motor z dynama

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
aumirek
Příspěvky: 20
Registrován: 15 čer 2008, 02:00

motor z dynama

#1 Příspěvek od aumirek »

Dobrý den mám prosbu potřeboval bych poradit jak zapojit a hlavně řídit jednoduše dynamo z auta používané jako motor pro dětské autíčko.Díky za případné rady

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#2 Příspěvek od TAKJAN »

No, tohle jsem řešil. Z dynama je třeba udělat sériový motor. Takže celé statorové vinutí pryč a namotáno vinutím cca 2 mm2, kolik se vešlo. No a regulace-po plánech na PWM to skončilo přepínáním 6/12V serio-pararel dvou aku 6V. Pak jsem použil motor ze sestřelené stíhačky! (poctivá práce), měl prostě lepší parametry. Tam to šlo řešit odbuzováním, myslím. Ještě se mi doma plete.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

Dynama jsou stroje víceméně historické , proto jsou většinou těžké a méně účinné . Bude lepší se podívat po šrotištích , autošrotištích a vybrat hned motor , nebo něco z aukra a tak .

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od sis2 »

Možná motor od stěračů nebo spouštění oken, ten bude rovnou i s převodem do pomala.

Uživatelský avatar
dilatator
Příspěvky: 23
Registrován: 12 bře 2013, 01:00
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

#5 Příspěvek od dilatator »

Otázkou je, zda při ceně autíček např. na aukru se s tím má cenu dělat. navíc některé modely jsou vybaveny RC ovládáním pro korekci jízdy - včetně směru :-D

jinak určitě motorek ze stěračů ...

Uživatelský avatar
jardavysocina
Příspěvky: 149
Registrován: 22 úno 2012, 01:00
Bydliště: Přibyslavice u Třebíče

#6 Příspěvek od jardavysocina »

Zdravím, taky řeším tento problém a to pro napětí 12 V za AKU . Potřeboval bych tak 250 - 300 W . Převody mám jen ten motor není ; motorky ze stěračů se šnekovou převodovkou nejsou vhodné . Už jsem uvažoval i nad krokovým motorem a jak jsem tady našel , taky to není reálné řešení . Motorky na Aukru jsem taky našel a polský popis u číny , to neberu .
Pokud něco rozumného najdete a to včetně regulace, tak to prosím dejte sem .
Jarda

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od kulikus »

A co akuvrtačku? Máš to s regulací i s převodem.
Nebo alternátor a modelářský střídač na 3f motory...

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#8 Příspěvek od Artaban001 »

V nějakým urob si sám to bylo z motorků snad od ventilátorů ze škodovek. Jinak dynamo by se muselo převinout .. Myslím si, že dokonce i rotor..
Jinak tovární vozítka děcek mají podobný motorky, jako najdeš v akuvrtačce, nebo v těch kompresorkách za pár desetikorun (Filson a pod), Tam máš i primitívní převodovku..
Jinak nějakou sofistikovanou elektroniku do toho nemá smysl cpát, protože to je jen chvilková záležitost, než tomu odrostou a skončí to buď zapomenutý ve sklepě, nebo jako zdroj dílů..
Regulace je podle mě taky zbytečná záležitost, protože ten pohon je "měkký" sám o sobě a děcka mají pedál stejně na doraz.. A moc rychle to taky nejezdí.. (synovec tu jednu takovou tovární bestii chvíli provozoval taky)

Uživatelský avatar
aumirek
Příspěvky: 20
Registrován: 15 čer 2008, 02:00

#9 Příspěvek od aumirek »

Z dynamem z auta se nemusí nic dělat nic převíjet prostě zapojíš a jede v tomto není nejmenší problém.Problém je že bych rád nějakou tu regulaci a nemusí být ani plynulá.Stačí skoková.Stěrače či motor topení má mizerný výkon.Dynamo má dostatečné a je jich dost tak proto.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#10 Příspěvek od misocko »

na tu chvilu by som narychlo zbuchal PWM z 555 a nejakym mosfetom

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Regulátor s 555 a FETem - a stačí ho dát jen do rotoru, statorový vinutí můžeš nechat bez regulace... (pokud používáš derivační dynamo s buzením odděleným od kotvy). Pokud bys měl sériový dynamo s kotvou spojenou se statorem, musel bys je rozpojit a regulovat jen jednu část.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#12 Příspěvek od Milan_F »

Popis jak upravit dynamo na motor byl v modrém amáru 2/1996.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kulikus »

Jaký výkon tedy má to dynamo?

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#14 Příspěvek od varok »

No to bych neřekl, že motorky z ventilátoru topení nebo ventilátor chladiče mají malý výkon. Ventilátor chladiče třeba z Favorita má kolem 55W, z topení dokonce až 120W a když se to dobře zpřevoduje, tak výkonu až až.

Uživatelský avatar
aumirek
Příspěvky: 20
Registrován: 15 čer 2008, 02:00

#15 Příspěvek od aumirek »

kulikus píše:Jaký výkon tedy má to dynamo?
tak dynamo má od 200W výše to modré amaro jsem hledal a nenašel našel jsem jen bruska z dynama tak asi to vyskouším ono nejednoduší bude vykašlat se na regulaci a dát napevno jen 2 či 3 stupně.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“