myslim si, že ne. Používá se to k řízení RC modelu auta mikrokontrolérem, který zpracovává data z kamery. Auto má dva motory, kde ovládá každý motor jeden H-můstek. Kdyby tě to víc zajímalo, tak tady je víc informací https://community.freescale.com/docs/DOC-1284.
Díky, na to se podívám.
Měl jsem za to, že se používá na řízení pohyblivého dorazu škrticí klapky sání spalovacího motoru při volnoběhu, i když obvykle to přímo obstarává řídicí jednotka. Tak beru zpět.
EDIT
tak jsem nemusel ani dlouho koukat, je to tam tak napsané hned pod pravdivostní tabulkou:
V revizi 1 této desky je už chyba odstraněná:
Chcete-li jezdit dopředu I dozadu, musíte použít řízení pomocí IN1 a IN2 (viz dole) (následuje pravdivostní tabulka)
Když se podíváte do schématu, vidíte, že IN1 je spojený přímo se zemí. Aby bylo možné ho oddělit, zvedněte pin 43 (nad desku), připájejte na něj drátek a ovládejte ho....
Měl jsem za to, že se používá na řízení pohyblivého dorazu škrticí klapky sání spalovacího motoru při volnoběhu, i když obvykle to přímo obstarává řídicí jednotka. Tak beru zpět.
EDIT
tak jsem nemusel ani dlouho koukat, je to tam tak napsané hned pod pravdivostní tabulkou:
Jestli tomu dobře rozumím, tak:This has been fixed in the rev. 1 board.
In order to go forward AND backwards, you have to have control over IN1 and IN2 (see table below).
(následuje pravdivostní tabulka)
If you look at the schematic, you can see that IN1 is directly connected to GND. In order to enable breaking you need to lift pin 43, solder a wire to it and control it properly.
V revizi 1 této desky je už chyba odstraněná:
Chcete-li jezdit dopředu I dozadu, musíte použít řízení pomocí IN1 a IN2 (viz dole) (následuje pravdivostní tabulka)
Když se podíváte do schématu, vidíte, že IN1 je spojený přímo se zemí. Aby bylo možné ho oddělit, zvedněte pin 43 (nad desku), připájejte na něj drátek a ovládejte ho....