Bosch Mono-JETRONIC
Moderátor: Moderátoři
Bosch Mono-JETRONIC
Čau lidi,nemáte někdo schéma řídící jednotky BOSCH MONO-JETRONIC a nastavovací manuál ke vstřikovací jednotce??Na netu jsem něco našel,ale rusky opravdu neumím....
Naposledy upravil(a) DjRix dne 17 čer 2005, 16:01, celkem upraveno 1 x.
učiliště?
tak schéma a diagnostika poruch s touto jednotkou pro tento rok výroby vyšlo už i v češtině v jakési knížce, ale nevzpomenu si na autora ani na název, ani kde že jsem to v ní listoval. Ale nejspíš na učilišti autoelektrikářů.
Těch jednotek, jejich zapojení a diagnostik tam bylo dost s podrobnými popisy funkce pro různé systémy řízení vstřiků od Bosche (mimo příklady ostatní elektrické výzbroje vozidla).
Z vnitřního zapojení tam byly hlavně příklady zapojení vstupů a výstupů, jestli celkové schéma, nevím.
Zkus projet nabídku technické literatury a antikvariáty.
Těch jednotek, jejich zapojení a diagnostik tam bylo dost s podrobnými popisy funkce pro různé systémy řízení vstřiků od Bosche (mimo příklady ostatní elektrické výzbroje vozidla).
Z vnitřního zapojení tam byly hlavně příklady zapojení vstupů a výstupů, jestli celkové schéma, nevím.
Zkus projet nabídku technické literatury a antikvariáty.
Zøejmnì myslíš knížku Vstøikovací zaøízení pro zážehové motory-pøíruèku pro SOU,tu já doma mám a je spíše teoretická a schéma v ní není ani jedno.Já bych potøeboval schéma vnitøní struktury jednotky,AD pøevodníky a procesor,pamì a strukturu programu.Jenže to je problém sehnat,Bosch si tyhle vìci dost chrání a nepustí je do svìta jen tak.
JO A SPLETL JSEM TEN TYP VSTØIKOVÁNÍ,JE TO BOSCH MONO-JETRONIC,BMM JE JEHO NÁSTUPCE,OMLOUVÁM SE ZA OMYL.
JO A SPLETL JSEM TEN TYP VSTØIKOVÁNÍ,JE TO BOSCH MONO-JETRONIC,BMM JE JEHO NÁSTUPCE,OMLOUVÁM SE ZA OMYL.
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 10 zář 2004, 02:00
- Bydliště: Severni morava
- Kontaktovat uživatele:
To na uploadě je nějak poškozený nebo nekompletní,ale i z těch pár fotek nejsu nějak moudrej,je to strašně rosekaný a nic není popsaný...ale přesto díky,asi tu svou jednotku kuchnu a pak se uvidí co je uvnitř,mám podezření na 5V stabilizátor a nebo ad převodník....5V napájení čidel a snímačů má jen 4.8V.
Takže jde o tohle:původně po koupi auta loni ř.j. hlásila chybu potenciometru škrtící klapky.Potenciometr jsem rozebral /to sem neměl dělat/ a vyčistil,posléze i vymněnil....tento potenciometr se prý v běžných podmínkách nedá seřídít,je potřeba nastavit ho na stolici ve fabrice /proto na těch šroubcích od něj byly plastový čepice který jsem musel ulomit/.Půjčil jsem si celou klapku na vrakálu a nedrží to volnoběh,i po zahřátí na provozní teplotu je volnoběh tak 1800-2000 otáček.Když posunu potenciometr směrem aby si myslel že je mírně sešláplej plyn,tak je vše OK.Lambda sonda je OK,volnoběžný kontakt funguje,nastavovač škrtící klapky také.Je možné že by mi to někde bralo tak velkej falešnej luft,že by volnoběh vylítl až na těch 2000 rpm.??Spotřeba je taky troch vyžší,tak 8-9l/100km.Je to ale 1.8 a má nalítáno 200tis kiláků.Předem díky za nápady,už to řeším půl roku a nikdo neví co s tím,těchle aut je poměrně málo a nikomu se nechce se vrtat v 17let staré budce.....
Ten potenciometr se podle výrobce rozebírat nemá. Ale nastavit ho není zas takový problém. Potenciometr škrtící klapky ovlivňuje přímo bohatost směsi. Tak stačí s analizátorem výfukových plynů nastavit aby při volnoběhu nebyla hodnota vyšší než 0.5%CO. A při zvýšených otáčkách nebyla vyšší než 0.3%.
HC by neměla být vyšší než 100. Pokud nemáš analizátor tak lze se orientovat podle napětí lambdasondy, to by při stabilních otáčkách mělo kolísat mezi 0.2 až 0.9V. Pokud to tak není a lambdasonda funguje tak je směs bohatá nebo chudá.
Tyto potenciometry však bývají vydřené a s tím nic nenaděláš. Potom motor má buď nestabilní chod ve volnoběhu nebo díru v plynu.
HC by neměla být vyšší než 100. Pokud nemáš analizátor tak lze se orientovat podle napětí lambdasondy, to by při stabilních otáčkách mělo kolísat mezi 0.2 až 0.9V. Pokud to tak není a lambdasonda funguje tak je směs bohatá nebo chudá.
Tyto potenciometry však bývají vydřené a s tím nic nenaděláš. Potom motor má buď nestabilní chod ve volnoběhu nebo díru v plynu.
Na analizátor není problém někam zajet,ale lambda ti bude regulovat směs i při blbě nastaveným poťáku,akorád to bude víc kolísat s volnoběhem,to jsem ověřil a regulace lambda funguje,asi mám opravdu spíš někde mechanickej problém na sání,motor má tlaky 13 a na to že má za sebou 200tis kiláků je to super hodnota.Prý dost odcházel ten gumovej sokl pod vstřikovací jednotkou,mrknu ještě na to,protože když tam teď vrátím ten ůplně původní poťák a podle obrysu šroubků ho dám tak jak kdysi byl,tak je volnoběh taky kolem 2tis otáček.